Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Maalis 27, 2019 5:49 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 230 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Tammi 21, 2015 11:44 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Heinä 14, 2009 9:56 pm
Viestit: 106
Pyörä: EXCF350, exät FE350, SMC690
Tertsu, tossa mx24:sen linkin viimeisessä kuvassa eturenkaasta (lähikuva eturenkaasta etusivusta), niin siinä näyttää, että reunanastat ovat aika ulossuuntautuneet, mutta mites sulla, jos katsot suunnilleen samasta kulmasta?

Itseänikin vähän himottaisi, kun hinnaltaan ovat aika edukkaat, mutta tietty jos leviävät kolme neljä kertaa kunnollista rengasta nopeammin, niin eihän siinä sitten ainakaan säästä mithään.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 22, 2015 10:34 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2672
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
maakus kirjoitti:
Tertsu, tossa mx24:sen linkin viimeisessä kuvassa eturenkaasta (lähikuva eturenkaasta etusivusta), niin siinä näyttää, että reunanastat ovat aika ulossuuntautuneet, mutta mites sulla, jos katsot suunnilleen samasta kulmasta?

Samallalailla ne on minun renkaassa kun tuossa kuvassa, eli etusen reunanastat on jonkinverran ulossuuntautuneet ja voihan se olla ettei jäisessä spoorissa sitten kestäkään. Vielä kuiten ajellaan noilla tyytyväisenä ja enpä olis osannut ajatella koko asiaa jos ei täällä olis tullut juttua.

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 22, 2015 5:24 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1553
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Ktm200, Felt, Beargrease
Juvi kirjoitti:
THA kirjoitti:
Joo mut noi misukat ei kestä. Tosi herkkä rengas nastoitukselle, etenkin etunen. Suomessa myytävät esim. Stormin ja Uimosen misukat kaikki -14 paistoleimalla on Motorenkaan tekemiä ja kestoikäkin on sitten tuplaten noihin Ruotsin nastotuksiin nähden.
MC5 tarjoo kyllä loistavan pidon spooriin, mutta taas se kestävyys. IRC on korkealla ilmatilalla, parempi kesto kuin unicrossissa. Pikkunastalla UC taas kestää.


24MX mainostaa että Michelin on pitkään nastoittanut piikkirenkaat Ruotsissa. Tämä pitää kyllä paikkaansa mutta 24MX:n myymien renkaiden kanssa sillä faktalla ei ole mitään tekemistä. 24mx on ostanut pelkkiä runkoja Micheliniltä, niitä renkaita ei ole edes käsittääkseni nastoitettu Ruotisissa vaan Puolassa.


Kysyin asiaa 24mx:ltä ja vastasivat, että renkaat on nastoitettu Ruotsissa ja nastat hapotettu ennen liimausta.

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 25, 2015 7:40 pm 

Liittynyt: Su Tammi 13, 2013 8:04 pm
Viestit: 147
Pyörä: TE300,EXCR530,WR250R
Galluppia.

Enskaan takarengasta ostamassa ja vaihtoehtoja on jäljellä kaksi, Mitas / Trelleborgin 110/100 18XT 244-345 ja 454-341.

Selvästi tärkeinpänä valintakriteerinä on kestoikä. Trellikan Winter Frictionista (kuvio kuten 454) on erittäin hyvät kokemukset, eilen ajoin vielä Kanteleen Villisikalenkin yli 20 vuotta vanhalla, reilusti yli 100 tuntia ajetulla takarenkaalla. 244 mallillakin olen näköjään ajanut kun yksi raato lojuu vajan nurkassa, en vain enää muista oliko hyvä.

Hintaa molemmilla renkailla on suurin piirtein saman verran, eli paljon, mutta jos tällä taas ajan yli 100 tuntia niin hyvillä mielin laitan rahat kiinni kunhan vain saan valkattua sen kestävämmän. Tietenkin pito & muut ominaisuudet pitää huomioida jos niissä on eroja. Siis kumpi?

