Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Touko 27, 2020 6:25 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 199 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ma Heinä 31, 2017 5:21 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7578
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Miten helkatissa oikein ajatte kun saatte renkaat kestämään tollaisia kilsoja? :shock:

Wildit himotaisi laittaa alle mutta takarenkaan kesto epäilyttää omassa sievässä ajossa, alkaa E07 olemaan kohta vaihtokunnossa vaikka ei ole ajettu kuin vajaa 5000km. Pitäis varmaan vähentää takajarrun käyttöä...

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ma Heinä 31, 2017 9:34 am 

Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 9:21 am
Viestit: 16
Pyörä: 950 SE / CBR1000RR
Jep, mäkin oon yrittänyt lopettaa jarrujen käytön, kuluttaa renkaita ja tappaa vauhdin :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ma Heinä 31, 2017 10:49 am 

Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Viestit: 279
Paikkakunta: Huittinen
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
MarDu kirjoitti:
Perjantaina vaihdoin 8gessuun uuden Wildin taakse. Edellisellä Wildilla tuli kilometrejä 8300. Melko hyvin mun mielestä.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla


Tosin hyvin olet päässyt, monella on loppu 3000-4000 km kohdalla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ti Elo 29, 2017 3:21 pm 

Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Viestit: 1143
Paikkakunta: Ylivieska
Pyörä: BMW f 800 Gs -08
Mulla ollu edessä reilu 5000km ja hyvin on kestänyt, nappulat vielä oikeassa muodossa, ei pyöristymää.
140km vauhdissa muuttuu asfaltilla todella hervottomaksi mutta normi vauhdeissa hyvä.
Kärsi Norjan mutkateilläkin kanttailla ihan reilusti.
Takaa kun saan Scoutin kulutettua loppuun niin pitää kokeilla wildiä tilalle.

_________________
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ti Elo 29, 2017 10:21 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Viestit: 596
Paikkakunta: Kouvola
Pyörä: 790 Adv R
90/90 R21" anakee wild pyörinyt edessä nyt 11000 km, ei enää tasainen nappuloiltaan mutta pintaa edelleen sen verran paljon etten meinaa enää vaihtaa ennen talvea uutta. Eipä ole aikaisemmin nappulat tuollaisia matkoja kestänyt, tai oikeastaan mikään rengas ei ole minun ajossa. Ominaisuudet asfaltilla, hiekalla ja maastossa niin hyvät ettei tarvi miettiä mitä tulee tilalle. Samanlainen ensikaudella varmasti.

Taakse tuskin laitan, (ei Suomessa toistaiseksi varastossa 150/70 R18"), Orimattilasta kysyin hintaa ja sehän oli 220€. En jaksa uskoa että kestäisi noissa meikäläisen tahallisissa joutavan jauhatus ajeluissa sen pidempään mitä mitaksen nappulakuvioiset, jolloin ei tuo hinta ole perusteltua.
E-09 MITAS kesti kuitenkin reipasta kulutusta sen 4 tuhatta kilsaa eikä pois vaihtaessa ollut edes sileä, hinta 115€.

_________________
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > Adventure 640 > 690 enduro > Adventure 950 S > Adventure 1190 R > Adventure 990 > 690 Enduro R > 790 Adventure R.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: La Syys 02, 2017 5:08 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1533
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
130/80-18:ssa näyttää olevan 12 mm pintaa uutena. Puoli milliä vähemmän kuin oli samankokoisessa T63:ssa. Kestoikä tulee olemaan varmaan aika paljon parempi laajempien nappuloiden ja tiheämmän kuvion ansiosta ja samaahan täällä on raportoitu.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: La Syys 09, 2017 1:23 am 

Liittynyt: Ke Joulu 09, 2015 12:04 am
Viestit: 26
Paikkakunta: Cross Lake City
Pyörä: TT600R
Nyt kokemusta Anakee Wildista noin 1000 km. Ajokkina vanha AT ja ajosta noin 80% soraa/polkuja.
Aloittelijan vauhdeissa tykkään. Mukavat ajaa myös kestopäällysteellä. Kulumisnopeutta en ole tutkinut. Ostan samanlaiset sitten kun kuluvat loppuun.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: La Syys 16, 2017 8:10 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Viestit: 596
Paikkakunta: Kouvola
Pyörä: 790 Adv R
Kaverilla ollut 13700km KTM 1290 ärrässä eturenkaana:

