Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Syys 19, 2019 8:11 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Parempaa kuin T 63
ViestiLähetetty: Su Heinä 20, 2014 1:21 am 

Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 7:06 pm
Viestit: 121
Paikkakunta: Hyvinkää
Pyörä: Sukisuki big
About 800 kilsaa t63 setillä takana, 80 prossaa soraa, 20 prossaa helvetin huonoa
assua, kumit toimii mallikkaasti, dr 800:n alla. Assulla ulisevat
aikalailla, mutta mahtuuhan maalimaan meteliä :mrgreen:
Pito on soralla muuten aika uskomaton :D

_________________
Tarkkaa on homma, vähän niinku pärekaton kulottaminen...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parempaa kuin T 63
ViestiLähetetty: Su Heinä 20, 2014 10:53 am 

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Viestit: 947
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: SE
tnt73 kirjoitti:
About 800 kilsaa t63 setillä takana, 80 prossaa soraa, 20 prossaa helvetin huonoa
assua, kumit toimii mallikkaasti, dr 800:n alla. Assulla ulisevat
aikalailla, mutta mahtuuhan maalimaan meteliä :mrgreen:
Pito on soralla muuten aika uskomaton :D


sit kun kokkeilet jotai hyvää eturengasta, niin pääset siihen pidon makuun :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parempaa kuin T 63
ViestiLähetetty: Ma Heinä 21, 2014 1:13 am 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2314
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
ATC kirjoitti:
Tase kirjoitti:
ATC kirjoitti:
Heidenaun K60 Scout etunen saa jäädä hyllyyn ja tilalle tuli taas T 63. Heidenau oli heikko esitys, Anakee 2 oli parempi liki kaikissa olosuhteissa ja toistaiseksi Karoo ja T 63 luottorenkaita..

Mikä siinä k60 scoutissa on niin heikkoa? Minä tempaisin tänään ko. rengas etusena 460 km, asfalttia, kovaa soratietä, märkää savea ja vähän hiekkaakin. Hyvin toimi, en osaa kyllä moittia.


Minulla taitaa olla kasassa Haidenaulla noita samoja alustoja semmoisen pikkasen vajaa 4000km ja kestoa en moiti, rengas on edelleen kuin uusi. Myös toisessa pyörässä joku rengas pelaa hyvin ( Tässä HP:ssa inhoamani Anakee toimii hyvin) ja toisessa ei sitten huonostikaan ja sekoitetaan lisää että vielä samoissa renkaissakin on eroja. Kestävyyttä en painota rengasvalinnoisa, vaan tunnokasta pitoa. Jokainen meistä tekee omat valinnat omien mieltymysten mukaan ja Wanha on kriittinen tuon tuntuman suhteen, haluan tietää mitä tuolla keulassa tapahtuu.
Lisätään vielä että saattaa olla että minulla on tavallinen K 60 eikä Scout malli, tarkisten asian.


Juup ei ole Scoutti vaan perus K60, kiitos taas Mynet moto, en liene vielä koskaan saanut sieltä sitä mitä olen tilannut, tosin saattaa vika olla täälläkin päässä.

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parempaa kuin T 63
ViestiLähetetty: Ma Heinä 21, 2014 8:20 am 

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Viestit: 947
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: SE
unirossit oli mitä pitikin sieltä mynetistä...

tännää jos kävis kokeilee onko tosta heinekenistä mihkää...

t63 oli kyllä takarenkaana todella hyvä... sileäksi ajoin ja ei kertaakaan tehny mitään yllättävää.

etusena ei ollu mieleinen kesti toki matkaa ihan hyvin vaikken kääntänykkää


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parempaa kuin T 63
ViestiLähetetty: Ma Heinä 21, 2014 8:20 am 

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Viestit: 947
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: SE
unirossit oli mitä pitikin sieltä mynetistä...

tännää jos kävis kokeilee onko tosta heinekenistä mihkää...

t63 oli kyllä takarenkaana todella hyvä... sileäksi ajoin ja ei kertaakaan tehny mitään yllättävää.

etusena ei ollu mieleinen kesti toki matkaa ihan hyvin vaikken kääntänykkää


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parempaa kuin T 63
ViestiLähetetty: Ma Heinä 21, 2014 9:54 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2269
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Onkos joku kokeillu samas pyöräs edessä tuota normi K60 ja K60 Scouttia?

