Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Syys 21, 2019 8:36 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Heinä 21, 2013 11:38 am 

Liittynyt: To Kesä 17, 2010 2:24 pm
Viestit: 797
Paikkakunta: WEST
Pyörä: BMW SCRAMPLERI
Parissa kuukaudessa paineet putos sisärenkaallisesta 2,2 sta 0,5 ja 0,3 baariin.
Ihmettelin kun kallistukset eivät oikein nousseet vaan meinas kallistua lisää vaikka nostin pyörää kurvissa.
Tarkistakaa ja olkaa varovaisia !!!!!!!!!!!!!!!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 22, 2013 12:47 pm 

Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
Viestit: 805
Paikkakunta: Rauma
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Saman teki itelleni. Viime syksynä vaihdoin heidenaun scoutin alle ja sitten alko pyörän räpeltäminen joka kesti kevääseen saakka. Kun viimein pääsin pyörän päälle tänä suvena, paineet oikein. 1-2kk ajelin ihan nuinensa. Sitten perjantaina lähdössä Eestiin Saarenmaalle ajelemaan, niin paineet hukassa. Tunti aikaa, niin äkkiä liikkeeseen kun ei ollut uutta sisukumia itellä hyllyssä / tunnissa en olisi välttis saanu kun itteni vihaseksi. Katsoivat liikkeessä ja silminnähden ei ollu missään reikää sisukumissa. En jäänä ihmettelemään vesikokeita vaan pyysin saman tein uuden sisusen että pääsee lähtemään. Ei tuossa heidenaussa oikein erota onko siellä ilmaa vai ei, kun on sen verta jäykkä runko.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 22, 2013 8:36 pm 

Liittynyt: Su Maalis 13, 2011 9:34 pm
Viestit: 195
Paikkakunta: Baltimore
Pyörä: KTM Adventure 990
Yksinkertaisin selitys on että venttiilin sielu on löysällä mutta silloin paineet karkaa nopeammin kuin parissa kuukaudessa. Ilma myös pakenee hiljakseen sisuskumin materiaalin läpi niin pitkään kun siellä sisuskumin sisällä on suurempi paine kuin ulkopuolella. Jos paineiden hiljainen katoaminen ahdistaa kovasti ettekä viitsi pari kertaa kuussa tarkistaa rengaspaineita niin alkakaa täyttää renkaat typellä, se pitää paineet pitempään... ;)

Joskus huvikseni testaamisen nimissä olen ammuskellut renkaan täyteen sellaisilla tubeless-renkaan paikkasatseissa olevilla CO2 patruunoilla ja tuntuu että se tavara ei pysy sisärenkaan sisällä kovinkaan montaa viikkoa ilman että alkaa paineet vajua merkittävästi. Pitää siis paineet vielä huonommin kuin peruskompuralla sisään jyskytetty ilma.

Sisuskumeja ei ole taidettu julkisesti testata mutta auton tubeless-renkaita on testattu:

http://www.earlstewart.com/images/nitrogen_mainchart_consumer.gif

_________________
--Sent from my computer using a keyboard


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 22, 2013 9:43 pm 

Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 9:27 am
Viestit: 500
Paikkakunta: Lpr
Pyörä: BETA RR250 MY20
Nämä nykyiset sisärenkaat ovat lähes kumittomia, niiden paikkauskin on lähinnä ensiapua.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 22, 2013 10:55 pm 
Avatar

Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Viestit: 936
Paikkakunta: Somero
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Kerran menestyksellä kokeillut, kun ei muutakaan ollut ja kiire päästä lähtemään reissuun: parissä päivässä tyhjenevä rengas lakkaa vuotamassa, kun lykkää venttiilin reiästä puoli desiä maitoa renkaaseen, panee sielun paikalleen, pumppaa täyteen ja hölskyttelee, niin että maito menee joka paikkaan.

_________________
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 23, 2013 10:35 am 
Avatar

Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Viestit: 877
Paikkakunta: Kokkola
Pyörä: Xchallenge/K100rs/GSF1200
Timo Tasakaasu kirjoitti:
Kerran menestyksellä kokeillut, kun ei muutakaan ollut ja kiire päästä lähtemään reissuun: parissä päivässä tyhjenevä rengas lakkaa vuotamassa, kun lykkää venttiilin reiästä puoli desiä maitoa renkaaseen, panee sielun paikalleen, pumppaa täyteen ja hölskyttelee, niin että maito menee joka paikkaan.


