Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Elo 12, 2020 4:11 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Rengaspaineet seka-ajossa?
ViestiLähetetty: Ke Touko 06, 2020 12:51 pm 

Liittynyt: Ti Loka 23, 2018 7:47 pm
Viestit: 23
Paikkakunta: Vaasa
Pyörä: KTM 950 Adventure
Minkälaisia paineita käytette seka-ajossa? Ohjekirjassa on vain paineet tiekäyttöön, eteen 2,4 ja taakse 2,8

Rengaskategoria yleensä noin 50/50 rengaskoko 90/90-21 ja 150/70-18

Ajo on pääasiassa kuoppaisia pikkuteitä, siirtymät asfalttia.

Pyörä 950 adv. kuski + varusteet noin 100kg


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 06, 2020 3:09 pm 

Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Viestit: 359
Pyörä: Bemari
Mä oon vuosikaudet pitänyt 1.6-1.8 paineita edessä ja 2 takana. Sittemmin eturenkaan paineet jämähtäneet tuohon 1.8:aan kun assulla tiukassa jarrutuksessa tuppasi eturengas liikahtelemaan vanteella ja venttiili luovutti juurestaan pariin otteeseen.

1.8 bar ja kunnon rengasrasva on auttanut tuohonkin ongelmaan ja viimeiset 20tkm on ulkogummi pysynyt vanteella liikkumatta.

Paineet toki ovat rengaskohtaisia, mutta yli 2.2 baarin en näitä jäykkärunkoisia adventurerenkaita ole täyttänyt kuin rengasta asentaessa ja sekin takasessa...

Dakarissa tosiaan suosituspaineet 2.2/2.4 kuormattuna 2.4/2.8.

Reilusti satakiloinen ( kaikki luonnollisesti lihasta ) ja kuorma reissun päällä sen 15-25kg.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 06, 2020 4:46 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7700
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Pyörä T7 90/90-21 ja 150/70-18 ja renkaana jäykkärunkoinen tubeless Pirelli Rally STR, touringissa 2.2/2.4 ja sekalaiset ajot sora/metsätie/piki etu 1.6/1.8.

Aika samoilla paineilla ajeltu aiemmissa vastaavissa kun alla on ollut jäykät renkaat, siinä ne on yleensä olleet 1.6-1.8 etu ja 1.8-2.0 taka riippuen pyörästä ja renkaasta. Aika huolettomasti on vedetty kivikoiden ja juurakoiden sekä monttujen yli ilman ainuttakaan rengas- tai vannerikkoa. Eikä ole pyörähdellyt vanteella. Renkaan käytöksessä on selkeä ero noiden paineiden välillä ja eron huomaa myös rauhallisessa ajossa mutta korostuu kun vauhti kasvaa, matalilla paineilla renkaan käytös on tasaisempaa ja "pyöreämpää".

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Viimeksi muokannut Koheltaja päivämäärä Ke Touko 06, 2020 6:51 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 06, 2020 6:14 pm 

Liittynyt: La Heinä 30, 2016 1:53 pm
Viestit: 106
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Ktm 990 adventure
990 adv paineet mulla ollu 2.2/2.4, ja siitä ne lämmetessään nousee jopa 2.5/3.0 (pikitie)

_________________
..... nostetaan vaan pyörä ylös, katse eteenpäin, kone käyntiin ja eiku vaan lisää paskaa housuun!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 12, 2020 11:24 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Viestit: 604
Paikkakunta: Kouvola
Pyörä: 790 Adv R
1.7 edessä ja 2 tai alle takana. Sitten pelkästään matka-ajoon on nostanu 2.2 ja 2.5. Pelkästään soralle 1.4 ja 1.7. pyöränä 790 adv.

_________________
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > Adventure 640 > 690 enduro > Adventure 950 S > Adventure 1190 R > Adventure 990 > 690 Enduro R > 790 Adventure R.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 10, 2020 7:45 pm 
Avatar

Liittynyt: La Touko 23, 2020 5:51 pm
Viestit: 54
Pyörä: Duke
Töhäytin eteen 2,5 ja taakse 2,8, eli pari kymppää suositusta enemmän. Noilla mennään kaikki. Renkaat 120/70 ja 180/55.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com