Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Syys 16, 2019 7:40 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Heinä 10, 2013 3:00 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7227
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
kapo kirjoitti:
Kiitoksia kaikille vastanneille tasapuolisesti ja anteeksi, että näin huono kuski kehtasikin esittää tuollaisen kysymyksen......


Älä suotta pelästy vastauksia, kuten olet huomannut niin kaikki me vastanneet olemme omasta mielestä kovia vetomiehiä ja mielipiteet sekä suositukset sen mukaisia :lol:

Noista vastauksista kun poimit oleelliset tiedot niin hyvä tulee, luottoa saat kun laitat sellaisen eturenkaan joka toimii sillä tiepinnalla missä suurimmaksi osaksi ajat. Kertomasi mukaan ajat paljon hiekalla, ja kun poimii vastauksien suosikkirenkaan niin se taitaa olla Unicross. Sellainen rengas eteen ja ajamaan, siitä se luotto löytyy ja ajamisen mielekkyys kun ei tarvii jännittää eturenkaan pidon menetystä niin paljoa.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 19, 2013 10:19 pm 

Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 9:27 pm
Viestit: 116
Paikkakunta: Läntisempi Suamen keskusta
Pyörä: Tiger EXPLORER
Koheltaja kirjoitti:
kapo kirjoitti:
Kiitoksia kaikille vastanneille tasapuolisesti ja anteeksi, että näin huono kuski kehtasikin esittää tuollaisen kysymyksen......


Älä suotta pelästy vastauksia, kuten olet huomannut niin kaikki me vastanneet olemme omasta mielestä kovia vetomiehiä ja mielipiteet sekä suositukset sen mukaisia :lol:

Noista vastauksista kun poimit oleelliset tiedot niin hyvä tulee, luottoa saat kun laitat sellaisen eturenkaan joka toimii sillä tiepinnalla missä suurimmaksi osaksi ajat. Kertomasi mukaan ajat paljon hiekalla, ja kun poimii vastauksien suosikkirenkaan niin se taitaa olla Unicross. Sellainen rengas eteen ja ajamaan, siitä se luotto löytyy ja ajamisen mielekkyys kun ei tarvii jännittää eturenkaan pidon menetystä niin paljoa.

800XC triumppi meni ojan pohjalle vähän samantapaan kuin Kapolla renkaat k60 etu/taka etupää on hiekalla "vähän" tunnoton ja siksi luotto loppuu vaikka kurvi jatkuu, sellainen köröttelijä minäkin!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 19, 2013 11:29 pm 
Avatar

Liittynyt: La Kesä 17, 2006 12:15 am
Viestit: 193
Paikkakunta: vilppula
niin mielipide kysymyksiä itsellä möhkö enduro taustaa vaan 750 big dr 20 000km ja SE 30 000km
ja tkc80 eteen ja karoo2 taakse ei ikinä enään tule.
-Kings ja mitas (malleja en muista karkeita möhkökumeja) menee jos oikeesti 80% hiekkaa asfaltilla liukkaat ja äänekkäät.
-Tkc 80 continental edessä oli mahdoton keula seilas koko ajan 5-15cm sivuttain suoraakin ajettuna takanen ok kova kulumaan SE alla niinkuin moni muukin.
-Metzeler karoo 1 on mun mieleen hyvä takanen (vaikka kesto on ollu 2500-4000km) ja karoo 2 hyvä etunen (7-10tkm) :D
-Michelin oli paras etunen millä oon ajanu vaihdatin reissun päällä liikkeessä ja oli ainut nappula autorengasliikkeessä ei oo tietoa mallista harmittaa.
-dunlop 908 rr testiä odottelen ja leuasta kuolaa pyyhin.

_________________
mikko.o.nieminen(at)luukku.com
0400624303

KuvaSUPER ENDUROKuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 19, 2013 11:41 pm 
Avatar

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:53 am
Viestit: 2314
Paikkakunta: Oulunseutu
Pyörä: HP2E-KLX250S
pekkas kirjoitti:
Useampi pari tullut ajettua..edes Karoo2 takana K60
Enimmäkseen soralla,mut luottoa löytyy myös asfaltti kanttaamiseen.
Ehkä ei ole tullut parempia kokeiltua?


Minä kyllä olen kokeillut mutta parempia en ole vielä tavannut. Karoo toimii takanakin ja jos enempi ajelee hiekalla niin Tikruun väännän sen perus Karoon taakse 140 leveänä, eteen Karoo 2 ja leikki voi alkaa... :lol:

TKC:t kesti Tikrun alla sekä edessä että takana sen 3500km, edessä oli vielä pintaa joka toisessa rivissä mutta oli se niin karmee ajaa että heitin roskiin senkin. Takarengas taas oli aika karua katsottavaa, kun nappulat oli soralla repeilleet ja suomuttuneet sekä loppuun kuluneet. TKC takanen pelasi hyvin mutta tuo eturenkaan sivuttaispito on kyllä ala-arvoinen. Wanha kun on tämmöinen tumppi niin tapeilta pitää aina ajaa ja renkaan tunnokkus nousee toiseen potenssiin. Nyt taas Karoot alla ja aurinko paistaa. :lol:

