Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Loka 23, 2019 8:14 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 194 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ma Heinä 02, 2018 2:41 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4800
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Hobes kirjoitti:
Sora:
Soralla rengas pääsee todella oikeuksiinsa.
Kovapintaisella tiellä pito on ensiluokkaista, enkä juuri moitittavaa keksi. Tässä ei toisaalta mitään vikaa ollut myöskään K60.
Ero irtosoralla sen sijaan on kohtuullisen suuri. Irtosoralla k60:sen kyky jarruttaa on aina ollut hyvä, mutta etenkin kaarreajo irtosoralla on ollut hapuilevaa ja rengas on levoton. Wild sen sijaan kyntää irtosorassa kuin kiskoilla.

Gessumeetingissä mulla oli alla uudet Wilded.
Huomasin minäkin tuon irtosorajutun ja niitä irtosorapätkiä riitti punaisella reitillä melkein jatkuvasti.
Sivuluisut olivat rauhallisia ja helposti hallittavia ja jotenkin oli tunnokas ja helposti hallittava rengas kovemmissakin nopeuksissa hiekkapätkillä.

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ma Heinä 02, 2018 5:43 pm 

Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Viestit: 221
Pyörä: Bemari
Koheltaja kirjoitti:
Laita myös taakse Wild niin fun factor nousee entisestään eikä tule vauhdin tuomia yllätyksiä, paitsi hymy kasvoilla kun tämänkin mutkan voi vetää yllättävän rennosti ja vauhdikkaasti :)

Pointti lähinnä oli, että reaktioaika on suunnilleen sekunnin luokkaa. Jos mutkan tulee ajaneeksi 60km/h sijaan 80km/h niin tuossa sekunnissa tapahtuu pirusti paljon enemmän asioita. Hauskuus lisääntyy taatusti, mutta kun jo nykyisillä nopeuksilla mutkista ilmaantuu kuin tyhjästä peuraa, koiraa, marjanpoimijaa ja muuta jännää, niin jään väkisinkin miettimään onko fun factor renkaassa sen verran kova, että mutkan takaa tuleviin ylläreihin ei enää ehdi reagoida.

Toki tässä kohtaa voisi todeta, että itsehillintä tässä kohtaa on poikaa, mutta kun ei koskaan ole oikeen osannut ajaa järki päässä. Tuosta syystä muoviluotikin aikoinaan vaihtui kurapyörään. Kun mikään ei oikein tuntunut miltään, niin kaarrenopeudet olivat sen mukaiset. Sieltä kun olisi peura miehen eteen noina aikoina hypännyt niin tokkopa näitä asioita olisi tässä turisemassa. Toistaiseksi hiekalla on ollut lystiä vähän pienemmilläkin nopeuksilla.

edit. Jaa niin, takarengas samaa sarjaa odottaa kyllä asennusta, mutta ajellaan toi tourance ensin pois kuleksimasta. Ehkä etusen nappula on siinä vaiheessa jo sen verran väsähtänyt, ettei uskalla ihan samaan tapaan enää rällätä :shock:

_________________
Myydään BMW F650GS Dakar -01


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ma Heinä 02, 2018 6:31 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7303
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Tunnistan tuttuja piirteitä sun kirjoituksessa :)

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ti Heinä 10, 2018 8:50 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 597
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, 690r, R100GS
Sora:----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Soralla rengas pääsee todella oikeuksiinsa.
Kovapintaisella tiellä pito on ensiluokkaista, enkä juuri moitittavaa keksi. Tässä ei toisaalta mitään vikaa ollut myöskään K60.
Ero irtosoralla sen sijaan on kohtuullisen suuri. Irtosoralla k60:sen kyky jarruttaa on aina ollut hyvä, mutta etenkin kaarreajo irtosoralla on ollut hapuilevaa ja rengas on levoton. Wild sen sijaan kyntää irtosorassa kuin kiskoilla.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Pitää varmasti paikkaansa kun verrokkina on k60, tosin näin taitaa olla vertaa siihen melkein mitä tahansa vähänkään soralle suunniteltua rengasta.

Wild on minunkin mielestä hyvä yleisrengas, minulla on kokemusta vain eturenkaasta. Kun ajetaan pehmeillä ja liukkaammilla paikoilla TKC80 on kyllä selkeästi parempi. Mitä kovemmille pinnoille mennään, Wild on aina vaan parempi, ja assulla jo selvästi parempi.

