Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Syys 21, 2019 2:59 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 230 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Joulu 15, 2011 11:52 pm 
Avatar

Liittynyt: To Syys 02, 2010 8:24 pm
Viestit: 1379
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
Jami kirjoitti:
Gessuli kirjoitti:
Täh täh.. mikä mikä?? onko jo tilattu vai?? mikä mikä??


Äläs nyt Teemu hosu :mrgreen: Huomenna selvittelen asiaa. Tarjouksia on tänään tippunut sähköiseen postilaatikkoon ja jossain "keitaassa" jopa olen käynnyt. Muutama myyjä on joihin otan yhtettä. Uskoisin, että väri tulee olemaan sama kuin sinun uudemman hankinnan mopossa. Paljon pienempi moottori kuitenkin ja ns. vajaatahtinen.



:mrgreen: Ahaa 200-300?

_________________
http://www.brbikers.com

EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 17, 2011 11:23 pm 

Liittynyt: Su Helmi 17, 2008 2:21 pm
Viestit: 72
Paikkakunta: Tyrwää
Hei mites muilla, mutta mut polliisit sai viime talvena 12km takaa-ajon jälkeen kiinni autolla! :oops: Kysyin niiltä että taisitte muuten ajaa aika lujaa, mutta eivät tunnustaneet, eli mä luultavasti siis en ajanutkaan niin lujaa kun luulin :shock:

Asiaan: Polliisit eivät huomauttaneet nastoista lainkaan (oli muutenkin varmaan asiallisimmat poliisit mitä olen koskaan tavannut!), eli onko mopoilla kuitenkin erilaiset määräykset nastojen suhteen kun autoilla, vai tapasinko muuten vain asian tuntevammat polliisit? Voisiko joku virka-intoisempi toimia toisin? Alla on siis rallinastat.

Matka jatkuikin mukavasti poliisien neuvomaa reittiä :)

Voi kumpa tulisi kelit, nyt tosin tiputtelee kivasti lunta :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 17, 2011 11:36 pm 

Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 9:38 pm
Viestit: 936
Paikkakunta: Lahti
Pyörä: Polkupyörä
Samat taitaa olla about nastasäännöt mopossa kuin autossakin. Eli rallinastat siis laittomat. Kai joillain poliiseilla sentään on maalaisjärkeä tässäkin asiassa :lol:

_________________
Kurahipiäinen rastinnoutaja
Lahden alueen kuvasuraus kartalla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 18, 2011 2:04 am 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Juuri näin, eli mopoon saa laittaa vain nimellisiä nastoja muutaman. Mutta eipä mullekaan, edes Tampereella pysäytettäessä (tosin harttarikin päällä) edes enskanastoista sanottu muuta kuin että taitaa olla aika tarkkaa asfaltilla (tjsp.) johon mä että kyllä juu risteyksissä etenkin saa ajaa melki kun kesärenkailla (tjsp.). Ei tulli sakkoo, muikkarii tai mitään nastoista. Eikä ole ikinä tullut ja varmaan 10x enskoilla pyssäty, joskus ajettu perässä kotiin asti kattoon että löytyy ehjät peilit. Tosin täällä ainkin on linjaa kiristetty, piennentystä rekkarista jaettu 300e pikavoittoja ja jotain liki 200e peilien puuttumisesta. Eiköhän tää talvi näytä aletaanko mopoihin vaatiin jotain lainmukasesti hengenvaarallista nastotustakin.

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 18, 2011 2:08 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Viestit: 2407
Paikkakunta: Eura,Loei
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
joo rauhassa saa ajaa.kunhan eivät kiellä nastoja kokonaan,niinkuin tuolla etelämmässä.Olis jännä ajella kitka-lamellinappuloilla :x

_________________
Projektikuvat


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 19, 2011 1:36 pm 
Avatar

Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:32 pm
Viestit: 1699
Paikkakunta: Teisko
Pyörä: Cagiva Navigator 1000
Paljonkos olisi hyvä pitää paineita rallinastoilla olevissa renkaissa 640 adventuressa takanen 140/80-18 etunen 90/90-21 pyörissä ei ole rengaslukkoja