_________________
Weteraani kurapyöräilijä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 20, 2013 8:40 pm 

Liittynyt: Ke Touko 26, 2010 10:39 pm
Viestit: 539
Pyörä: on
edit


Viimeksi muokannut kapo päivämäärä Ke Syys 17, 2014 6:19 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 20, 2013 8:55 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Viestit: 1138
Paikkakunta: Itäinen-Uusimaa
Pyörä: ...jos joku mopo toimii,niin xt?
Vaikka renkaasta onkin kysymys,on toki etupään kunnollakin suuri merkitys siihen,kuinka rengas,on se mikä tahansa merkiltään,pysyy tiessä :wink:

_________________
Foorumin "sekakäyttäjä"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 20, 2013 9:41 pm 

Liittynyt: Ke Touko 26, 2010 10:39 pm
Viestit: 539
Pyörä: on
edit


Viimeksi muokannut kapo päivämäärä Ke Syys 17, 2014 6:19 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 20, 2013 9:47 pm 
Avatar

Liittynyt: To Syys 02, 2010 8:24 pm
Viestit: 1379
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
Itse tilailin kanssa isoon kessuun karoo 2:set. Kolmoset olis ihan ok, mut tuppaa kuluun nopiaan..

Otitko kapo T mallin vai normaalin?

_________________
http://www.brbikers.com

EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 20, 2013 10:26 pm 

Liittynyt: Ke Touko 26, 2010 10:39 pm
Viestit: 539
Pyörä: on
edit


Viimeksi muokannut kapo päivämäärä Ke Syys 17, 2014 6:19 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 21, 2013 8:49 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 8:14 am
Viestit: 775
Paikkakunta: Laihia
Pyörä: KTM990A -13
Lukasin nämä kolome sivua häthätäsesti ja päätelmäni oli että tuijotetaan vaan etuseen millanen nappula siällä seisoo...
mulla olis ensin ehdotus eli
-mutkiin ajaessa SORALLA ,mopo kallistuu ja kuskin on suorassa koko ajan
-takajarrulla nostatat mopoa pystyyn tarvittaessa kesken mutkan..ei toimi oikein abs jarruilla
-etujarrulla jarruta ennen mutkaa
-katse jo seuraavaan mutkaan vaikka en ole ajanut ensimmäistäkään läpi
-pysy omalla puolella aina
tämän kun takoo päähänsä..alkaa soramutkat maistua asfaltille...

-mulla arskas alla contitrail attack2 eli ei nappuloista tietookaa..ja hyvin sillä etenee SORALLA...

:mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 21, 2013 9:03 am 

Liittynyt: Ke Touko 26, 2010 10:39 pm
Viestit: 539
Pyörä: on
edit


Viimeksi muokannut kapo päivämäärä Ke Syys 17, 2014 6:20 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 21, 2013 9:31 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Viestit: 557
Paikkakunta: Oulun seutu
Pyörä: SE
Joo, osta pilot roadit. :mrgreen:

_________________
Sami


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 21, 2013 9:37 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 11:44 am
Viestit: 408
Paikkakunta: Nokia
Pyörä: SE
Ei tilausta perua kannata, koita vaan rohkeesti erilaisia. Kokeilemalla sitä löytyy itselle mieleinen rengastus. Sora, hiekka, assu tarvitsee aina omanlaisensa kumit joten se on kompromissi kun kaikkia ajelee.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 22, 2013 10:50 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2968
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Tarkoitukseni ei ollut päteä.
Yritin kohteliaasti ehdottaa kysyjälle jotain muuta lähestymistapaa aiheeseen.
Oman käsitykseni mukaan offroadhommissa ei epäluotettavaa rengasta ole olemassakaan, ellei mukaan lueta herkästi vuotavaa kumia. On vain eri tuntuisia vanteensuojia.

Jos harrastuksen alussa etukäteen miettii vähänkään muoviosien hintoja ja niitä kustannuksia minimoidakseen etsii luotettavaa pystyssä pysymisen takaavaa tuotetta rengashyllystä, voidaan kai kokonaan unohtaa kurapyöräilystä puhuminen. Tuntuma hommaan tulee ihan muuta kautta, kuten tässä jo on moneen kertaan todettu.

Monenkirjava harrastuksemme sisältää muuttuvia tekijöitä enemmän mitä asfalttipinnalle uskollinen miljoona kilometriä siinä istunut matkamotoristi osaa edes aavistaa.

Kova katurengas esim. kuivalla soralla voittaa nopeudessa kaikki nappulakumit, siis joskus, jos pitoisaa saviraitaa riittää mutkassakin ja jos vesikuuro ei yllätä :x
Ja toisaalta, paraskin piikkikumi karkaa alta aivan taatusti jossain vaiheessa spooria.
Tätähän kaikkea tämä homma on :P


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 22, 2013 2:06 pm 

Liittynyt: Ke Touko 26, 2010 10:39 pm
Viestit: 539
Pyörä: on
edit


Viimeksi muokannut kapo päivämäärä Ke Syys 17, 2014 6:20 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com