Isossa kotarissa oli 5500 km Romanian reissun alla, kauheesti assua, Wild oli ok, toimi jopa serpentiineillä. Kului muuten vain noin 1mm - korkeintaan 1.5 mm koko reissulla !

Takana oli Mitaksen uusi E07 Plussa, oli myös hyvä, sateellakin ajettiin ei yllättänyt kertaakaan. Kului 3- 3.5mm tuolla matkalla, 10 mm oli uutena pintaa. Taitaa olla siinä sittenkin eri kumiseos kuin vanhassa e07 :ssa?

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ti Heinä 10, 2018 9:07 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7303
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Takarenkaassa 2600km takana ja 1/3 pintaa jäljellä. Suurin osa ajosta asfalttia ja kokeeksi 2.6 barin paineilla, tuntui kuluvan nopeammin kun 1.8 barin paineilla. Eturenkaalla taitaa olla noin 7000km ajettu ja kulunut keskeltä kolmanneksen, ohjaus on menettänyt herkkyyden ohjaus on raskaampi kun ennen.

Laitetaan pari takasta tilaukseen että pärjää loppukesän, etunen vaihtuu vasta ensi kesäksi. Samalla mietitään jatketaanko takana Wildillä vai jotain pikikestoisempaa alle jos tulee yhtä paljon pitkää vetoa.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ti Heinä 10, 2018 4:03 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Viestit: 703
Paikkakunta: Mikkeli
Pyörä: CRF1000L
TomppaV kirjoitti:
Isossa kotarissa oli 5500 km Romanian reissun alla, kauheesti assua, Wild oli ok, toimi jopa serpentiineillä. Kului muuten vain noin 1mm - korkeintaan 1.5 mm koko reissulla !

Takana oli Mitaksen uusi E07 Plussa, oli myös hyvä, sateellakin ajettiin ei yllättänyt kertaakaan. Kului 3- 3.5mm tuolla matkalla, 10 mm oli uutena pintaa. Taitaa olla siinä sittenkin eri kumiseos kuin vanhassa e07 :ssa?

Paljonko pidit paineita renkaissa?

_________________
Solifer SM-82 >>> 28 vuotta taukoa >>> Yamaha XT660Z Ténéré >>> Honda CRF1000L Africa Twin DCT


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ti Heinä 10, 2018 8:18 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 597
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, 690r, R100GS
Edessä 2.15
Takana 2.6+

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ti Heinä 17, 2018 5:06 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1466
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Takana 130/80-18 kesti 690:ssä lopulta 3900 km. Ajettu 1,5-1,6 barin paineella. Renkaaseen jäi keskelle pari kolme milliä nappulaa. Hyvää renkaassa on, että profiili pysyy pyöreänä koko renkaan eliniän, eikä pito heikkene tai muutkaan ominaisuudet olennaisesti muutu renkaan kuluessa. Pito on erinomaisen hyvä kovalla soratiellä, mutta irtosoralla pitoa on minusta huonosti. Muutama oli täällä kommentoinut hyvää irtosorapitoa, mutta heillä ilmeisesti edelliset verrokkirenkaat olivat olleet sileämpikuviosia kuin Wild. Itse vertaan karkeampiin renkaisiin, kun edelliset takarenkaat olivat MT21 ja Unicross ja muutenkin tämä oli sileäkuvioisin rengas minun käytössäni sitten alkuperäisen Saharan. Wildin laajemmilla nappuloilla ei toisaalta ole mikään yllätys, että rengas vierii enemmän kivien päällä kuin karkeampi, joka putsaa irtosoraa paremmin nappuloiden väliin. Joka tapauksessa tämä pidon suuri vaihtelu tamppaantuneelta pinnalta irtosoralle on mielestäni renkaan huono puoli. Tässä suhteessa käytös muistutti E-09:ä, mutta sitä ajoin liian suurella paineella, ja muutenkin siitä on jo niin kauan, että on hankala enään verteilla. Joka tapauksessa E-09 kesti yli 4300 km, joten tämä jäi tiheämmästä kuviosta huolimatta vähän huonommaksi. Silti, jos tulee jatkossa tarvetta reissurenkaalle, niin Wild on hyvä vaihtoehto.

