Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Syys 21, 2019 8:19 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Tammi 29, 2010 4:27 pm 

Liittynyt: La Elo 29, 2009 4:43 pm
Viestit: 6
Pyörä: honda xl 600
afrikkalaiseen olisi vaihdettava renkaat,pitääkö/kannattaako vaihtaa myös sisärenkaat?? minkä merkkiset sisuskumit on todettu kestäviksi ..ei offroad ajoa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 29, 2010 5:28 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Viestit: 3104
Paikkakunta: Tornio
Pyörä: KTM690R/SM
Kyllä ne sisuskumitkin joskus pitää vaihtaa. Mulla on mikkeliinin norsunkortsut ja olen vaihdellut n. 10 000 km välein. Ajan pääasiassa sorateitä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 29, 2010 10:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2968
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Miksi?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 30, 2010 12:40 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Viestit: 1902
Pyörä: KTM
joistain vanhoista(kauan käytetyistä) sisäkumeista ruostui ventiili. Kai tuollainen kannattaa vaihtaa, ennen ku hajoaa reissunpäällä(hankala korjata).

-ville

_________________
---x mopolla suohon x---


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 30, 2017 3:00 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2265
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: CRF 1000 L ja K75 Street tracker
Miten usein olette näihin matkapyöriin vaihtaneet sisärenkaat? Edellisessä kun oli tubelessit, niin ei tullut tätä mietittyä. Africa Twinin mittarissa nyt 8100 ja eka renkaanvaihto edessä. Vaihdanko sisäkumit myös?

Ajo rauhallista matkaenskailua, suurin osa kilometreistä tulee parilla pitemmällä reissulla pääasiassa päällystetyillä teillä, mutta pari tonnia vuodessa tulee ajeltua myös sorateitä.

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 30, 2017 3:26 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2503
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Erittäin harvon. Tai no nykyiseen vaihdoin kun oli UHDeet sisäsä enkä niistä tykkää. Eli ne pois. Seuraavan kerran sitte kun vuotaa tai on hiertyny pilalle.

Vanhaan Afrikkalaiseen en tainnu uusia sisureita kertaakaan noin 7 vuoden aikana.

Ps. Tubeless ois kyllä kiva.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 30, 2017 6:03 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1566
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Ktm200, Felt, Beargrease
timo kirjoitti:
Miksi?


Tämän minäkin haluan tietää.

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 30, 2017 7:30 pm 

Liittynyt: Su Marras 30, 2008 3:12 pm
Viestit: 182
Pyörä: Kovin monella
Vaihdan sisäkumit jos niissä selviä hiertymiä/hankaumia. En muuten enkä oo koskaan (kop kop) paikannut tien päällä. Sekin tuuri loppuu joskus mutta harvemmin muuten kuin kovasta osumasta kiveen ja jos osuu joku ruuvi niin se kyllä puhkoo uuden niinkuin vanhankin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 30, 2017 9:22 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1443
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Gileran etusisäkumilla on nyt takana 64 000 km ja 27 vuotta, eikä ole kertaakaan paikattu. Sen ehkä voisi jo vaihtaa seuraavassa renkaanvaihdossa. Takasisäkumin puhkaisin renkaanvaihdossa muutama vuosi sitten, joten se meni vaihtoon. Eli ei noita nyt ihan solkenaan ole tarvetta vaihdella.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 31, 2017 6:51 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2265
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: CRF 1000 L ja K75 Street tracker
Ok, kiitos. AT:n manuaali kun neuvoo vaihtamaan sisärenkaat joka kerta kun ulkorenkaatkin. Ekassa pyörässä oli sisärenkaalliset ja se ainut rengasrikko tuli jossain 15 tkm kohdalla.

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 31, 2017 8:25 am 

Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Viestit: 2627
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 1190 Adv R, HVA FE 450, BMW K100
Kaksi kertaa on minulla UHD-renkaasta revennyt venttiili.

Eka kerralla talvella piikkirenkaiden kanssa edessä ja huomasin sen vasta keväällä, Kings:ssä on sen verran jäykkä runko. Toinen kerta sattui viime kesänä, sekin eturenkaassa. Rengaslukkoja ei ollut joten kumi pääsi hieman pyörähtämään.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 31, 2017 8:36 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Viestit: 1244
Paikkakunta: Oulunsalo
Pyörä: Honda XR400R BMW R1200RT
Joo, ja UHD-misukan sisällä on ollut mulla pari kertaa kumista muodostuneita palloja, jotka ovat varmaan alkaneet jostain hiekanjyvästä tms. kertymään kumin sisään. Samoin olen saanut venttiilin irtoamaan. Nykyään laitan tavallisia crossi-sisuskumeja, jotka ovat vahvempia kuin katusisärenkaat, muttei noita 4-5mm vahvoja UHD:tä.

_________________
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 01, 2017 1:37 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Viestit: 1902
Pyörä: KTM
Raimo kirjoitti:
Joo, ja UHD-misukan sisällä on ollut mulla pari kertaa kumista muodostuneita palloja, jotka ovat varmaan alkaneet jostain hiekanjyvästä tms. kertymään kumin sisään. Samoin olen saanut venttiilin irtoamaan. Nykyään laitan tavallisia crossi-sisuskumeja, jotka ovat vahvempia kuin katusisärenkaat, muttei noita 4-5mm vahvoja UHD:tä.
paksuissa sisäkumeissa on ollut mulla aina tuo ilmiö, että sisällä ropisee kuminpalasia. Samajuttu Michelinin UHD:lla ja Metzelerin paksulla kumilla. 0,5 - 0,7 paineilla ajettaessa kumi kuluu reunasta. nappaan kuvan jos en oo heittänyt roskiin. Uskon, että se sisäkumin sisällä pyörivät kumin palaset ovat myös seurausta tuosta hieraantumisesta. Nimenomaan näistä paksuista irtoaa venttiili sitten, kun tunteja on tarpeeksi takana. Talkki varmaan auttaisi jos ajettaisiin kuivissa olosuhteissa, mutta kurassa ajettaessa ei tuo talkki toimi. Jostain sinne vettä ja kuraa kumminkin pääsee.

Kovilla paineilla katuajossa sisäkumi varmaan kestää kulumatta.

-ville

_________________
---x mopolla suohon x---


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 01, 2017 2:07 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Viestit: 1528
Paikkakunta: Vihti
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
Auttaisiko noiden sisäkumien hiertymiseen jos ne voitelisi ulkoa solukumirasvalla? Miksei kun kerran soluillakin toimii.

_________________
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 01, 2017 2:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Viestit: 1902
Pyörä: KTM
juu auttaa se. Oon tahtomattani tuota kokeillutkiin, kun oon välillä ajanut solulla ja välillä ilmakumilla. Ulkorenkaan sisälle on tietysti jäänyt solurasvaa, niin sitten on ollut rasvattuna se ilmasisäkumikin. Lämpeeminen ja hieraantuminen on varmaan se ongelma noiden paksujen sisäkuminen kanssa varmaan rasvaamalla sisäkumi tuo pikkuongelma poistuisi. En ole kumminkaan enempää viitsinyt kokeilla, kun kyllä sisäkumit ihan sellaisenaankin kestää monen ulkokumin verran.

-ville

_________________
---x mopolla suohon x---


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com