Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Loka 21, 2019 1:16 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Huhti 09, 2016 9:15 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 9:22 pm
Viestit: 1176
Paikkakunta: Rauma
Pyörä: Tiger 800
Toi etukumi taitaa olla taputeltu mutta takanen onkin vähän kinkkisempi koska vanne on sikaleveä :twisted:
Itsellä on kuitenkin nyt vanne johon pukkaan 135 T63 ja en nyt ihmeitä odota mutta...

_________________
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 09, 2016 9:59 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2512
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Mää laittoin 990 A mopoon T63 syksyllä ja täytyy kyllä sanoa että ei yhtään juuri häviä mun käytösä edelliselle Dunlopin Rally Raidille. Ja hinta kyllä miellyttää mua paljo enemmän.

Voi kyllä olla 8Gessun vanteella vähä hassun näkönen.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 11, 2016 12:22 pm 

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Viestit: 952
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: SE
Peltsi kirjoitti:
Mää laittoin 990 A mopoon T63 syksyllä ja täytyy kyllä sanoa että ei yhtään juuri häviä mun käytösä edelliselle Dunlopin Rally Raidille. Ja hinta kyllä miellyttää mua paljo enemmän.

Voi kyllä olla 8Gessun vanteella vähä hassun näkönen.



mietippä mille näyttää superissa 120/80/18 kummi :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2016 12:30 pm 

Liittynyt: Ke Maalis 16, 2016 3:35 pm
Viestit: 38
Pyörä: CRF1000L
Nayttais noihin kokoja olevan?

http://moto.michelin.com/tyres/michelin-t63

_________________
The Wanderer

Current: HONDA CRF1000L Tricolor DCT
Honda NC700X DCT Past: Honda VFR 1200 X Crosstourer / Honda SLR 650/ HONDA XLV 1000 Varadero / Honda XR 650 R / KTM 640 LC4 / Honda CB1100 / Yamaha XJ 850 / Honda CB 500 1977...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2016 1:13 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2512
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Hassun näkönen siksi kun vanne on 4.25 vai 4.5 tuumoo. Sillähän ei oo mitään väliä miltä rengas näyttää moposa vaan että istuis vanteelle.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 25, 2016 5:36 pm 

Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 11:55 am
Viestit: 282
Paikkakunta: Itäinen Uusimaa
Pyörä: ?
Sukke kirjoitti:
Mefo Stone master on vähän tukevampi, kuin C02, mutta muuten samankaltainen. Sitä saa 140/80 koossa, mutta on välillä hankala saatava järkevään hintaan.

Stonemaster 140/80/17 saatavuudessa ilmeisesti ongelmia ? Kaikissa nettikaupoissa, paitsi mprenkaat store, tuota mefoa ei ole. Kun viimein löysin tuon mprenkaat sivuston, jonka mukaan rengasta sai, tilasin samantien 2 kappaletta. No joo, tänään tuli postiin viestiä, että saatavuus väliaikaisesti loppu? saa nähdä milloin tulee. Jos tuota ei saa, mikä yhtä hyvä tilalle 8gessuun taakse?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 25, 2016 7:02 pm 

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 2:50 pm
Viestit: 351
Paikkakunta: Siuntio
Pyörä: 350EXCF & sähköhauskuutin
800cc kirjoitti:
Sukke kirjoitti:
Mefo Stone master on vähän tukevampi, kuin C02, mutta muuten samankaltainen. Sitä saa 140/80 koossa, mutta on välillä hankala saatava järkevään hintaan.

Stonemaster 140/80/17 saatavuudessa ilmeisesti ongelmia ? Kaikissa nettikaupoissa, paitsi mprenkaat store, tuota mefoa ei ole. Kun viimein löysin tuon mprenkaat sivuston, jonka mukaan rengasta sai, tilasin samantien 2 kappaletta. No joo, tänään tuli postiin viestiä, että saatavuus väliaikaisesti loppu? saa nähdä milloin tulee. Jos tuota ei saa, mikä yhtä hyvä tilalle 8gessuun taakse?

Mä olen vaihtamassa taakse vannekooksi 18" ja tallissa olisi 2015 ostettu ajamaton Mitas E-09 Dakar. 140/80-17, eli menee mainiosti F800GS:aan taakse. Uusi 75 e mp-renkaat.fi:ssä, minulta tuon saa noudettuna Siuntiosta 60 eurolla. Parikymppiä päälle, niin autan vääntämään sen saman tien vanteellekin.