Onko toi scoutti oikeesti yhtään parempi pehmeällä?

Omasta mielestä ainakin tuon superteneren alla jopa anakee 2:nen tarjoo enempi pitoo soralla/hiekalla mitä normi K60 mutta anakee toimii assulla paremmin. Märällä savella joutuu molemmilla pitää vauhdin niin hiljasina ettei oikein tuu eroa.

Otsikon T63:nen odottaa asennusta eteen jolloin siitäki saa ekat kokemukset, kaveriksi taakse taitaa tulla puolkuntonen E09 mutta K60 saattaa olla taakse vahva vaihtoehto uutta hommatessa.

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parempaa kuin T 63
ViestiLähetetty: Ti Elo 19, 2014 5:30 pm 

Liittynyt: La Touko 03, 2014 3:53 pm
Viestit: 40
Paikkakunta: Lieksa
Pyörä: -
Wr250r:ään vaihdoin eilen orikinaalin Tw 302:n tilalle T63:n, taakse siis. Ensi huomiona ainakin, että T63 on asennettuna n. viisi milliä kapeampi kuin Tw 302, koko siis 120/80-18.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parempaa kuin T 63
ViestiLähetetty: Pe Elo 22, 2014 3:10 pm 
Avatar

Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Viestit: 915
Paikkakunta: Anjala
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Takarenkaana T63 ollut Heinäkuun alkupuolelta asti alla ja olen ollut tyytyväinen kulutuskestävyyteen, sekä pitoon erityisesti sorateillä. Kapea ja pyöreä profiili tuntuisi sopivan kovalle pinnalle ja irtosoralle hyvin. Leveissä keskinappuloissa juuressa jonkinverran murtumaa mutta eiköhän nuo kestä kiinni, sekin kertoisi pitoa olleen.

Eturenkaalla ajettu jo keväästä asti, mutta ei ole oikein vakuuttanut pidollaan. Lisäksi ääntää erityisesti kovapintaisilla hiekkateillä, pahiten savetulla. Kuluu nappulat vinoon ja pehmeässä luistaa kyllä aika yllättävästi alta riippumatta rengaspaineista. Ollut lähelläpiti tilanteita ihan sorateiden ulkomutkissa, mitä ei aiemmin nappularenkailla ole tarvinnut varoa. Taitaa vaan nappula olla liian matala, ei siitä pääse mihinkään. Jopa kuvioltaan samankaltainen matalanappulainen Mitaksen -09 oli mielestäni etusena parempi ja hiljaisempikin. Seuraavaksi täytyy kai kokeilla tuota Dunlopin D952:sta. Paluu ainakin Syksyn liukkaille rehellisiin nappularenkaisiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parempaa kuin T 63
ViestiLähetetty: Pe Elo 22, 2014 3:41 pm 

Liittynyt: Su Helmi 23, 2014 9:49 pm
Viestit: 99
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: Polkupyörä
-Epe- kirjoitti:
Nyt T63 on ajettu 2500km, pintaa on jäljellä edessä 6mm ja takana 7mm. Asfaltilla on ajettu liikaa, eli reilusti yli puolet. Tallissa odottaa uusi ac10 eteen. Aika näyttää miten pyörän käytös muuttuu. Todennäköisimmin seuraava takarengas on myös T63.

Ac10 on ollut edessä 600km, ja on t63 verrattuna todella hutera asfaltilla. Aluksi tuntui että on mahdotonta ajaa kovempaa moottoritiellä. Tietysti pitää paremmin hiekalla, mutta ei sielläkään ole huippu.
Nyt pitäisi vain osata päättää onko tärkeämpää hiekka vai asfaltti ominaisuudet, molempia joutuu kuitenkin ajamaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parempaa kuin T 63
ViestiLähetetty: Ma Elo 25, 2014 1:55 pm 

Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
Viestit: 683
Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa
Pyörä: '08 690 SMC
-Epe- kirjoitti:
... Nyt pitäisi vain osata päättää onko tärkeämpää hiekka vai asfaltti ominaisuudet, molempia joutuu kuitenkin ajamaan.