_________________
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 19, 2011 3:03 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 6:00 pm
Viestit: 788
Paikkakunta: Valkeala
Pyörä: Pole Taiga
kurapyörä kirjoitti:
Paljonkos olisi hyvä pitää paineita rallinastoilla olevissa renkaissa 640 adventuressa takanen 140/80-18 etunen 90/90-21 pyörissä ei ole rengaslukkoja


Kannattaisi ehkä laittaa ne lukot. Pitoa sopissa olosuhteissa voi olla niin paljon, että luistamisen (renkaan ja vanteen väliltä siis) estämiseksi saa painetta olla siellä likempänä kahta baria ja omien kokemuksieni mukaan nastarengas ei sellaista oikein siedä. Superiin unohtui takarenkaasta lukko, oli jo pyörä paikallansa kun huomasin lukon unohtuneen. Laiskotti ja sen sijaan, että olisin laittanut lukon, laitoinkin painetta. Kahdella barilla ei luistanut mutta yhdellä, noin 400 kilsan mökkireissulla meni rengas täysin pilalle. Kolmannes keskinappuloista lähti irti ja lopuista miltei kaikista nastat poikki.

Lukkojen kanssa voit jättää paineet alemmaksi. Superia pienemmissä kilpienskoissa, mitä minulla on ollut, on rengaspaineet nastoilla olleet siellä 1-1.3 bar.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 19, 2011 7:28 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Viestit: 2407
Paikkakunta: Eura,Loei
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
tää jakaa varmaan mielipiteet,mutta mulla on kestänyt piikit ihan hyvin 2,5 bar edessä,2,2 takana mutta renkaat olivatkin vissiin jmka:n tekemät t63 ,joilla jakke N kin ajeli .kertaruopasillahan noi on nappulat irti,kun käy jäätyneellä sepelillä superilla.Asfaltilla en jätä kipinäsuihkuja kovassa vauhdissa,ja paljaalla soralla käytän kaasuua maltilla.yritin kerran laskea paineita,ja kokeilla,mutta ei niillä ollut yhtään kivaa ajaa lujaa,ja pyörä kiemurteli ikävästi kovalla pakkasjäällä sekä jäisellä assulla,mitä nyt tulee aina väkisinkin reitille,kun menee kaupunkiin kaffeelle tai kauppareissuun.

_________________
Projektikuvat


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 19, 2011 9:22 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Viestit: 1886
Paikkakunta: Kanta-Häme
Pyörä: EXC450
Juhana kirjoitti:
tää jakaa varmaan mielipiteet,mutta mulla on kestänyt piikit ihan hyvin 2,5 bar edessä,2,2 takana mutta renkaat olivatkin vissiin jmka:n tekemät t63 ,joilla jakke N kin ajeli .kertaruopasillahan noi on nappulat irti,kun käy jäätyneellä sepelillä superilla.Asfaltilla en jätä kipinäsuihkuja kovassa vauhdissa,ja paljaalla soralla käytän kaasuua maltilla.yritin kerran laskea paineita,ja kokeilla,mutta ei niillä ollut yhtään kivaa ajaa lujaa,ja pyörä kiemurteli ikävästi kovalla pakkasjäällä sekä jäisellä assulla,mitä nyt tulee aina väkisinkin reitille,kun menee kaupunkiin kaffeelle tai kauppareissuun.


Jos meinasit niitä t63:sia, jotka vaihtoivat Iittalan Shellillä omistajaa, niin ne oli nyt jo edesmenneen Rastaan Jukan tekemät.

jmka:n renkaalla ajelen vieläkin, enkä siitä luovu ihan hevillä (taitaa olla jo neljättä talvea alla ja rengas vain paranee). Mistään ei taida enää yhtä kestävää rengasta tulla eteen.

