Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Touko 20, 2019 4:31 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Huhti 28, 2016 10:41 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Viestit: 615
Paikkakunta: Hki
Pyörä: 300EXC
Tubliss pitää uuden renkaan kanssa suht hyvin ilman litkujakin. Käytetyt saa pitämään vaihtelevalla menestyksellä kun lirauttaa sisään jotain lateksilitkua tai vastaavaa.

Siitä ei pääse mihinkään että tubetybe-kumi laskee ilmaa läpi enemmän kuin tubeless-käyttöön tehty rengas. Eli paineita saa tiirailla aika tiuhaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 17, 2016 7:36 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 554
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, 690r, R100GS
Nyt on pää ihan tyhjä, liikaa kun lueskelee näitä rengasjuttuja :). Karkeaa on montaa suositeltu, mutta sanokaas joku hyvä 50/50 rengas. Eteen pitäisi uusi rengas nyt saada. Heidenau scout, on kokeiltu ja en tykkää.

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 17, 2016 9:30 pm 

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 2:50 pm
Viestit: 347
Paikkakunta: Siuntio
Pyörä: 350EXCF & sähköhauskuutin
TKC80 toimii ja kestää edessä vallan hyvin.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 17, 2016 9:42 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Viestit: 1042
Paikkakunta: Pori
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
TomppaV kirjoitti:
Nyt on pää ihan tyhjä, liikaa kun lueskelee näitä rengasjuttuja :). Karkeaa on montaa suositeltu, mutta sanokaas joku hyvä 50/50 rengas. Eteen pitäisi uusi rengas nyt saada. Heidenau scout, on kokeiltu ja en tykkää.


Heidenausta askel parempaan on Mitas e07.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 18, 2016 1:02 pm 

Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Viestit: 272
Paikkakunta: Huittinen
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
TomppaV kirjoitti:
Nyt on pää ihan tyhjä, liikaa kun lueskelee näitä rengasjuttuja :). Karkeaa on montaa suositeltu, mutta sanokaas joku hyvä 50/50 rengas. Eteen pitäisi uusi rengas nyt saada. Heidenau scout, on kokeiltu ja en tykkää.


Continental TKC70 on 50/50 rengas.

Onko Tomppa iso Adve vaihtunut 8 gessuun?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 18, 2016 3:04 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 554
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, 690r, R100GS
Joo , vaihtui. Tämmöstä tää nyt taas on, kaikkea pitää kokeilla paitsi kansantanhua. Olen kyllä kamalasti tykänny :)

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 18, 2016 3:14 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 554
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, 690r, R100GS
Jos mennään sitten kuitenkin hieman karkeampaan , vaikkapa Mitas E10, niin onko jo oltava tarkkana asvaltilla S mutkia kanttaillessa. Nyt siis haen rengasta nimenomaan eteen. Onkohan tuo TKC80 kuitenkin parempi näistä?

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 18, 2016 10:15 pm 

Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Viestit: 272
Paikkakunta: Huittinen
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
TomppaV kirjoitti:
Joo , vaihtui. Tämmöstä tää nyt taas on, kaikkea pitää kokeilla paitsi kansantanhua. Olen kyllä kamalasti tykänny :)


Onnittelut.
Kerrohan kokemuksia pyörästä lisää kun kilometrejä on kertynyt enemmän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 03, 2017 8:49 pm 
Avatar

Liittynyt: To Kesä 01, 2006 7:18 am
Viestit: 221
Paikkakunta: Hollola
Pyörä: BMW800GS
Heps

Ajan monipuolisesti pikkutietä, soraa, asfalttia. Mutta renkaan määrää se huonoin alusta.
Olen ollut tyytyväinen yhdistelmään:
-etusena unicross. Koska on erittäin v...mäistä jos etunenen luistaa. Tämä toimii.
-takasen tck80 joka sopii hyvin moneen menoon.

Ja parasta on se, että erilaisilla rengaspainella tämä yhdistelmä toimii hyvin eri alustoilla. Painetta lähes 3 bar niin assu menee ok ja paineet alle 2 niin sora maistuu.

Näin meillä.

_________________
Mieleni minun tekevi, aivoni ajattelevi
Matkan päälle lähtemähän, muuhun maahan kulkemahan
Kahdella pyörällä etenemähän


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 04, 2017 8:27 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
Viestit: 397
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: BMW F800GS -11
800cc kirjoitti:
Hieno homma, kohtuu hinnalla pääset kun löytyy osaamista. Avaimet käteen periaateella liikkeestä, olis hintaa voinut kertyä helposti tonnin verran. Tuo "TuBliss" on minulle uusi tuttavuus, mitkä on edut suomeksi, lyhyesti?


