Pohjolan Kurapyöräilijät
http://matkaendurot.net/phpBB3/

Continental TKC 70
http://matkaendurot.net/phpBB3/viewtopic.php?f=7&t=32553
Sivu 2/11

Kirjoittaja:  mico [ La Maalis 28, 2015 11:37 am ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

Onko TKC 70 miten uraherkkä K60 Scoutiin verrattuna? Profiilin eron huomaa hyvin tästäkin kuvasta ja scout on aika uraherkkä.

Kuva

Kirjoittaja:  Ari [ La Maalis 28, 2015 1:13 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

Ei ainakaan vesigessussa ole ongelmia uraherkkyydessä TKC 70 kanssa. Pyöräkin on kyllä suuntavakaa.
Voi olla, että TKC:t on vähän levottomammat asvaltilla, kuin matalakuvioisemmat Anakeet ja vähän enemmän melua pitävät, mutta ei häiritsevästi. Reissuun, jossa on pääasiassa asvalttia, hyvä valinta.

Kirjoittaja:  GSR600 [ La Maalis 28, 2015 6:19 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

Pientä uraherkkyyttä olen minäkin havainnut verrattuna aikaisempiin renkaisiini jotka ovat olleet
Contin Trail Attack, Dunlop Trailmax TR91 ja Metzeler Turance Next.

TKC70 renkaissa on uutena pintaa aika ruhtinaallisesti, edessä 6,5mm, takana 9,5 mm.
Ääntelyä en kuule TKC70 renkaasta, mutta kuulo ei ihan parhaassa terässä enää olekaan ja tulpat on aina korvissa.

Kirjoittaja:  juilhy [ La Maalis 28, 2015 8:15 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

mico kirjoitti:
Onko TKC 70 miten uraherkkä K60 Scoutiin verrattuna? Profiilin eron huomaa hyvin tästäkin kuvasta ja scout on aika uraherkkä.

Voi olla että kuva hämää, mutta näyttää että tuo scout on enemmän kantikas, tai kulunut jo keskeltä. Voisko ottaa "kantti" uran reunaan ja sen takia herkempi?

Kirjoittaja:  juvander [ La Maalis 28, 2015 8:37 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

Minullakin tuollaiset odottaa hyllyssä - Anakee2:n rinnalla. Valinna vaikeutta luvassa kesän reissulle.

Onkos tuosta TKC70:stä kuulunut mitään paljonko se kestää kilometrejä?

Huomisen makkaranpaistoajeluun valmistautuessa huomasin tällaisen. Vaihtui vielä TKC80:set alle aika vikkelään kun oli valmiiksi toisilla vanteilla odottamssa...

Kirjoittaja:  mico [ La Maalis 28, 2015 8:51 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

juilhy kirjoitti:
mico kirjoitti:
Onko TKC 70 miten uraherkkä K60 Scoutiin verrattuna? Profiilin eron huomaa hyvin tästäkin kuvasta ja scout on aika uraherkkä.

Voi olla että kuva hämää, mutta näyttää että tuo scout on enemmän kantikas, tai kulunut jo keskeltä. Voisko ottaa "kantti" uran reunaan ja sen takia herkempi?


Ei kuva hämää, olen ajanut advella noita takasina muistaakseni 3kpl ja on uraherkkä kun on hieman kulmikas.
Kuva

Kirjoittaja:  jarno78 [ La Maalis 28, 2015 10:54 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

Tommonen scoutti vaikuttaa kuvioinniltaan passelilta mulle kun ajoa tulee 50/50 mulle ja kun tuonne syvemmälle menee niin ois kiva kun ois ees jotenkin syvempi tuo kuvio kuin tuo shinko

Kirjoittaja:  suke62 [ La Maalis 28, 2015 11:05 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

150 leveen Scoutin kuvio muuttunut :?: :shock:

Kirjoittaja:  mico [ La Maalis 28, 2015 11:24 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

Menee jutut hiukan otsikon ohi, mutta tuo kuva on parin vuoden takaa.

Näin se on kaiketi nyt...

Kuva

Kirjoittaja:  1200_adv [ To Huhti 02, 2015 4:29 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

Kyllä tkc70 on saannu jo ainakin helmikuun alusta
itse tilasin mp-storesta hintaan 260€ kotiovelle toimitettuna alle kolmessa päivässä.
Tulivat 02.02.2015.
Messuilla oli ainoa Suomen "maahantuojan" pari ,hinta oli vähän alle 400€.