_________________
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 26, 2016 9:03 am 

Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 11:55 am
Viestit: 282
Paikkakunta: Itäinen Uusimaa
Pyörä: ?
villho kirjoitti:
800cc kirjoitti:
Sukke kirjoitti:
Mefo Stone master on vähän tukevampi, kuin C02, mutta muuten samankaltainen. Sitä saa 140/80 koossa, mutta on välillä hankala saatava järkevään hintaan.

Stonemaster 140/80/17 saatavuudessa ilmeisesti ongelmia ? Kaikissa nettikaupoissa, paitsi mprenkaat store, tuota mefoa ei ole. Kun viimein löysin tuon mprenkaat sivuston, jonka mukaan rengasta sai, tilasin samantien 2 kappaletta. No joo, tänään tuli postiin viestiä, että saatavuus väliaikaisesti loppu? saa nähdä milloin tulee. Jos tuota ei saa, mikä yhtä hyvä tilalle 8gessuun taakse?

Mä olen vaihtamassa taakse vannekooksi 18" ja tallissa olisi 2015 ostettu ajamaton Mitas E-09 Dakar. 140/80-17, eli menee mainiosti F800GS:aan taakse. Uusi 75 e mp-renkaat.fi:ssä, minulta tuon saa noudettuna Siuntiosta 60 eurolla. Parikymppiä päälle, niin autan vääntämään sen saman tien vanteellekin.

Kiitos tarjouksesta, alla oleva stonemasteri puolessavälissä pinnan osalta. Edellinen oli tuo E09, hyvä rengas tosin hieman heikompi sivupito mutkassa kaasua avatessa. Millaisia kokemuksia on mitaksen E10.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 26, 2016 1:14 pm 

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 2:50 pm
Viestit: 351
Paikkakunta: Siuntio
Pyörä: 350EXCF & sähköhauskuutin
800cc kirjoitti:
Kiitos tarjouksesta, alla oleva stonemasteri puolessavälissä pinnan osalta.

Mullakin odottaa 18-tuumaisena Stone master ja Super Explorer, jahka saan tuon alla olevan 17" E-07:n kulutettua loppuun ja vaihdettua 18-tuumaisen vanteen. Kuinka hyvin/huonosti tuo Stone master on sulla kestänyt ajoa?

_________________
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 26, 2016 2:46 pm 

Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 11:55 am
Viestit: 282
Paikkakunta: Itäinen Uusimaa
Pyörä: ?
villho kirjoitti:
800cc kirjoitti:
Kiitos tarjouksesta, alla oleva stonemasteri puolessavälissä pinnan osalta.

Mullakin odottaa 18-tuumaisena Stone master ja Super Explorer, jahka saan tuon alla olevan 17" E-07:n kulutettua loppuun ja vaihdettua 18-tuumaisen vanteen. Kuinka hyvin/huonosti tuo Stone master on sulla kestänyt ajoa?

Ensimmäinen stonemaster minulla alla. Enemmänkin kulmapyörittelyä on tuo ajo ollut. Nopealle soratielle en ole päässyt tuon kanssa kaasua kunnolla aukaseen. Möyrintää soramontulla ja hakuualueella sekä siistiä ajoa soratiellä (asutusta). Pimeäajossa Nurmijärvellä yhdistelmällä unicross - stonemaster toimi loistavasti. Mielestäni hyvä rengas moneen ajoon, kilometri kestävyydestä en voi sanoa mitään.
Missä pinnotat 18" vanteelle, paljonko tulee lystille hintaa. Uraa 2015 kuopion kaveri kehui tuota Super Exploreria pykälää paremmaksi Scouttiin nähden ja kestää ilmeiseti jonkin verran myös kilometrejä. Exploreria ei saa 17".


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 26, 2016 3:59 pm 

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 2:50 pm
Viestit: 351
Paikkakunta: Siuntio
Pyörä: 350EXCF & sähköhauskuutin
800cc kirjoitti:
Missä pinnotat 18" vanteelle, paljonko tulee lystille hintaa. Uraa 2015 kuopion kaveri kehui tuota Super Exploreria pykälää paremmaksi Scouttiin nähden ja kestää ilmeiseti jonkin verran myös kilometrejä. Exploreria ei saa 17".