Eikös asfalttia joudu ja hiekkaa pääse ajamaan?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parempaa kuin T 63
ViestiLähetetty: Ti Elo 26, 2014 2:45 pm 

Liittynyt: Su Helmi 23, 2014 9:49 pm
Viestit: 99
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: Polkupyörä
gff-3 kirjoitti:
-Epe- kirjoitti:
... Nyt pitäisi vain osata päättää onko tärkeämpää hiekka vai asfaltti ominaisuudet, molempia joutuu kuitenkin ajamaan.

Eikös asfalttia joudu ja hiekkaa pääse ajamaan?

Jos pilkkua viilataan, niin pientä metsäpolkua pääsee välillä ajamaan ja leveitä teitä pinnasta riippumatta joutuu ajamaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parempaa kuin T 63
ViestiLähetetty: La Elo 30, 2014 9:33 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2269
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Nyt on jonkun verran tullu etusena kokemuksii. Melkeimpä ulkonäön perusteella pysty jo päätteleen käytöksen.

Asvaltilla hyvä muttei yhtä tasaista kyytii ku esim. Anakee 2:lla.
Pehmeällä vain aavistuksen parempi mitä toi, kura on viel testaamatta. Luultavasti on vähän parempi mutta ei taida olla mun juttu.
Haluuko joku vaihtaa unicrossiin tai pirellin mt21:seen.

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parempaa kuin T 63
ViestiLähetetty: Su Touko 24, 2015 9:10 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2269
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Nyt vähä enempi kilsoja takana tai sama tonni misä edellinen unicrossi oli vaihtokunnos.
Kulunu tosi vähän. Kyllä sillä pehmeessäki pärjää kuhan ei kuvittele et alla on pikkumopo eikä toi möhkö. Paksussa kurassa välillä vähä luisteli enne ku sai pitoo mut on toi nyt ok kompromissirengas.

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parempaa kuin T 63
ViestiLähetetty: Ti Touko 26, 2015 8:50 pm 

Liittynyt: Ke Heinä 22, 2009 9:49 pm
Viestit: 552
Paikkakunta: Joensuu
Pyörä: Pyörätön
Reipas 2000 kilometriä takana 50/50 ajolla. Unicrossi eessä hyvässä kunnossa ja varmasti kestää sen 4000km vähintään. Näyttää pahasti siltä, että t63 takasella tuskin tulee 4tonnia täyteen kun ei kehtaa ihan kaljuksi ajaa. Alun luiruamisia ja hermoille käyvää ulinaa lukuunottamatta kyllä hyvä rengas ja ennenkaikkea pitoa löytyy.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parempaa kuin T 63
ViestiLähetetty: Pe Kesä 19, 2015 6:56 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1443
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
690:iin tuli taakse T63 ja nyt on ajettu ensimmäinen pari sataa kilometriä. Painetta laitoin 1,8 bar. Pito vaikuttaa erittäin hyvälle sateen kostuttamilla sorateillä. Asfaltissa olevissa tiekarhun urissa oli havaittavissa levottomuutta, mutta niin varmaan muillakin renkailla. Edessä on puolikuntoinen Metzeler Enduro 3 Sahara, ja sen pito on nyt vähän turhan heikkoa takarenkaaseen verrattuna niillä kohdin, missä soratiet olivat pehmennneet. Tämä oli kyllä odotettavissakin renkaiden karkeuseron perusteella. Pääsääntöisesti tällä kombinaatiolla pärjää kuitekin ihan hyvin. T63:sta en huomannut sen enempää rengasmelua kuin edellisestä Saharasta takana. Akra ja avarampi ilmansuodatinkotelon kansi taitaa peittää semmoiset alleen. Saa nähdä, ovatko molemmat renkaat finaalissa suunnilleen samaan aikaan. Eturenkaalla oli ajettu 6400 km, kun vaihdoin takasen.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com