Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Touko 21, 2019 12:36 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vannenauha ja rengaslukko.
ViestiLähetetty: Ti Syys 28, 2010 2:27 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Viestit: 868
Paikkakunta: Kokkola
Pyörä: Xchallenge/K100rs/GSF1200
Moron. Laitetaanko vannenauha kulkemaan rengaslukon yli vai lyödäänlö reikä ja laitetaan lukon ja vanteen väliin?

T.Ile


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 28, 2010 2:31 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Viestit: 1898
Pyörä: KTM
Laitan vannenauhan kulkemaan lukon yli. Eli ei tarvi rei'ittää nauhaa. Samalla saa sen edun, että lukko pysyy mukavasti nauhan ansiosta aina paikallaan.

Mutta ei kai tuolla liene kovin suurta merkitystä, että mitä kautta nauha kulkee.

-ville

_________________
---x mopolla suohon x---


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 30, 2010 5:28 pm 

Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 5:38 pm
Viestit: 419
Paikkakunta: Kullaa
Pyörä: Purettuna leikkimökin takana
milläs hakusanalla rengaslukko löytyy eBay.destä? eli minkämoinen kirjain yhdistelmä tarvitaan että rengaslukkoja alkaa löytyä :roll:
kun meinasin kattella jostain tuohon lc4:seen rupulikumit niin ajattelin että kun tuossa jäärata sx125 on kaksi takana ja yksi edessä niin kai tuollainenkin mopo sellaisia tarvitsee kaksi taakse ja yhden eteen :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 01, 2010 9:37 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Viestit: 1898
Pyörä: KTM
ei oo pahan hintanen, vaikka hakisi ihan paikallisesta mp-kaupasta. postikulut kasvaa äkkiä suhteettoman suureksi noin edullista osaa ostettaessa.

-ville

_________________
---x mopolla suohon x---


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 01, 2010 11:01 am 

Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 5:38 pm
Viestit: 419
Paikkakunta: Kullaa
Pyörä: Purettuna leikkimökin takana
kokemuksen ja nelosen yläastematikalla jos tilaa kolme kipaletta niin voi saada ainaskin euron halvemmalla ja sehän on kannattavaa :roll:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 29, 2011 2:23 am 
Avatar

Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:32 pm
Viestit: 1699
Paikkakunta: Teisko
Pyörä: Cagiva Navigator 1000
Mihinkäs kohtaa vanetta toi rengaslukko kannattaisi laittaa vastapuolelle ventiiliä vai jotain 10-15cm päähän venttiilistä?

_________________
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 29, 2011 5:09 am 

Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 10:40 pm
Viestit: 817
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: joku mopo hakusessa
Lähelle venttiiliä laittasin, parin pinnan päähän (10cm luokkaa), helpompi tehdä rengashommia kun ovat lähekkäin

_________________
EXÄT:

Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008

Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 29, 2011 2:22 pm 
Avatar

Liittynyt: To Syys 02, 2010 8:24 pm
Viestit: 1379
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
Mixu kirjoitti:
Lähelle venttiiliä laittasin, parin pinnan päähän (10cm luokkaa), helpompi tehdä rengashommia kun ovat lähekkäin



Heh.. mitään tietämättömänä mä heitin sen sinne vastapäätä, ei se mikään vaikee ollut se rengashomma.. 3miestä ja 1.5 tuntia :lol: :lol: :lol:

Ainiin ja etuseen ei tuu ees lukkoo (vai pitäskö laittaa)?? ja se on vieläkin kesken se vaihto.. :oops: :oops:

_________________
http://www.brbikers.com

EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.


Viimeksi muokannut Gessuli päivämäärä To Joulu 29, 2011 2:39 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 29, 2011 2:35 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 11:44 am
Viestit: 408
Paikkakunta: Nokia
Pyörä: SE
kurapyörä kirjoitti:
Mihinkäs kohtaa vanetta toi rengaslukko kannattaisi laittaa vastapuolelle ventiiliä vai jotain 10-15cm päähän venttiilistä?



Tasapainotuksen kannalta lukon olen aina laittanut vastapuolelle venttiiliä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 29, 2011 3:40 pm 

Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 10:40 pm
Viestit: 817
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: joku mopo hakusessa
timsin kirjoitti:
kurapyörä kirjoitti:
Mihinkäs kohtaa vanetta toi rengaslukko kannattaisi laittaa vastapuolelle ventiiliä vai jotain 10-15cm päähän venttiilistä?

Tasapainotuksen kannalta lukon olen aina laittanut vastapuolelle venttiiliä.



venttiilin tuoma paino vs lukko ?

lukko painanee ihan vähä enemmän.. ei oikee hyvä teoria tuotasapaino..



Mitä tasapainotukseen tulee niin kannattaa punnita se lukko tai laittaa edes suunnilleen samanverran painoo vastapuolelle, ainakin eturenkaaseen. Muuten lukko voi maantie nopeuksessa pompottaa kovin ikävästi...

_________________
EXÄT:

Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008

Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 29, 2011 5:54 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Viestit: 2266
Paikkakunta: paimio
Pyörä: Pan European 1991
Gessuli kirjoitti:
Mixu kirjoitti:
Lähelle venttiiliä laittasin, parin pinnan päähän (10cm luokkaa), helpompi tehdä rengashommia kun ovat lähekkäin


Ainiin ja etuseen ei tuu ees lukkoo (vai pitäskö laittaa)?? ja se on vieläkin kesken se vaihto.. :oops: :oops:

Mulla irtos venttiili viime talvena etusesta vaikka yli barin tais olla paineet aina kun ei ollu lukkoo, jos tänä vuonna laittais jos tulee piikkirengaskeli vaa joskus...
Tällä kertaa venttiilin viereen...

edit:vannenauhana mulla on ilmastointiteippii kuten vissiin aika monel muullaki.

