Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Syys 17, 2019 2:15 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Oikea rengassetti F800GS:lle
ViestiLähetetty: La Kesä 13, 2015 7:51 pm 

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 1:54 pm
Viestit: 299
Paikkakunta: Vasa
Pyörä: F800GS, Gas Gas EC300
Olen kyllästynyt katsoa nämä autonrenkaan profiiliset nappularenkaat kasigessun leveällä vanteilla. Vaihtoehdot on vaihtaa vannekehät, tai löytää ne sopivat renkaat BMW-vanteihin. Olen yrittänyt katsoa mikä valmistajat suosittelevat näihin vanneleveydelle, 2.15 edessä ja 4.25 taakse. Taakse on vissiin aika selvä, 150/70 sopii, ja 140/80 sopii huonosti, mutta etuvanteelle tulee vähän enemmän monimutkaisesti, kun ei löytyy muuta koota kuin 90/90-21. Valmistajien mukaan nämä renkaat pitäisi sopia vanteihin:

METZELER

Enduro 3 Sahara 90/90-21 M/C 54TL. Esim. sama rengas 90/90-21 M/C 54S sopii 1.6 vanteelle??
MCE SixDays Extreme front 90/100-21 M/C 57M MST
Karoo 3 Fr 90/90-21 M/C 54R M&S TL

Karoo 3 150/70-17 M/C 69R M+S TL

http://www.metzeler.com/site/com/produc ... abook.html

Heidenhau

90/90-21 M/C 54H LT, K60, K70, K69, K79
150/70 B M/C 69T TL K60 Scout

http://www.heidenautires.com/tire_spec_sheet.pdf

Pirelli

Scorpion rally, 90/90-21 M/C 54R M+S TL (2287200). Tämä rengas on valmistajan mukaan erityisesti suuniteltu F800GS:lle
MT 21 Rallycross, 90/90-21 M/C 54R. Oma kokemus, toimii hyvin.

Scorpion rally, 150/70-17 M/C 69R M+S TL
Scorpion trail, 150/70-17 M/C 69V TL (G, H, E)

http://www.pirelli.com/mediaObject/pire ... 13_low.pdf

MITAS

90/90-21 M/C 54T, E-07, E-08, E-09, E-10. Mitaksen mukaan kaikki heidän 90/90 renkaat ovat suunniteltu 2.15 vanteille

150/70-17 M/C 69 T, E-07, E-08 (69H), E-09, E-10. Kuvien mukaan E-07 ei sopii hyvin 4.25 vanteella, onko kenellä kokemuksia?

http://rytas.lt/assets/uploads/2013/06/ ... gas-EN.pdf

BMW: suositukset: http://www.bmw-motorrad.de/de/de/servic ... print.html
BMW Motorrad mukaan olisi Karoo 150/70 ja Karoo 2 90/90 myös sopiva kombo.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 31, 2016 3:07 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Elo 07, 2011 11:35 pm
Viestit: 202
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: BMW F800GS
Nostetaanpa keskustelua tällä spesifisellä ketjulla... Kevätaurinko kun tuo mukanaan myös ajatukset uusista gummeista. Arvostaisin kovasti gessumiesten ja -naisten kokemuksia ja mielipiteitä rengasvalinnoistaan.

Tällä hetkellä mulla on vielä alla Karoo 3:t joista takanen on vaihtokunnossa nyt reilun 6800km jälkeen. Etunen kestäisi vielä pitempään, mutta en oikein tykännyt siitä. Joten sekin menossa siis vaihtoon. Entuudestaan mieli suuntautuisi Mitas E09 renkaisiin, edellisessä F650:ssä tykkäsin niistä, mutta eihän sitä voi suoraan taas 8gs:ään verrata. Kokemus voi olla hyvinkin erilainen.

Siispä, millaisia kokemuksia hyvistä rengasyhdistelmistä teillä on?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 01, 2016 2:02 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 9:17 pm
Viestit: 282
Paikkakunta: Tallinna
Pyörä: GAS GAS EC515FSR
Misukan T63 edessä ja Kendan BB takana toimii täällä. Saatan ehkä kokeilla noita uusia Anakee Wildeja seuraavaksi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 01, 2016 4:17 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Viestit: 1841
Paikkakunta: Upper Sawo
Pyörä: Bao Mao + 501
Paljon on kiinni siitä, millaiseen käyttöön tulee. Millaista ajoa pääasiassa MarDu?
Sent from my åPhone with Blaatalk

_________________
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 02, 2016 12:39 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Elo 07, 2011 11:35 pm
Viestit: 202
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: BMW F800GS
No sehän se kun ajo on kaikkea mahdollista :D. Jotenki olen lähtenyt hahmottelemaan ajatusta eteen t63 ja e09 taakse. Mielummin siten, että sora/hiekkatieominaisuudet vähän paremmat ja assulla sitten heikommat ominaisuudet tiedostaen.