Kuva

_________________
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > Adventure 640 > 690 enduro > Adventure 950 S > Adventure 1190 R > Adventure 990 > 690 Enduro R > 790 Adventure R.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: To Loka 05, 2017 6:41 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7578
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Wildit väännetty vanteille ja olihan jäykät renkaat, toivottavasti ei tarvii alkaa rautojen kanssa paikkailemaan. Rengaskoneella laitoin ja eipä ole vielä ollut noin tiukkaa eturengasta, hyppi kidasta irti ja joutui raudalla auttamaan. Ajettavuudesta ei vielä voi sanoa kummempia 30km kokemuksella mutta pyörä muuttui kankeamman oloiseksi, lyhyt pyrähdys soralla ja pitoa tuntui löytyvän. Kuvio ja nappulan koko/korkeus oli rouheampi mitä kuvien perusteella odotin joten toiveet on aika korkealla pikiteiden ulkopuolella. Viikonloppuna ollaan viisaampia kun saa kilsoja enemmän alle ja pääsee soralle.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Pe Loka 06, 2017 8:49 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
Viestit: 104
Paikkakunta: Pohjanmaa
Pyörä: Ktm 690 Enduro R
Mikä on etu renkaan (90/90-21) nappulan korkeus? Miten tämä rengas eroa T63?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Pe Loka 06, 2017 4:37 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7578
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Etu 7mm ja 130/80-17 10mm.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: La Loka 07, 2017 2:47 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7578
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Koko päivä vedetty märässä ja makkara tauolla naama virneessä Wildeistä, mii laik veri mats tis taiers :)

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: La Loka 07, 2017 5:30 pm 

Liittynyt: To Marras 12, 2015 1:27 am
Viestit: 25
Paikkakunta: Seinäjoki
Pyörä: Triumph tiger 800 xc
__Antti__ kirjoitti:
Mikä on etu renkaan (90/90-21) nappulan korkeus? Miten tämä rengas eroa T63?

8mm oli uudessa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: La Loka 07, 2017 6:03 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
Viestit: 104
Paikkakunta: Pohjanmaa
Pyörä: Ktm 690 Enduro R
Taita olla aika lähellä T-63 sitten. Pitäis varmasti kokeilla ensi kesällä...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Su Loka 08, 2017 12:22 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7578
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Joku 500km ajettu ja pääpiirteitäin kommentit yhtä positiivisia mitä monelta on tullut, hyvän renkaan Misukka on tehnyt. Ajokäytös on loogista eikä ikäviä ylläreitä tullut viikonlopun aikana, märkä keli ja suurimmaksi osaksi sora/mettäteitä. Ajotyylin joutui opettelemaan uusiksi E07 lipsuttelun jälkeen, enään ei tarvii ajaa soralla/mettäteillä huonon etupidon ehdoilla, Wildillä pitoa tuntuu riittävän kaikilla tiepinnoilla eikä tee ylläreitä. Takarengas ulisee vaimeasti mutta ei häiritsevästi ja ulina hukkuu muihin meteleihin, ei haittaa millään tavalla.

Monet on maininneet luikertelun asfaltilla. Mulla oli alkuun paineet 2.0 molemmissa päissä ja ajokäytös oli luikertelevaa ja mutkat meni kulmikkaasti sekä pyörän käytös mutkissa oli raskasta. Ensin paineiden nosto, meni huonompaan suuntaan, sitten pikkuhiljaa paineiden laskeminen ja 1.5 kohdalla rengas alkoi toimimaan kuten pitää. Ei kulmikkuutta, ei luikertelua ja pyörästä tuli taas ketterä sekä loogisesti käyttäytyvä. Renkaat on sen verran jäykällä rungolla että näköjään vaatii matalammat paineet että runko alkaa joustamaan.

Vaikka renkaat sai kyytiä reissun aikana niin eipä ne siitä miksikään menneet, takarengas sai jauhaa aika paljon laakerisoraa/sepeliä joka yleensä syö rengasta hyvinkin nopeasti. Lopullinen kulutuskesto selviää aikanaan, tyytyväinen olen jos pääsee 5-6tkm lukemiin takarenkaalla. Wildistä tuli luottorengas MT16 rinnalle, ei tarvii enään miettiä mitä laitetaan alle.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 199 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com