Kirjoittaja:  Ari [ La Huhti 04, 2015 12:05 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

Palaan tuohon uraherkkyyteen. Anakeehen ja Touranceen verrattuna ainakin vesigessussa TKC70:it on kyllä levottomammat. Uraherkkyys ei niinkään ole ongelmana, mutta vaatii enemmän ohjaamista ja tuulisella säällä reagoi puuskiin. Toi voi olla seurausta syvemmästä kuvioinnista uutena, ehkä rauhoittuu kuluessaan, vielä ei ole kilsoja kuin kolmisen tuhatta.
Vaikea sanoa meneekö renkaiden piikkiin, mutta kovassa, yli 160 vauhdissa ei ole yhtä varman tuntuinen, kuin em.enemmän katurenkaat. Toisaalta eilen tulin lumisateessa Tatran yli ja olin tyytyväinen, ettei ollut katurenkaita. Ei TKC:n ominaisuuksiakaan lumessa tullut sen paremmin testattua, reissua pari viikkoa edessä, niin pitää ottaa varman päälle. Ei kuitenkaan isompia ongelmia lumessa ja loskassakaan.

Kirjoittaja:  GSR600 [ La Huhti 04, 2015 7:56 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

1200_adv kirjoitti:
Kyllä tkc70 on saannu jo ainakin helmikuun alusta
itse tilasin mp-storesta hintaan 260€ kotiovelle toimitettuna alle kolmessa päivässä.
Tulivat 02.02.2015.
Messuilla oli ainoa Suomen "maahantuojan" pari ,hinta oli vähän alle 400€.


Laitoin TKC70 renkaat alle Gessuun jo viime syksynä.
Suomesta ei tosin saanut joten tilasin mynetmotosta.

Kirjoittaja:  GSR600 [ Ti Huhti 07, 2015 4:41 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

Pääsiäisenä tuli lasketeltua sorateitä ja metsäautoteitä menemään tapeilla seisten nautiskellen.
TKC70 tuntuu hyvältä etenkin irtosoralla. Alusta oli kovaa mutta kuitenkin osittain märkää.

TKC70 tuntuu vähän samalta kuin Gessukin, ei paras missään mutta hyvä lähes kaikessa.

Kulutuskestävyydestä raportoin sitten kun kilometrejä on takana monia tuhansia.

Kirjoittaja:  Ari [ La Huhti 18, 2015 9:36 am ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

8000 kilometriä olen nyt ajanut TKC70:llä. Pintaa on takana 4,5 milliä jäljellä. Eturenkaasta "nappulat" on kuluneet vinoiksi, vaikka painetta on ollut suosituksia enemmän, 2,4 -2,5 bar. Matalimmissa kohdissa pintaa on n. 2 milliä jäljellä.
Lähes kaikki kilometrit on Euroopan sileiltä asvalteilta, ihan suoraan ei voi verrata kotimaan nastojen karhentamaan tiehen. Ihan Tourancen kilometrimääriin ei näillä pääse, mutta reilun kymppitonnin kestää siistissä ajossa.
Hyvät renkaat, pikkasen pitää ääntä ja täristää tangossa, eikä pito asvaltilla ole katurenkaiden luokkaa, mutta yleisesti ok.

Kirjoittaja:  GSR600 [ To Touko 14, 2015 4:08 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Continental TKC 70

2000 km väliraportti
Ajettu kevätkarkealla asfaltilla 1000km ja loput 1000 km sorateillä.
Asfalttiajo mutkateitä yhden hengen kuormalla.
Soratiet yhden hengen kuormalla tapeilla seisten pikku vauhdikasta nautiskelua.
Ei mitään revittelyä vaan isolla vaihteella väännöllä menemään.
Luistonesto enduro asetuksella joka sallii luistamista.

Eturenkaasta lähtenyt 2mm pois. Uutena 6,5mm, nyt 4,5 mm.
Eturengas kulunut jo 2000km jälkeen huomattavan paljon "rappusille".

Takarenkaasta lähtenyt pintaa pois 3,5 mm. Uutena 9.5 mm, nyt 6 mm.
Rengas kulunut tasaisesti.

Renkaat tuntuu tähän asti ihan hyviltä, erityisesti soralla.
Eniten huolestuttaa tuo eturenkaan voimakas "rappusille" kuluminen.

Paineet edessä 2,2
Takana 2,5

Tämän perusteella tulee hyvin esille se että soralla rengas kuluu huomattavasti nopeammin kuin
esim. kahden hengen tasaisessa matka ajossa sileillä asfaltti teillä esim. euroopassa.
Arin aikaisemmin esittävät luvut ovat siksi hyvin erilaisia.

Sivu 2/11 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/