Mitään euroopan tourneeta ei ole suunnitelmissa.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 02, 2016 4:19 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 9:17 pm
Viestit: 282
Paikkakunta: Tallinna
Pyörä: GAS GAS EC515FSR
Samaa settiä ollut alla 990advessa ja toimi tosi hyvin. Takanen oli kylläkin 09Dakar mutta kesti ja rallatti hyvin assullakin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 03, 2016 1:08 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Viestit: 1841
Paikkakunta: Upper Sawo
Pyörä: Bao Mao + 501
Jos suomalaisissa nopeusrajoituksissa pysyttelee, niin eteen Metzeler Unicross. Taakse sitten jokin hyvä, jollaista en ole itsekään löytänyt. Varmaan noihin spekseihin Mitaksen E07 tai E09, mutta niissä on sitten se kylmä ja märkä asfaltti tarkka paikka ja E09:n sivuluistot. Toki taakse voi miettiä Pirellin Scorpion Rally tai Rallycross -rinkuloita.

_________________
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 04, 2016 12:21 pm 

Liittynyt: To Touko 29, 2014 6:25 pm
Viestit: 68
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Pyörä: WR 450 F
Itsellä vakiovanteilla myös Unicross edessä ja pidän siitä paljon. Takana E-09 Dakar, jonka ongelmina pitäisin myös pitoa märällä asfaltilla ja sivuttaispidon jotenkin äkillistä katoamista soralla. Edellinen takana oli Karoo 3, minkä sladituspito ei ollut myöskään kovin hyvä, mutta pidon katoaminen oli asteittaista ja hallittavissa. Kun sen oppi tuntemaan, niin nyt sanoisin, että oikeinkin hauska rengas oli... Kummallekaan renkaalle ei voi takana olettaa kovin montaa tuhatta kilometriä, jos on tapana annostella kaasua reilusti, mutta mikäpä se kestäisi..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 05, 2016 10:22 am 

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Viestit: 946
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: SE
mites misukan t63 taakse?
eteen toki UC


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 05, 2016 10:52 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Viestit: 1841
Paikkakunta: Upper Sawo
Pyörä: Bao Mao + 501
Ei taida misussa olla kokoja orkkisvanteelle. Käyttäisin jos olisi.
Sent from my åPhone with Blaatalk

_________________
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 05, 2016 12:07 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2505
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Oisko se Wild sitten vaihtoehto taakse. En oo kyllä vieläkään livenä nähny. Siittähän tulee viimein se 150/70*17 koko. Taitaa olla kuitenki vähä pliisumpi kun T63.

Tekisivätpä 18 tuumasta niin,..

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 05, 2016 2:24 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Viestit: 1841
Paikkakunta: Upper Sawo
Pyörä: Bao Mao + 501
Ei siitä varmaan T63 veroista tule.
Sent from my åPhone with Blaatalk

_________________
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 05, 2016 9:45 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Touko 09, 2011 7:35 pm
Viestit: 383
Paikkakunta: Muurame
Pyörä: Husky 701 Enduro & KTM 400 EXC
Jos haluaa joskus hullutella oikein hyvällä eturenkaan pidolla, niin kokeile Dunlopin D952: http://www.dunlop.eu/dunlop_euen/mc/tyres/off_road/D952.jsp Tarkasti ottaen tuo rengas ei välttämättä oo tieliikenteeseen hyväksytty, mutta elämä on valintoja :? 8-gessu on niin "sivistynyt" pyörä, että karkea D952 ei mielestäni täristä asvaltillakaan liikaa 8) Pito on mielestäni erinomainen alustasta riippumatta ja kesto varsin siedettävä etenkin suhteutettuna edulliseen hintaan (n. 55€/kpl). Mulla on pyörinyt tuollaisia etusena jo useamman kesän. Pitemmille asvalttisiirtymille kannattaa nostaa rengaspaineita reippaasti, jolloin kestää paremmin. Unicrossia en ole kokeillut etusena, montaa muuta kyllä ja mm. T63:ssa oli aivan liian matala nappula minun makuuni sekalaiseen ajoon.

Takarenkaana Karoo 2 on mielestäni pidoltaan ja johdonmukaisella käytöksellään erinomainen, mutta kallis ja pitää niin valtavan kovaa jyrinää 8-gessussa, että sitä on aivan mahdoton käyttää :cry: :cry: :cry: Oon pitäny E09 edullisena kompromissina, mutta turhan useinhan sillä saa luisteltua mopon kylkiasentoon, ainakin kun taidot ei oo synkronissa vauhdin kanssa, vai miten se oli :roll: :lol: En tiiä oliko tästä nyt taas enemmän haittaa vai hyötyä, mutta onpahan höpötelty 8)

_________________
Rider on the storm
Ex: BMW F 650 GS Dakar '06, BMW F 650 GS '08, BMW F 800 GS '12, Husky 701 Enduro '16... --> '18


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 06, 2016 5:04 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Touko 09, 2011 7:35 pm
Viestit: 383
Paikkakunta: Muurame
Pyörä: Husky 701 Enduro & KTM 400 EXC
Muistaessani lisään vielä, että Mitaksen C-02 on tietysti erityisen hupaisa ja edullinen rengas soralle tai hiekalle. Onhan se tietysti asvaltilla aika raisu :-D

_________________
Rider on the storm
Ex: BMW F 650 GS Dakar '06, BMW F 650 GS '08, BMW F 800 GS '12, Husky 701 Enduro '16... --> '18


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 08, 2016 11:00 am 

Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Viestit: 611
Paikkakunta: Raisio
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Mefo Stone master on vähän tukevampi, kuin C02, mutta muuten samankaltainen. Sitä saa 140/80 koossa, mutta on välillä hankala saatava järkevään hintaan.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com