_________________
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 29, 2011 8:48 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 11:44 am
Viestit: 408
Paikkakunta: Nokia
Pyörä: SE
Mixu kirjoitti:
timsin kirjoitti:
kurapyörä kirjoitti:
Mihinkäs kohtaa vanetta toi rengaslukko kannattaisi laittaa vastapuolelle ventiiliä vai jotain 10-15cm päähän venttiilistä?

Tasapainotuksen kannalta lukon olen aina laittanut vastapuolelle venttiiliä.



venttiilin tuoma paino vs lukko ?

lukko painanee ihan vähä enemmän.. ei oikee hyvä teoria tuotasapaino..



Mitä tasapainotukseen tulee niin kannattaa punnita se lukko tai laittaa edes suunnilleen samanverran painoo vastapuolelle, ainakin eturenkaaseen. Muuten lukko voi maantie nopeuksessa pompottaa kovin ikävästi...



Niin siis tarkoitan, että avittaa sitä kun yleensä painot täytyy laittaa ilman lukkoo venttiilin vastapuolelle ja lukon kanssa venttiilin puolelle(jos lukko vastapuolella venttiiliä). Tokikaan ei se silti korvaa kunnon tasapainotusta minkä teen aina ja mielestäni hyvä tehdä, kuten Mixu sanoi niin pomputtaa veemäisesti isommilla nopeuksilla jos ei ole tasapainossa, on vanteessa lukko tai ei.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 31, 2011 2:24 am 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Pienillä paineilla, eli lukkojen kanssa, ajettaessa kantsii katsoa sitä lukko ja niitä päitä erityisesti. Jos ne on semmoset että hirovat sisärengasta vähitellen, vannenauha päälle. Esimerkiks oolwrongin halppikset, Biltema, Team 10, eli missä on aluvalu + kumi, vain vannenauhan kanssa käyttöön niin ok ellei satu hajoon ajossa.... Yleisesti ottaen ihan kisakäytössäkin kaikkien luokkien kärjessä löytyy kunnon lukot ja jeesusteippiä vannenauhana, lukon alla, oli sit solut tai paksut ilmagumit. Uusien solujen kans lukkoja ei toki tarviikaan. Vannenauha voi vaikka katketa kun pinnoja kiristää, sit puhkee sisägummi hieroessaan nippelin pärseeseen tms. Jesarit kun repii vanhat pois ja laittaa tyyliin joka viides renkaanvaihto uudet, ei mitään probleemia.

Lukkojen painoissa ja siten myös tasapainotuksen tarpeessa on järkkyjä eroja, 40g - 185g. Kumi + aluvalu on surkein, painavin ja takuuhalpa. Rossikuskit ajaa hiukka kovemmilla paineilla ja huiput suomes 60-70km/h luokkaa, menee vähän paremmin ne alukumipaskatkin, matkaenskaan en ikinä laittas niitä halppiksia. Tietääkseni on olemassa vain Adegen lukko kumialumallisista kunnollinen, hinnat suomes normaalisti 32-35e/kpl. Biltsun yms. 10e luokkaa, oolwrongin tais olla 17e. Kaiken lisäks keveimmät lukot on niitä lujimpia ja kestävimpiä, Ariete ja MotionPro.

Taakse lukko laitetaan aina 4 pinnan päähän venttiilistä, jottei renkaan jousto pääsisi rikkomaan sisägummia venttiilin juuresta. Edessä hyvän kevyen lukon voi asettaa 16-18 pinnan päähän venttiilistä ja painoja tarvii enää 30-35g. Krosseissa yleensä 4 pinnan päässä, enskoissa siis vastapäätä. Edessä ei yleensä kahta lukkoa käytetä, vaikka sillä mopo pysäytetäänkin, vetopito on silti suurempi ja krossissa näkee usein kahta lukkoa takana. Hiekkatiesurvontaan 2 lukkoa sopii vain 32-pinnasiin, joita ei matkaenskoissa liiemmin ole - en edes muista missä oli, jossain kyllä.

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 02, 2012 7:06 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1259
Pyörä: Suzuki DR800S, Suzuki DR-Z 400S
Arieten muovilukko kesti suzukin piikkikumin sisällä pari talvea, kunnes nyt otti ja hajos. Ilmeisesti tuo väsyy pikkuhiljaa ja lopulta käy näin. En nyt muista minkä merkkinen alu/kumi lukko mulla on kesä vanteella suzukissa, mutta se sama on ollu siinä sen seitsemän vuotta eikä mitään ongelmia ole sen kanssa ollut. Nyt piti laittaa biltsun lukko ja sisäkumi testiin, kun ei muutakaan sattunut olemaan varalla.


Liitteet:
IMGP1949.JPG
IMGP1949.JPG [ 291.21 KiB | Katsottu 8152 kertaa ]

_________________
RikuRoiske
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Tammi 02, 2012 7:16 pm 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Näyttää kyllä siltä kuin olisi kiristetty ihan aavistuksen liikaa ja sitten ajossa naps? Ariete on vähän herkkä sille, kevyt ja kestävä lukko kyllä. Motion Pro on sit sen kaikkein paras, joka tavalla.

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com