Minä teetätin Wheelfactorylla vanteet omille navoille, eikä hinta tuosta 600€ paljoa heittänyt... jos ei pinnaaminen itseltä onnistu niin Rymättylän poikia on helppo suositella!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 22, 2017 2:33 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 9:22 pm
Viestit: 1172
Paikkakunta: Rauma
Pyörä: R 1200 GS
Kummallisesti se vanteen kapeneminen vaikutti parantavasti renkaan ominaisuuteen 1,85" eteen niin Unicrossin ominaisuudet sen kuin parani. Takana oli T63/130 joka on hyvä mutta kompromissina takana pyörii nyt 09 130 leveenä vanne on 3,5" :wink:
Edessä on edelleen se vuoden miekka&kilpi Unicross :oops:

_________________
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 22, 2018 12:40 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 20, 2016 10:10 am
Viestit: 62
Paikkakunta: Muurame
Pyörä: BMW F800GS
8gs laittamassa uusia renkaita alle. Dilemma on sikäli hankala että ajan pääasiassa asfaltilla, mutta kotitie on hiekkatie ja silloin kun ajelen muuten hiekalla tai metsäpolulla niin haluan että on ns. parasta pitoa alla.
Olen päätymässä siihen että taakse tulee anakee wild ja eteen joko wild myöskin tai unicross.
Ajokm ei määrättömästi tule, joten sama kuluuko loppuun 5tkm vai 10tkm, varsinkin unicross on niin halpa että ei väliä.
Anakee on kuulemma äänekäs, ja unicrossissa huolettaa asfalttipito mutkissa, kun on kuitenkin oikea nappularengas.
Olisiko kenelläkään kokemuksia molemmista renkaista tai muita ajatuksia näihin liittyen?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 22, 2018 4:49 pm 

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 2:50 pm
Viestit: 347
Paikkakunta: Siuntio
Pyörä: 350EXCF & sähköhauskuutin
Ajelet asfaltilla enimmäkseen, mutta haluat soralle parasta mahdollista pitoa, mutta et halua renkaiden ääntävän ja pelkäät nappularenkailla olevan liian vähän pitoa asfaltilla....

Otetaanpa askel takaisin; mitä oikein halusitkaan? Kaikkea ei voi saada, mutta kompromissejä löytyy paljonkin. Ei ole pyöräspesifinen asia millään tavalla, joten onhan foorumin rengasketjut kahlattu läpi?

_________________
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 22, 2018 5:43 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Heinä 20, 2016 10:10 am
Viestit: 62
Paikkakunta: Muurame
Pyörä: BMW F800GS
Niinhän mä laitoin, et hankala juttu ja kaikkea ei voi toki saada... :D
Oon mä nuo kaikki lukenut läpi ja sen pohjalta päätynyt näihin vaihtoehtoihin.
Lähinnä ihmettelen sitä miten paljon unicrossia kehutaan jopa asfaltilla. En tosiaan kanttaile jalkatapit maata viistäen, lähinnä ajatus että voiko niillä ajaa ns. normaalisti rajoitusten mukaan ilman että pitää miettiä et ai niin, onkin nappulat alla.
Wildissä taas useasti mainittu että ovat äänekkäät, niin ovatko ne oikeasti äänekkäät, vai mainitaanko siitä vain siksi että ovat ns. merkkirenkaat ja mainoksissa muistaakseni mainittiin että on panostettu et olisivat hiljaiset.
Vanhassa pyörässä on mitas e07, ja niihin en hirveästi innostunut hiekka /metsäpätkillä.
Kai tässä sellaista vähiten kompromissia haetaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 22, 2018 6:41 pm 

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 2:50 pm
Viestit: 347
Paikkakunta: Siuntio
Pyörä: 350EXCF & sähköhauskuutin
Mulla on ollut Unicrossi edessä ja ihan helposti sillä tiellä pysyy, kunhan tosiaan muistaa, että siellä on nappularengas. Gessun alla ainoa rengas, jolla on pelottanut oli uunituore StoneMaster takana ja alla huonokuntoinen/urainen asfaltti vesisateella. Pyörä ei mennyt lainkaan suoraan ja mutkat mentiin hi-taas-ti, kunnes sai rengasta kulutettua.

E07:n ongelma on yhtenäinen keskirantu, mutta eikös Mitakselta löydy karkeampiakin?

Ja tokihan ajaessa käytetään korvatulppia? ;)

_________________
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com