Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Syys 19, 2019 8:28 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mitä Tiikeriin alle?
ViestiLähetetty: Ti Helmi 25, 2014 11:49 am 

Liittynyt: Ke Maalis 06, 2013 12:11 pm
Viestit: 32
Pyörä: Triumph Tiger 800 XC
Toinen kausi Tiger 800 XC:llä lähtee kohta käyntiin ja pitäis saada uutta rengasta alle, Battlewingiin en ole tyytyväinen asfaltilla eikä sillä sorallakaan tee mitään. Kuten toiseen ketjuun jo heitin, tänä kesänä olis tarkoitus eksyä hyväkuntoista hiekkatietä kauemmas metsään, joten jotain karkeampaa pitäisi saada, mutta paljon tulee ajeltua myös asfaltilla joten ei ihan nappulaa.

Sen verran oon asiaa selvitellyt että ilmeisesti varsinkin tällaiseen vähän raskaampaan pyörään mieluummin jotain kestävämpää taakse ja röpelöisempää eteen. Taakse olen miettinyt K60 Scouttia, Mitas E07:aa tai Anakee 2:ta. Eteen ehkä TKC 80, Unicross tai E09? Onko näistä kokemuksia erityisesti tämänpainoisessa pyörässä, tai muita ehdotuksia?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä Tiikeriin alle?
ViestiLähetetty: Ti Helmi 25, 2014 2:48 pm 

Liittynyt: Ti Tammi 11, 2011 11:18 am
Viestit: 194
Pyörä: Tiikeri 800 xc
no
Nyt on kaksi kesää tiikerillä kuleksittu ja rengas saldo edessä kulutettu loppuun 2 tkc-80. Ensikesäksi tulee misukan t63 eteen.

Minun ajossani tuo k60 scout oli liian liukas samoin karoo3 liian liukas tkc80 toimii soralla ja pikitiellä kohtuullisesti mutta kyseessähän on kompromissi rengas joka tapauksessa.
Ajattelin laittaa kokeeksi taakse Mefo mfc 12 stone masterin (140/80/17 ) kokeeksi tämä on ilmeisesti koko lailla sama rengas kuin mitaksen c-02 eli kohtuullisen karkea. Mutta mikäli olen tyytymätön niin palaan väliaikaisesti tuohon tkc80 takaseen ja katselen ympärille löytyykö jotain muuta vaihto ehtoa jos ei niin liukastelen tuolla tkc:laa

_________________
_____________________________
Se kehrää soratiellä Tiikerin lailla


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä Tiikeriin alle?
ViestiLähetetty: Ti Helmi 25, 2014 5:57 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2314
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Wanha ja valmistaja suosittelee luottamaan Karoon, joko T tai jos karkeampaa haluaa niin MCE. TKC on pirullisen äkkipikainen, jarrutus ja vetopito ihan ok, mutta sivuttaispito erittäin levoton ja petollisen liukas. Sirac, Anekee, Tourance yms on katurenkaita mutta toimii niin kauan kun ei ajeta paksussa hiekassa tai märällä lällyllä. Karoot kestää Tikrun alla edessä semmoisen 8tkm ja takana 6tkm. Riippuu tietenkin pikitien määrästä. Karoo T mallilla saa ajaa sen mitä pyörä kulkee ja kallistella jalkatappia kestopäällysteeseen, MCE:llä kannattaa ajella assulla rauhallisemmin, mutta semmoista saharaa ei vastaan tulekkaan etteikö niillä sitten olisi kuskilla suu korvissa. Aloittajan kirjoituksien perusteella suosittelen vakavasti kokeilemaan tuon MCE mallin ja pitämään mielessä että renkaan ensisijainen tehtävä ei ole kestää mahdollisimman pitkään vaan tehdä niistä kestetyistä kilometreistä ajamisen arvoisia.