_________________
Sachs 60-luvulla, Puch 60 cc 70-luvulla, Solifer export+Sachs moottori, Tunturi Sport-73, Yamaha DT125-83, KTM 250GS-87, Suzuki TS250X-86, KTM 350GS-89, KTM 125SX-06, KTM 200EXC-09, Husaberg TE300-11, Kawasaki KLX250S-09, KTM 530EXCR-08, Yamaha WR250R-12


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 25, 2015 11:20 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Viestit: 538
Paikkakunta: Raasepori
Pyörä: Suzuki DL1000 Hva TXC310 TE310 TE250
Perinteinen (tuumakokoinen) 244 on kyllä kaikkein kestävin mutta pito pöperössä ei oo kummoinen. Uudempi 454 on vähän avarampi ja korkeempi nappulainen joten pitää lumella pikkasen paremmin ja kestokin on kokolailla yhtähyvä kuin 244:llä.
Eli mä ottaisin 454:n


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 27, 2015 10:12 am 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3833
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Hsippeä komppaan, noista 454. Itse en siihen viitsinyt mennä kun nuo on niin hirmu painavia (toki ilo sitten keväällä sitäkin suurempi nastoista eroon päästessä) ja otin C-16 speciaalin - edelliseen ehti tulla 50h, sitten (viime la) hajos rengaslukko ja hajotti reunavaijerin samalla, kiitos solun ei tippunu vanteelta ajossa.
Tuohon misukkajuttuun sen verran, että misukan orkkikset ei ole ikinä olleet kummoisia kestoltaan. Mä ajoin Motorenkaan nastottamilla -09 hankituilla kolmessa eri pyörässä 250-450cc ja vielä täysin kunnossa olevina (ei muistaakseni edes sivunastaakaan edestä irti/vinksallaan) myin viime talvena pois kun tuli mopo joka ei enää 3:lla jaksanu sladia enskanastalla - niillä siihen mennessä ties kuinka paljon ajetuilla vimpan päälle tehdyillä täysnastasilla misukoilla.
Kaikkein parhaimmin saa heitettyä rahansa hukkaan ostamalla misukan enduro IV:n nastotettuna, tai AC10 halvin mahdollinen eli vain joka toinen sivunappula nastoitettu - näissä ei onneksi häviä mitään vaikka halvimmilla nastoilla onkin tehty, ne nastat kun ei kerkiä kulua ennen kuin tippuvat pois nappulan pettäessä. Halvimmalla pääsee kun ostaa vaan parasta.
Ja mulla on muutamasta renkaasta kokemusta, surkeimmasta tippu eka sinuvasta ekalla 7km lenkillä, halppisrunko ja sittemmin aika laadullisesti epävakaaksi osoittautunut nastoittaja, vaikka ajo on kuinka nössöä niin satasen saa hävittyä alle puolen tunnin...

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 03, 2015 11:04 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2672
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Vielä noista 24MX:n piikirenkaista... spooria on tullut kierrettyä taas lisää muutamankiin otteeseen ja edellenkin kaikki nastat vielä paikallaan ja hyvin pelittää muutenki. Minusta hintalaatusuhde on vähintäänki kohdallaan 50% alennushinnalla.

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 14, 2015 11:16 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Viestit: 538
Paikkakunta: Raasepori
Pyörä: Suzuki DL1000 Hva TXC310 TE310 TE250
Mites on Tertsulla Misukat kestäneet?
MX24:lla on kevään myötä rengasparin hinta pudonnut 249 euroon.
Vaikkei se etunen nyt mikään maailman kestävin olis niin tuolla hinnalla alkaa jo houkuttelemaan...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 14, 2015 11:51 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2672
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Hsippe kirjoitti:
Mites on Tertsulla Misukat kestäneet?
MX24:lla on kevään myötä rengasparin hinta pudonnut 249 euroon.
Vaikkei se etunen nyt mikään maailman kestävin olis niin tuolla hinnalla alkaa jo houkuttelemaan...

Hyvin kestää ja minusta kyllä hintansa väärtit. Kaikki nastat edelleenkin tallella vaikka on ajettu jo aikalailla.

