Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Syys 16, 2019 9:48 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Tammi 19, 2013 8:40 pm 

Liittynyt: Su Marras 08, 2009 7:30 pm
Viestit: 1404
Paikkakunta: iTikkakoski
Pyörä: R1100GS/XL600V
Olikos arvon talviohjastajilla KENDAN välikelin matalanappulaisesta kokemuksia? Nastoilla tai ilman?
Eli tarkoitettu myös satunnaiseen asfalttiajeluun niin sillä tuommoista ajattelin myös kokeilla....

Kuva

_________________
"Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
Ei ihminen halua kuulla olevansa syntinen, koska se tuo ahdistuksen, ja siitä nousee raivo...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 19, 2013 10:38 pm 

Liittynyt: To Joulu 13, 2012 12:03 pm
Viestit: 14
Pyörä: tusina
Änkäsin tuommoisen 150 leveenä (Kendan Big Block?) kawan 6 tuumaa leveelle 17" vanteelle. Reunimmainen nastarivi enskaa ja loput "rallinastaa" kuten esimerkkikuvassa kaikki. Lumipolanteella toimii loistavasti, jäisellä asfaltilla ok ja upottavammassa lumessakin aika rauhallinen joskin ei varmaan kunnon nappularenkaan veroinen. Nähtäväksi jää kuinka nasta kestää niitä liki pakollisia siirtymiä missä ei vaan kerta kaikkiaan löydy edes reunoilta mitään lunta/jäätä. Etusena Maxxis 4.60/17 samaan tyyliin nastoitettuna. Ihan ok pari vaikka etusen eksyminen tiekarhun uraan johtaa mielenkiintoisiin liikkeisiin takana. Marssinopeutena pystyi kuitenkin pitämään n 90km/h, jopa "kyykyllä".

_________________
CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, Kawa ZX12R "Hulda"
***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
3792 -Ckm


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 19, 2013 10:40 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2505
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Ilman nastoja oon ajanu kaks takista ja yhen eturenkaan. Jatkan varmaan samalla radalla. Tosin ois mielenkiintonen eteen jättää tuo ja panna taakse Karoo3. Pitäski kahtella mihin hintaa liikkuu.

Tuosta renkaasta on täälä pari sivua juttua jo aiemmin. Omia tuntemuksia siinä myös.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 20, 2013 11:57 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2269
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Ketä tollast myy ja mihin hintaan?

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 20, 2013 2:17 pm 
Avatar

Liittynyt: To Loka 07, 2004 4:50 pm
Viestit: 758
Pyörä: 701
t.t.tammi kirjoitti:
Ketä tollast myy ja mihin hintaan?


Satapiikil ainaski näyttää olevan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 20, 2013 2:53 pm 

Liittynyt: Su Marras 08, 2009 7:30 pm
Viestit: 1404
Paikkakunta: iTikkakoski
Pyörä: R1100GS/XL600V
Kiitos kommenteista! Juu Big Block tää on. Satapiikiltä näitä saa (Jämsä) ja toimittaa postissa myös tietty. Etuseksi laitan jossain vaiheessa kun Durosta alkoi sivunappulat juuresta lohkeilemaan, eli irti ne on varmaan keväällä? Tämä on huomattavasti pehmeämpää seosta joten odotukset kovat verrattuna Duroon, (se jääratamalli) eli tämä:

Kuva

_________________
"Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
Ei ihminen halua kuulla olevansa syntinen, koska se tuo ahdistuksen, ja siitä nousee raivo...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 29, 2013 3:52 am 

Liittynyt: To Joulu 13, 2012 12:03 pm
Viestit: 14
Pyörä: tusina
näin noviisin kommenttina: kannattaa ajella hiukankin ( yli 2 tuumaa) syvemmässä lumessa todella hissukseen, varsinkin jos toi etusena. Huldalla tultiin välilllä toistakin sataa ja kun nousi keskipenkan päälle nastoja säästämään niin takapää nousi ( tuo Kenda takana ) pintaan, kymmenen piirun sladikin käy rasittavaksi jos sitä jatkuu 10km. Tosin mulla 150 levee "läski" mutta on sitä painoakin pitkästi yli 300kg.

Onko muuten kokemuksia mitä nuo aikuisten nastat kestää jäisellä asfaltilla ajoa, jäähtyykö se siinä vai onko syytä pudottaa nopeus alle 80km/h tms. ?

_________________
CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, Kawa ZX12R "Hulda"
***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
3792 -Ckm


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 29, 2013 10:08 am 

Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 4:59 pm
Viestit: 683
Paikkakunta: Keskeinen Uusimaa
Pyörä: '08 690 SMC
Jos siinä asfaltilla on jäätä kunnolla mihin aikuisten nasta uppoaa niin ei mitään eroa siitä että ajaisi (järven/meren/joen/lammen)jäällä, mutta jos nasta osuu asfalttiin niin ei se ajo mitään nautintoa ole. Hutju voisi olla sopiva kuvaus.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 20, 2013 1:22 am 

Liittynyt: To Joulu 13, 2012 12:03 pm
Viestit: 14
Pyörä: tusina
tmkankaa kirjoitti:
Onko muuten kokemuksia mitä nuo aikuisten nastat kestää jäisellä asfaltilla ajoa, jäähtyykö se siinä vai onko syytä pudottaa nopeus alle 80km/h tms. ?


Näin itse itselleni vastaten. Nyt on kokemusta n 3400km ja tuo takana kieppunut Big Block on pelannut kuin unelma. Ilmeisesti laitimmaisen rivin enskanastan ansiosta polanteella ja kunnollisella jäällä voi huoletta kantata aika tiukkaan, takapää saattaa välillä potkia metrin sivuun mutta enskanasta on toistaiseksi pelastanut. Semmoista pientä nättiä sladia voi kyllä ajaa mutta pitkittäiset urat voivat välillä tosiaan nakella. Tuntuvat Satapiikissä tietävän mikä nasta kestää ja mikä nastoitus pelaa...

Kestävyydestä se, että rallinastan kovametalliosasta on hävinnyt noin kolmannes. Nastaulkonema pysynyt jotakuinkin samana koska koko nasta pyrkii näköjään tulemaan hiukan ulos renkaasta. Tyhjää tuolla ei ole jauhettu oikeastaan ollenkaan ja märällä asfaltilla vauhtia 75-80kmh. Heti jos on ollut loskaa, lunta tai edes hitunen jalan alla liukkaalta tuntuvaa asfalttia niin matkanopeus vähintään rajoitusten mukainen.

Se hutjuva ja vatkaava tuntu ainakin tuon kawan tapauksessa häviää just kun on edes hiukan jäätä alla.

Suurin osa ajosta ollut enemmän tai vähemmän jäistä asfalttia, muutama sata km nautinnollisia polanteita/jäitä ja sitten ehkes se satku sitä märkää asfalttia.

Rengaspaineina heitin allelaittaessa ihan piposta 2.5bar.

Yhteenvetona voi sanoa et rauhallisesti, vaan ei hiljaa, ajaen tuommoinen rengassetti kestää varmaan sen 5000km painavankin rohjon alla. ABBM: n meinaan vielä noilla mennä...

_________________
CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, Kawa ZX12R "Hulda"
***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
3792 -Ckm


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com