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä Tiikeriin alle?
ViestiLähetetty: Ti Helmi 25, 2014 6:50 pm 

Liittynyt: Ke Maalis 06, 2013 12:11 pm
Viestit: 32
Pyörä: Triumph Tiger 800 XC
Kah, en huomannutkaan Karoo T:n olemassaoloa, sellaista voisi koittaa. Ei tässä tosiaan maksimaalista kulutuskestoa olla hakemassa vaan hyvää kompromissia, kun pitää ottaa huomioon että suurin osa ajosta tulee varmaan edelleenkin olemaan asfalttitiellä, myös kaksin tavaroiden kanssa. Mutta voisin hyvin karsia vähän asfalttiominaisuuksista paremman maastokelpoisuuden hyväksi, kunhan se ei tarkoita 3000km kestoa tai hikeä, tuskaa ja kyyneliä matka-ajossa. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä Tiikeriin alle?
ViestiLähetetty: Ti Helmi 25, 2014 9:37 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2314
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Hyvää kompromissia ei ole olemassakaan, on vaan kompromissi :lol: Molemmat Karoo mallit omien kokemuksien mukaan kestää saman matkan, hyvä yhdistelmä on myös eteen Karoo T ja taakse Karoo MCE 140 leveänä. Hyvä assulla ja ihan parhautta sitten saharassa :lol:

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä Tiikeriin alle?
ViestiLähetetty: Ti Helmi 25, 2014 9:59 pm 
Avatar

Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:35 am
Viestit: 816
Paikkakunta: Kauhajoki
Pyörä: 800 XC, CBF1000
Kyllästyin rengasrulettiin ja hommasin toisen vannesetin. Nyt toisilla vanteilla on Heidenau K60 Scout ja toisilla Karoo 3 jämät. Scouteilla olis tarkoitus vetää Baltian reissu ja ehkä joku Norjan reissu. Keväällä ajelen Karoo 3 setin sileäksi ja laitan toisille vanteille karkeamman rengassarjan, ehkäpä Karoo MCE:n. Oikeastaan tälläinen pyörä vaatii tuplavanteet, välillä kun ollaan reissussa ja välillä maastossa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä Tiikeriin alle?
ViestiLähetetty: Ti Helmi 25, 2014 10:41 pm 

Liittynyt: Ke Maalis 06, 2013 12:11 pm
Viestit: 32
Pyörä: Triumph Tiger 800 XC
yrmyli kirjoitti:
Kyllästyin rengasrulettiin ja hommasin toisen vannesetin. Nyt toisilla vanteilla on Heidenau K60 Scout ja toisilla Karoo 3 jämät. Scouteilla olis tarkoitus vetää Baltian reissu ja ehkä joku Norjan reissu. Keväällä ajelen Karoo 3 setin sileäksi ja laitan toisille vanteille karkeamman rengassarjan, ehkäpä Karoo MCE:n. Oikeastaan tälläinen pyörä vaatii tuplavanteet, välillä kun ollaan reissussa ja välillä maastossa.


Jeh, tää olis oikeastaan ideaalitilanne, mutta tänä kesänä ei oo ylimääräistä pätäkkää heittää vanteisiin. Mitä muuten maksoivat kaikkineen?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä Tiikeriin alle?
ViestiLähetetty: Ti Helmi 25, 2014 11:27 pm 
Avatar

Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:35 am
Viestit: 816
Paikkakunta: Kauhajoki
Pyörä: 800 XC, CBF1000
Knarkles kirjoitti:
yrmyli kirjoitti:
Kyllästyin rengasrulettiin ja hommasin toisen vannesetin. Nyt toisilla vanteilla on Heidenau K60 Scout ja toisilla Karoo 3 jämät. Scouteilla olis tarkoitus vetää Baltian reissu ja ehkä joku Norjan reissu. Keväällä ajelen Karoo 3 setin sileäksi ja laitan toisille vanteille karkeamman rengassarjan, ehkäpä Karoo MCE:n. Oikeastaan tälläinen pyörä vaatii tuplavanteet, välillä kun ollaan reissussa ja välillä maastossa.


Jeh, tää olis oikeastaan ideaalitilanne, mutta tänä kesänä ei oo ylimääräistä pätäkkää heittää vanteisiin. Mitä muuten maksoivat kaikkineen?


