Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Syys 20, 2019 1:05 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Loka 08, 2013 11:52 pm 

Liittynyt: Ti Loka 08, 2013 11:27 pm
Viestit: 7
Paikkakunta: Pohjanmaa
Pyörä: kawasaki kle 500
Tuli hankittua toiseksi pyöräksi kawa kle 500.Nyt pitäisi ostaa renkaat,suosituksia ?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 09, 2013 8:26 am 
Avatar

Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Viestit: 1130
Paikkakunta: Tampere
Michelin T63, pärjäät niillä joka paikassa.. :P

_________________
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 09, 2013 1:07 pm 

Liittynyt: Ti Loka 08, 2013 11:27 pm
Viestit: 7
Paikkakunta: Pohjanmaa
Pyörä: kawasaki kle 500
Onko pitoa lumella ? Mie en tiedä mitään enduro renkaista! :(


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 09, 2013 1:26 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2269
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Kyllä lumelle tarvii nastat.

Vähän tarttis speksata että mimmoista ajoo olis tiedossa, lähinnä että paljonko tulee asvalttia ja onko vain soratietä vai myös pehmeämpää.

Misukan T63 tai vastaava mitas E09 on ovat suosittuja ainakin takapäähän.
Edessä vaikka unicross tai ei biltemalainenkaa huono oo...

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 09, 2013 9:07 pm 

Liittynyt: Ti Loka 08, 2013 11:27 pm
Viestit: 7
Paikkakunta: Pohjanmaa
Pyörä: kawasaki kle 500
Tarkoitus olisi ajella ihan seka ajoa asvalttia ja sora teitä.Ajattelin et olis voinut ajella ehkä lumi peitteisellä jäällä myös.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 09, 2013 10:02 pm 
Avatar

Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Viestit: 1130
Paikkakunta: Tampere
Kyllä ne kovalla ja ohuella lumipinnallakin järvenjäällä jotenkin menee jos et kaahaile, jos jää paljastuu niin sitten tarvii nastaa...

pudota paineet 1 bar paikkeille jos lumella ajat.

_________________
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 09, 2013 10:24 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Viestit: 988
Paikkakunta: Häme
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Itse aattelin sillon pärrän hommatessani että kyllä ilman nastoja pärjää, kun mopedilla ja kevarillakin pärjäs.. Mutta tosiasia on se että ei pärjää!

Tommonen 500 wikakasa on niin tehokas ja painava pyörä hallita tamppaantuneella lumella.. Pienikin kaasun lisääminen johtaa vaan sutimiseen ja jarruttaessa pysähtymis matka mitataan 0,1km tarkkuudella. (olen kokeillu)

Elikkä ihan suosiolla ralli-nastalla varustetut renkaat hankintaan. Semmosilla pakettiauto nastoillakaan ei oikeen tee mitään. (Kokeiltu myös nämä)
...tai jos tykkäät ajaa umpihangessa ym. niin enska-nastat sitten alle!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 09, 2013 11:06 pm 

Liittynyt: Ti Huhti 23, 2013 7:15 pm
Viestit: 8
Pyörä: TE300, DR350
Noi isonappulaiset renkaat on jäällä vähän kuin vanhat kumpparit, eli pitää melko huonosti! :lol:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 10, 2013 12:10 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 8:21 pm
Viestit: 753
Paikkakunta: Kauttua
Pyörä: Africa Twin RD07
Komppaan Juhhisia, "katuliimanasta"/pakettiautonasta on kelvollinen vain asfaltilla jos loskaa ei ole nimeksikään ja polanne on hyvin jäinen (tapahtuu käytännössä vain asfaltin päällä). Hyvät kuitenkin tässä _välikelissä_ kun paljasta tietä on kaikkialla mutta saattaa olla jäätä. Eka reilumpi lumisade että loskaa on syvinä kasoina niin siinä on ohjaamo nopeasti täynnä käsiä.

Rallinastalla sen sijaan ajamalla ajaa vain polanteella ja siinä on kuin kiskoilla menisi. Paljaalla asfaltilla ei raaski edetä kuin hiljalleen (max 70km/h, ainakaan minä). Järven jäällä pitää erittäin hyvin.

_________________
Не пей из лужи, эндуристом станешь. | Älä juo lätäköstä, muutut enduristiksi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 10, 2013 9:47 am 

Liittynyt: Ti Loka 08, 2013 11:27 pm
Viestit: 7
Paikkakunta: Pohjanmaa
Pyörä: kawasaki kle 500
Tämähän alkaa käydä mielenkiintoiseksi,paras olisi näköjään että olisi kahdet vanteet toisiin piikkipyörät ja toiset ilman.Kohta on pakko mennä rengas kauppaan alkaa olla liian kuluneet alla.Taidan aloittaa ilman piikkejä,toiset vanteet hommaan kun tulee vastaan.Auringon paistetta lupaavat viikonlopuksi :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 10, 2013 11:33 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 8:21 pm
Viestit: 753
Paikkakunta: Kauttua
Pyörä: Africa Twin RD07
Halvinta lienee ostaa ekat käytettyinä, sit näkee toimiiko tuo nastapituus sun käyttöön ja tarviitko lainkaan toisia ;). Mulla on pidempinastaiset renkaat olleet jo pari talvea; enintään pari tonnia sillä välin ajettu ja ovat melkein samassa kunnossa kuin ostettaessa (käytettyinä). Liimanastatkin on uusista, mutta näiden ongelma on oma laiskuus, laiskapaskan on helpompi istua perseellään lumiin asti kuin tehdä tunnin rengastyöt.

_________________
Не пей из лужи, эндуристом станешь. | Älä juo lätäköstä, muutut enduristiksi.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com