Seuraavaksi alle meni Pirelli Scorpion XC Mid Hard 140/80-18. Piti ostaa MT16, mutta sitä ei saanut. On luonnossa vähän harvempi, mitä kuvien perusteella odotin. On vähän ehkä turhankin harva, mutta jospa se silti kestäisi jonkun 2000 km. On aika lailla toinen ääripää haettaessa kompromissiä pidon ja kulustuskestävyyden välillä. Jos Wildilla haettiin kulutuskestävyyttä pidon kustannuksella, niin tällä haetaan pitoa kulutuskestävyyden kustannuksella.

On muuten hyviä kelejä renkaan vaihtoon nämä 30 asteen helteet. Nöyrtyy jäykempikin kumi tässä lämmössä.


Liitteet:
20180717_145429 (Medium).jpg
20180717_145429 (Medium).jpg [ 160.75 KiB | Katsottu 4791 kertaa ]

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Pe Heinä 20, 2018 9:03 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Viestit: 586
Paikkakunta: Kouvola
Pyörä: 790 Adv R
Jani M kirjoitti:
On muuten hyviä kelejä renkaan vaihtoon nämä 30 asteen helteet. Nöyrtyy jäykempikin kumi tässä lämmössä.


Ja renkaan reunojen voitelu tulee luontaisesti omasta otsahiestä! :lol:

_________________
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > Adventure 640 > 690 enduro > Adventure 950 S > Adventure 1190 R > Adventure 990 > 690 Enduro R > 790 Adventure R.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Pe Heinä 27, 2018 11:26 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Viestit: 234
Paikkakunta: Mänttä
Pyörä: Ei mitään
Kestäiskö 690 alla wildit reilua 4000km rauhallista seka ajoa hiekkateillä/maastossa ja asfaltilla?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Pe Heinä 27, 2018 6:06 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7303
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Kestää, jos ne kestää XT660R alla reilu neljä tonnia sekalaisessa ajossa missä soralla rengasta ei säälitä ja pikitiellä vedetään 300km siirtymiä näillä helteillä. Huomenna vaihtuu Wild -> E07+:aan, katsotaan kestääkö se paremmin pikipainoitteisen ajon, sitten kun on tiedossa enemmän soraa niin uusi Wild alle.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: To Syys 06, 2018 7:18 pm 

Liittynyt: La Heinä 30, 2016 1:53 pm
Viestit: 68
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Ktm 990 adventure
Wild vaihtui tänään uuteen samanlaiseen, vanha on pois ottaessa 7200km ajettu - pintaa keskellä jäljellä pari milliä. Ajoista n. 4tkm on reissu ajoa kamat&laukut päällä. Soratie 60% /assu 40% noin karkeesti kilometrit.


Liitteet:
Anakee wild 7200km.jpg
Anakee wild 7200km.jpg [ 182.4 KiB | Katsottu 2872 kertaa ]

_________________
..... nostetaan vaan pyörä ylös, katse eteenpäin, kone käyntiin ja eiku vaan lisää paskaa housuun!
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: To Syys 06, 2018 8:28 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1466
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Kovin on erilaisia kilometrimääriä päästy takarenkailla. Liekö on erilaiset seokset eri leveyksissä ja varmaan kestävyyteen vaikuttaa myös, onko kyseessä sisärenkaallinen vai tubeles. Käyttäjä varmaan on kuitenkin merkittävin muuttuja.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Viimeksi muokannut Jani M päivämäärä To Syys 06, 2018 8:31 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: To Syys 06, 2018 8:29 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Viestit: 234
Paikkakunta: Mänttä
Pyörä: Ei mitään
Lapin reissulla tuli 2945 kilometriä. Etunen näyttää siltä että ei olis kulunut ollenkaan ja takusesta hukku pinnasta yli puolet.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: To Syys 06, 2018 8:58 pm 

Liittynyt: La Heinä 30, 2016 1:53 pm
Viestit: 68
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Ktm 990 adventure
Mullakin renkaasta kului puolet ensimmäisten 3tkm ajolla ja kuluminen hidastui loppua kohden - arvioisin että viimeisten 1500km ajoilla kului ainoastaan ehkä 1 mm. Ajotyyli varmasti vaikuttaa eniten kestoon, minä ajelen paljon reissuja kuorma päällä ja silloin ei tee mieli turhaan suditella painavalla pyörällä. Ja kaikenkaikkiaan sudittelen maltillisesti noin yleensäkin. Etusena on myös wild ja nyt sillä takana vajaa 12tkm - pintaa ja pitoa reilusti

_________________
..... nostetaan vaan pyörä ylös, katse eteenpäin, kone käyntiin ja eiku vaan lisää paskaa housuun!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 194 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com