Kyllä ne jonkin verran maksoi. :D, sen verran voin paljastaa että noin 30% siitä mitä olis uudet kamppeet maksanut suomalaiselta Trumppakauppiaalta. Uutta tuli takajarrulevy ja pultit. Pultit olis ollut Suomesta 130 €, Briteistä tuli hintaan ~80€. Ja piti sitä Ebaytä päivystää ihan kiitettävästi. Mutta kyttäys kannatti ja nyt on täys setti jarrulevyineen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä Tiikeriin alle?
ViestiLähetetty: Ke Helmi 26, 2014 4:00 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2314
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
Tuo Yrmylin ratkaisu on kompemissiton ja varmaan ihan parhautta. Itsekin kyttäsin toisiksi niitä perusmallin valuvanteita ja Ebaussa olikin hyvin tarjontaa, ei vaan koskaan tullut hommattua ja ajelin sitten aina nappuloilla. Minähän en assulla ajakaan kuin pakosta, mutta poika olisi varmaan tykännyt sileemistä gummeista, ei se tosin montaa sataa noilla Triumpheilla ajanu kun on väärän mallisia. :lol: .

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä Tiikeriin alle?
ViestiLähetetty: To Helmi 27, 2014 6:14 pm 

Liittynyt: Ti Loka 02, 2012 7:23 am
Viestit: 46
Pyörä: 800XC
Itsellä on/oli samanlainen tilanne kuin ketjun aloittajalla. Kuitenkin säännölliset n. 300km asfalttiajot "pakotti" ostamaan renkaat asfalttia silmällä pitäen (Tourance Next). Eiköhän noilla hyväkuntoisia sorateitä ajele kuten alkuperäisillä Pirellin renkuloilla. Laitan kyllä ketjun seurantaan siinä toivossa, että "järkeviä" kompromissirenkaita ilmenisi tietoisuuteen. Varsinkin eteen voisi seuraavaksi hommata karkeampaa kuviota. Karoo 3:set ei tainneet nousta porukan suosioon?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä Tiikeriin alle?
ViestiLähetetty: To Helmi 27, 2014 6:39 pm 

Liittynyt: Ke Maalis 06, 2013 12:11 pm
Viestit: 32
Pyörä: Triumph Tiger 800 XC
Sen perusteella mitä oon Karoo 3:sta lukenut eri foorumeilta, rengas on pätevä mutta on kulutettu hetkessä. Tilasin nyt Karoo T:t alle, ajokauden aloitan tiistaina, joten kommenttia seuraa nyypän näkökulmasta hetken päästä. Voin sitten syyttää ATC:tä (ja Triumphia) jos on huonot. ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä Tiikeriin alle?
ViestiLähetetty: La Maalis 01, 2014 11:54 pm 

Liittynyt: Ke Maalis 06, 2013 12:11 pm
Viestit: 32
Pyörä: Triumph Tiger 800 XC
Pyörä lähti eilen tallista, ens viikolla Karoo T:t alle. Ootteko minkälaisia paineita pitäny noissa karkeammissa renkaissa "yleiskäytössä", eli kun ei oo erikseen menossa peltoa kyntämään?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä Tiikeriin alle?
ViestiLähetetty: Su Maalis 09, 2014 11:22 am 

Liittynyt: Ke Maalis 06, 2013 12:11 pm
Viestit: 32
Pyörä: Triumph Tiger 800 XC
Nyt on Karoo T:t alla, onpa jännä rengas. Kaatuu vähän mutkiin mikä yllätti pari ekaa kertaa, mutta nyt siihen on tottunut. Tottumisen jälkeen tuntuu itse asiassa paljon paremmalta ja varmemmalta asfaltillakin kuin tuo alkuperäisasennettu Battlewing, sellaisia en laita pyörään enää ikinä. Karoo T:t voi tulla toistekin, katsoo nyt mitä ne kestää mun ajossa. Mutta en mä noilla silti Alastarolle lähtis. ;)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com