Tämä metodi on ilmeisesti tosi, jossain mp-lehdessä oli muistaakseni Ylikosken juttu aiheesta. Ja vissiin sopivin maito oli muistaakseni kurri eli rasvaton maito.

-Ile-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 05, 2013 10:38 am 

Liittynyt: To Tammi 26, 2012 12:50 am
Viestit: 5
Pyörä: honda transalp
toi maito on masinistien vanhakonsti ite korjannu itsestään tyhjenevät renkaat talkilla hyvällä menestyksellä ilma pysyy sisällä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 28, 2014 1:08 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 2:23 pm
Viestit: 328
Paikkakunta: Nousiainen
Pyörä: CRF1000 DCT
Näyttää nuo tubeless'itkin tyhjentymään "itsestään" tai ainakin ilman ulkopuolista apua. :?: pesuvesi kuplii ihan kiitettävästi.
Pitänee käydä maitokaupassa vaan olisko piimä parempaa :wink:

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 28, 2014 1:20 pm 

Liittynyt: To Loka 04, 2012 6:22 pm
Viestit: 147
Paikkakunta: Kalajoki
Pyörä: KTM 690R x2
Antiglissliisterillä kun tekee vannetyön niin ei ala vuotamaan renkaan ja vanteen välistä, estää myös tehokkaasti pyörähtämistä vanteella.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 28, 2014 1:25 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Viestit: 557
Paikkakunta: Oulun seutu
Pyörä: SE
Hilppa kirjoitti:
Näyttää nuo tubeless'itkin tyhjentymään "itsestään" tai ainakin ilman ulkopuolista apua. :?:

Onko rengas TT vai TL?

_________________
Sami


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 28, 2014 2:09 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Viestit: 1902
Pyörä: KTM
Jänkhä kirjoitti:
Antiglissliisterillä kun tekee vannetyön niin ei ala vuotamaan renkaan ja vanteen välistä, estää myös tehokkaasti pyörähtämistä vanteella.

mitäs tuollainen aine on? Liimautuuko rengas vanteeseen? Jos noin, niin voisi olla hyvää talvikäytössä, kun paineet matalat ja pito hyvä, niin ei pyörähtäisi vanteella.

-ville

_________________
---x mopolla suohon x---


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 28, 2014 2:15 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Viestit: 1681
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: BMWR1250GSA,KTM690EnduroR, BMWR1200GSA
VAK kirjoitti:
Jänkhä kirjoitti:
Antiglissliisterillä kun tekee vannetyön niin ei ala vuotamaan renkaan ja vanteen välistä, estää myös tehokkaasti pyörähtämistä vanteella.

mitäs tuollainen aine on? Liimautuuko rengas vanteeseen? Jos noin, niin voisi olla hyvää talvikäytössä, kun paineet matalat ja pito hyvä, niin ei pyörähtäisi vanteella.

-ville


Tämmöistä: http://www.jatkuvaneliveto.fi/nayta_tuo ... tuote=8391

Ei kyllä omakohtaista kokemusta käytöstä, mutta huhuja ollut liikkeellä tuon aineen erinomaisuudesta ...

_________________
https://www.juvander.fi/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 28, 2014 4:42 pm 

Liittynyt: To Loka 04, 2012 6:22 pm
Viestit: 147
Paikkakunta: Kalajoki
Pyörä: KTM 690R x2
VAK kirjoitti:
Jänkhä kirjoitti:
Antiglissliisterillä kun tekee vannetyön niin ei ala vuotamaan renkaan ja vanteen välistä, estää myös tehokkaasti pyörähtämistä vanteella.

mitäs tuollainen aine on? Liimautuuko rengas vanteeseen? Jos noin, niin voisi olla hyvää talvikäytössä, kun paineet matalat ja pito hyvä, niin ei pyörähtäisi vanteella.

-ville



Ainehan ei varsinaisesti liimaa vaan tarraa rengasta paremmin vanteelle, mutta ei niin lujaan etteikö sitä saisi ehjänä irti.
Auttaa myös jos asennus vaiheessa on tullut pieniä vikoja jalkaosaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 28, 2014 7:06 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Viestit: 1902
Pyörä: KTM
Täytyypä kokeilla. Tarvii nostaa harrastustilAn lämpöä, matalin asennuslämpötila on 18

-ville

_________________
---x mopolla suohon x---


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com