Paineina olen pitänyt DR:n alla 1.3 - 1.5 barin luokkaa. Rengas on siis Kendan Trakmaster ja nastoja on laitettu suurinpiirteen niin paljn kun nappuloihin mahtuu, keskelle rallimallia ja reunoille enskaa. Ei ole rengaslukkoja, muttei kyllä tehoakaan niin hirveesti.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 19, 2011 10:04 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
Viestit: 235
Paikkakunta: Hollola
Pyörä: KTM Adventure 990 KTM 500 exc -15
Kisarenkaasta sanottiin että kun, ajelee ilman rengaslukkoja niin olis hyvä jos laittais kumin ja vanteen väliin muutaman tipan ruuvilukitetta, estämään renkaan pyörähtämisen vanteella. Onko kellään kokemuksia tuollaisesta?
Mulle laitettiin tänään rengas vanteelle käyttäen tätä kikkaa, tulis nyt lumet tänne päijät-hämeeseen niin pääsis kokeilemaan pitääkö lukite.

_________________
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2011 1:02 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Viestit: 2407
Paikkakunta: Eura,Loei
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Jakke N kirjoitti:

Jos meinasit niitä t63:sia, jotka vaihtoivat Iittalan Shellillä omistajaa, niin ne oli nyt jo edesmenneen Rastaan Jukan tekemät.

jmka:n renkaalla ajelen vieläkin, enkä siitä luovu ihan hevillä (taitaa olla jo neljättä talvea alla ja rengas vain paranee). Mistään ei taida enää yhtä kestävää rengasta tulla eteen.


jahas,mutta kyllä on kestänyt nekin ,etunen menee vieläkin alle,vaikka siitä on jo...aika monta talvee :mrgreen:

_________________
Projektikuvat


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2011 2:09 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 05, 2006 9:56 am
Viestit: 101
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: Husqvarna TE250 -08
Mitenkäs tuollainen (taka) enduronastarengas käyttäytyy noin käytettynä, ja jo hieman kuluneena, jos sen laittaa pyörimään toisinpäin? Olisi siis terävämpi puoli nastoista ja nappuloista käytössä? Tämä siis köyhällä harrastajalla, jolla ei ole vara näin alkutalveen ostaa uutta rengasta.

_________________
Opetellaan ajamaan, ja katsellaan varvikkoa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2011 2:41 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 1:56 pm
Viestit: 2407
Paikkakunta: Eura,Loei
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
no äkkiä vois kuvitella että kiihtyy ,muttei pysähdy.ja sitä,että kun nastat on hieronut ittellensä pesäkkeen hieman toispuoleisesti,saattaa olla,et jos mopossa on potkua,niin kohta ei ole nastoja? tää ihan mutua,kun en ole kokeillut...

_________________
Projektikuvat


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2011 3:19 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 9:42 pm
Viestit: 674
Paikkakunta: Lahti
Pyörä: 8Gessu
Lainaa:
jos sen laittaa pyörimään toisinpäin?


Kyllä siinä nuin käy miten juhana asian ilmaisi. Vähän aikaa on mallikas vetopito, mutta ei aikaakaan kun tuo nasta rengas muuttuu alkukevään kurakeleihin sopivaksi nappula kumiksi :lol: Joskus nuukana poikana rossipyörään tuota konstia piti koettaa.

_________________
Kaikki on kaunista, kun silmä tottuu.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2011 4:03 am 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Komppaan tomia, mulle tuli aikoinaan kun vauhti ei riittänyt (no ehkä se olis, mutta kun ei yllä ja kaatuu vähintään kerran kilsalle niin ei) vielä edes K:ssa kun tokavikaks tjsp., takanen jolla oli viimeks ajettu kerran toisin päin. Pistin alle ja 2-3 ajokertaa niin nastoja puuttu joka nappulasta, se oli sentään trellikka. Nyt kun kattoo miten iso leka on hieronu hetkessä kovametallitapit hampaiks, vois sanoo et ehkä puol tuntia kestäs jo kääntäs, sit puuttus varmaan puolet nastoista. Vauhti ei edelleenkään huimaa kun omaa päätä, mutta hiekkateillä tulee täyskaasulla runtattua ulos joka mutkasta, niin hauskaa se on... älä silti vana missään nimessä mene vaihtamaan pyörimissuuntaa!
Terveisin hetki sitten niin uudenverosella ja muutaman viikon päästä suht paskalla takasella ajeleva...

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 230 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com