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 17, 2015 9:47 pm 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3833
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Ainakin täällä Tampereen alueella on ollut tämä talvi niin säyseä renkaalle, ettei kestosta vois sanoa vielä mitään. Eri asia sitten ne oikeasti kovat kilpakuskit, jotka ajaa tämmöisenäkin talvena loppuun muutaman parhaita mahdollisiakin. Viime talvena kului nappuloiden kulmatkin ihan selvästi, tän talven ajettu rengas on vielä uudenveroinen (ja jopa kovametallitappien päät vielä terävät) - tunteja molemmissa jokseenkin samat. Eturenkaassa on vielä muotin ilmareikien karvojakin jäljellä :D ja nastoista joutuu tosissaan syynäämään kummin päin rengas alla oli (vanteen vaihto...). Ihan näin hyvässä kunnossa ei ole vielä renkaat talven jälkeen ollu.
Mutta jos uudet nastat saa 249e pari niin ymmärrän hyvin houkutuksen. Mutta esim. viime viikonlopun kisareittiä ei pääsis uudella renkaalla yhtä kertaa läpi ilman että sivunastoissa olis jo puutteita, riippuen kuskista ja vauhdista kuinka pahaan kuntoon menisi.

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 26, 2017 8:42 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1343
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Ensilumi maassa ja aika päivittää takarengas enskaspooriin Tampereen seudun kohtuu vähälumisiin talviin. Keskusteluakin käyty viimeksi liki kolme vuotta sitten, joten lienee tullut tuoreempiakin kokemuksia.

Onko kokemusta Bridgestone X30:stä verrattuna esimerkiksi Metzeler MC-5:een tai Mitas C-02 Stone Kingiin? Miten pito ja kestävyys?

Bridgestone: https://www.satapiikki.fi/epages/satapi ... s/18BR110C

Metzeler: https://www.satapiikki.fi/epages/satapi ... s/18ME110B

Mitas: https://www.satapiikki.fi/epages/satapi ... s/18MI120C

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 01, 2017 9:21 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1343
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Tilasin Bridgestonen Satapiikistä sunnuntai-iltana ja eilen illalla oli saapunut Tampereen Matkahuoltoon. Aina yhtä ripeä palvelu.

Eteen on odottelemassa myös kisan ajettu Bridgestone ED 663. Täytyy vaihtaa molemmat alle, jahka tulee talvi.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 23, 2017 9:34 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1343
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
261 nastainen Michelin AC-10 kesti takana 68 tuntia. Ei ole tietoa, mistä ostettu tai kenen nastoittama, kun ostin renkaan uutena tutulta, jolla oli jäänyt talliin.

Ennen AC-10:ä oli takana Kings, joka oli aikanaan superkestävän maineessa, ja se kesti 73 tuntia, joten siihen verrattuna AC-10:n suoritus oli hyvä.

Edessä Satapiikin IRC kesti 51 tuntia. https://www.satapiikki.fi/epages/satapi ... ts/21IRC80

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 27, 2017 2:25 pm 

Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 11:04 am
Viestit: 576
Paikkakunta: Muhos
Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri
Jani M kirjoitti:
261 nastainen Michelin AC-10 kesti takana 68 tuntia. Ei ole tietoa, mistä ostettu tai kenen nastoittama, kun ostin renkaan uutena tutulta, jolla oli jäänyt talliin.

Ennen AC-10:ä oli takana Kings, joka oli aikanaan superkestävän maineessa, ja se kesti 73 tuntia, joten siihen verrattuna AC-10:n suoritus oli hyvä.

Edessä Satapiikin IRC kesti 51 tuntia. https://www.satapiikki.fi/epages/satapi ... ts/21IRC80

Mun pitäs löytää eturengas talveksi kun tuosta nykysestä alkaa reunapiikit irrota. Olen heittäny kolikkoa tuon IRC:n ja Trellikan XT-444:n välillä. Miten sulla tuo IRC viimein antautu, lähtikö piikit irti vai kuluko muuten loppuun. Nappula vaikuttas kuitenki olevan aika pehmeä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 27, 2017 5:50 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1343
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Reunanastoista lähti noin puolet pois. Niitä alkaa irtoamaan jo pienen käytön jälkeen ja sitä sitten jatkuu vähitellen niin kauan kuin renkaalla viitsi ajaa. Edellisen samanlaisen ajoin niin loppuun, etä reunanastoja ei ollut enää kuin muutama jäljellä. Siinä ei tosin alunperinkään ollut reunanastoja kuin joka toisessa nappulassa.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 230 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com