Teen itse. Vanteet ja pinnat hankin Twalcomilta (olisiko ollut kaikkinensa jotain 600 e eteen ja taakse). Eturengas jo laitettu ja pistetty samalla tubelekseksi TuBlissillä. Taakse tulee 2,5" leveä vanne, joten sinnekin menee TuBliss. Ja osasyynä 18-tuumaiseen vaihtamiseksi oli juuri tietyt rengasmallit, joita ei 17-tuumaiselle saa + tuo TuBliss-saatavuus.

Kuva

_________________
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 27, 2016 5:05 pm 

Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 11:55 am
Viestit: 282
Paikkakunta: Itäinen Uusimaa
Pyörä: ?
villho kirjoitti:
800cc kirjoitti:
Missä pinnotat 18" vanteelle, paljonko tulee lystille hintaa. Uraa 2015 kuopion kaveri kehui tuota Super Exploreria pykälää paremmaksi Scouttiin nähden ja kestää ilmeiseti jonkin verran myös kilometrejä. Exploreria ei saa 17".

Teen itse. Vanteet ja pinnat hankin Twalcomilta (olisiko ollut kaikkinensa jotain 600 e eteen ja taakse). Eturengas jo laitettu ja pistetty samalla tubelekseksi TuBlissillä. Taakse tulee 2,5" leveä vanne, joten sinnekin menee TuBliss. Ja osasyynä 18-tuumaiseen vaihtamiseksi oli juuri tietyt rengasmallit, joita ei 17-tuumaiselle saa + tuo TuBliss-saatavuus.

Kuva

Hieno homma, kohtuu hinnalla pääset kun löytyy osaamista. Avaimet käteen periaateella liikkeestä, olis hintaa voinut kertyä helposti tonnin verran. Tuo "TuBliss" on minulle uusi tuttavuus, mitkä on edut suomeksi, lyhyesti?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Oikea rengassetti F800GS:lle
ViestiLähetetty: Ke Huhti 27, 2016 9:35 pm 

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 2:50 pm
Viestit: 351
Paikkakunta: Siuntio
Pyörä: 350EXCF & sähköhauskuutin
800cc kirjoitti:
Tuo "TuBliss" on minulle uusi tuttavuus, mitkä on edut suomeksi, lyhyesti?
Lyhyesti: pinnavanteestakin saa sisärenkaattoman, eli pikkureiät eivät tyhjennä rengasta nopeasti ja ne myös paikkaa kamelinpaskapaikalla tienpäällä ilman renkaan irroittamista vanteelta. Ja ei haittaa, vaikka vanteesta ei löydy ns. turvauraa (engl. safety bead), sillä tublissin kanssa rengas ei kyllä taatusti putoa vanteelta.

Kevyemmillä pyörillähän Tublissia käytetään siihen, että voi ajaa periaatteessa nollapaineilla ilman pelkoa snake biteistä, mutta näillä möhköillä se olisi kyllä veren kaivamista nenästä.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 27, 2016 9:55 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2512
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
^ eikös tuolle 2.50 vanteelle sopivat kumet oo sitten liki kaikki tubetybe kumeja? Mitenkäs niissä sitten ilma pysyy? Pinnaura ei valskaa, mutta entäs vanteen reunan ja kumin välistä.

Ihan kiinnostava tuo on ja ois kyllä ihan tervetullutta että kumin sais paikattua vaan tubeless madolla.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 28, 2016 9:06 am 

Liittynyt: Pe Joulu 13, 2013 2:50 pm
Viestit: 351
Paikkakunta: Siuntio
Pyörä: 350EXCF & sähköhauskuutin
Tubliss itse asiassa tiivistyy "ulkorenkaan" sisäreunan ja tubliss-renkaan väliin, joten mahdollisella vanteen reunan ja renkaan välisellä tiiviydellä ei ole niin väliä (ja uskallan väittää, että käytännössä myös tubetype-renkaatkin saisi tarvittaessa siitä tiiviiksi). Siellä sisällä olevassa tubliss-renkaassahan on n. 8 barin paine, joka painaa tubliss-rengasta ulkorenkaan sisäreunaa vasten. TKC80:n sisäreunasta piti dremelillä hioa sellaiset jurmut pois, jotta sen sai tiivistymään.

Minulla on vielä muutama ruiskullinen maastopyörille tarkoitettua tubeless-litkua tuolla sisällä, joten sekin auttaa tiivistämisessä.

Tässä pari havainnekuvaa tuosta tublissin rakenteesta:

Kuva

Kuva

_________________
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com