Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Syys 22, 2019 5:14 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Nastat TKC 80:een
ViestiLähetetty: La Marras 08, 2014 4:52 pm 

Pyörä: Tigru 900
Onko kukaan laittanut itse tai laitattanut nastat TKC 80:een.

Mulla ihan uudet renkaat ja ajattelin ajella niillä myöskin talvella.
Pelkkää hiekkatie-ajoa ja vähän asvalttia....millaiset nastat? joku on käyttänyt ralli-auton nastoja---voiko itse ruuvailla kiinni?

T Ekaa kertaa talviajoon haluava Tigru-kuski

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Nastat TKC 80:een
ViestiLähetetty: Su Marras 09, 2014 9:20 am 

Pyörä: Pan European 1991
Tästä topiikista vois löytyy vinkkejä
viewtopic.php?f=7&t=3711

Mm. motonetistaki löytyy nykyään ruuvattavia nastoja mutta kertyy niillekin hintaa ja jos meinaa ajella samoilla renkailla ens kesänä niin niitten kesto on kyl huonompi ku on nastanreikiä täys.

Aika monta keskustelua löytyy et mimmosii nastoja jos päädyt kumminkin ostaan erilliset talvikumit.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Marras 10, 2014 4:57 pm 

OK! Mä funtsaan asiaa.....mut talveen on päästävä ajelemaan!

Kiitos linkistä!

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Marras 11, 2014 12:52 am 

Pyörä: 540Exc/1400Zzr/60Yz
Erilliset nastakummit, noi ruuvailtavat tulee sinne 400€ kantturoille pelkät nastat, siis ainaki bestgripeillä.

Itte pidän noita ruuvinastoja enämpi korjuunastoina, toki on ruuvinastat mönkimessä ja kengissä :mrgreen:

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Marras 11, 2014 12:58 am 

Pyörä: Africa Twin RD07
Sen verran lyhytikäinen rengas kesällä että turha miettiäkään nastojen kesäksi pois ottamista. Vaihtaa uutta kumia alle keväällä ja taas nastoitetut talvella.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Marras 11, 2014 3:29 pm 

Siis toiset renkaat ja niihin liimattavat nastat.....Mikähän rengas on hyvä hinta/laatu-suhteeltaan tähän nastoitukseen?

Ja mistä liimattavat nastat saa? Ilmeisesti täytyy jostain lainata se pistooli hommaa varten.....onko tietoo Helsinginseudulla ketään joka lainaisi ko vehjettä, tietty pientä korvausta vastaan?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Marras 11, 2014 6:43 pm 

Pyörä: 540Exc/1400Zzr/60Yz
Jos nyt aivan pakko on saada itte tehtyä, mutta miksi? noita valmiita rallinasta kumeksia saa vaikka kisarenkaasta 19"+17" setti alta kolmen sadan ja ainakin jotain takuutakin on.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Marras 11, 2014 7:31 pm 

OK! Mä kyselen Kisarenkaasta mitä maksaa Tigruun nastarenkaat....voihan se olla että noi TKC:t on huono vaihtoehto nastoittaa.

Kun on eka kuramopo niin tuli ostettua ne alle kun kaverit suositteli. Vaihto vain asvalttikumeista vei hetken ja alkoi lunta sataa....niin kiinnostus nastoihin lisäntyi n. 100 %. :=) Olin liian hidas vaihtaa kumeja! :=)
No nyt painaa talvi päälle ja silti tekee mieli ajella joten nastarengas alkaapi olla pakollinen hankinta.

Mä kyselen mitä maksaa ne piikkirenkaat siellä kisarenkaassa. Katotaan onko ne ihan mahdottoman hintaiset vai pystyykö pulloja keräämällä hankkimaan harrastusta tukevat renkaat! :=)

Profiili  

ViestiLähetetty: La Joulu 13, 2014 10:27 pm 

Pyörä: k
Ake59 kirjoitti:
OK! Mä kyselen Kisarenkaasta mitä maksaa Tigruun nastarenkaat....voihan se olla että noi TKC:t on huono vaihtoehto nastoittaa.

Kun on eka kuramopo niin tuli ostettua ne alle kun kaverit suositteli. Vaihto vain asvalttikumeista vei hetken ja alkoi lunta sataa....niin kiinnostus nastoihin lisäntyi n. 100 %. :=) Olin liian hidas vaihtaa kumeja! :=)
No nyt painaa talvi päälle ja silti tekee mieli ajella joten nastarengas alkaapi olla pakollinen hankinta.

Mä kyselen mitä maksaa ne piikkirenkaat siellä kisarenkaassa. Katotaan onko ne ihan mahdottoman hintaiset vai pystyykö pulloja keräämällä hankkimaan harrastusta tukevat renkaat! :=)

Kisarengas teki minulle kingsin runkoon noin 6-7 vuotta sitten nastarenkaat ja yhä on alla:) Olen tälläinen pappamopoilija eli ei tarvetta revitellä sillä vauhtia ja tilanteita riittää omiks tarpeiks ilmankin.
Pitkän kestävyyden salaisuus vissiin kuitenkin renkaiden huolto. Keväällä renkaat pois ja nastojen tarkistus/liimaus.Aina nastojen ympärykset liimannut uudelleen joko sikafleksillä tai sitten jollai muulla tökötillä. Kun kosteus ja paska ei pääse talvella nastan alle/väliin niin pysyy hyvin kunnossa.
Huomenna taas tienpäälle:)
Olen puhunut. T Jarski

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä: