Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Syys 15, 2019 3:41 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ruuvattavat nastat
ViestiLähetetty: To Maalis 18, 2010 4:17 pm 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
No näinhän se on, että painava ja tehokas paketti kuormittaa nastaa ihan samassa suhteessa kun sitä painoa ja tehoa on enemmän. Tuommoseen pyörään tarvittis rungoks isonappulaisen Mitaksen trellikan seoksella tai vanhanmallisen trellikan ja nastoja niin paljon kuin mahtumaan saa, eli käytännössä 330-340kpl. Mulla taas menestyy 186:lla nastalla mopo + kuski onkin 170kg eli kun et kaada porkkanaan bensaa yhtään ja hellästi tönäät vierestä selviit 200 nastalla 8) ... mutta pitäähän pienemmän ihmisen halvemmalal päästäkin, eihän se lapiourakassakaan saa aikaan kuin puolet :roll:

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvattavat nastat
ViestiLähetetty: To Maalis 18, 2010 7:55 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2968
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
THA kirjoitti:
Tuommoseen pyörään tarvittis rungoks isonappulaisen Mitaksen trellikan seoksella tai vanhanmallisen trellikan:

Tai Kingsin.
Tässä verrokkina vuosia pyörinyt Kisarenkaan laadukas luomus, kokonaisedullinen paketti. Liimatut pitkäkovapalaiset piikit kuluivat tosi hitaasti. Bestis kyllä kestää tietyssä ajossa, ei ne kaikki päivässä katkea, mutta tuollainen vanhanaikainen ratkaisu on takuuvarma kaikkeen hubaan.Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvattavat nastat
ViestiLähetetty: To Maalis 18, 2010 9:40 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2968
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Kovapala ja sen pituus alkoi sevverran höpötyttämään, että siitä vähän vielä lisää.
Kilpahommissa sillä nyt ei juuri ole merkitystä, millään tavalla tylsillä ei ketään huvita ajaa missään.
Mutta jos käyttää monenlaisessa ajossa kumin mielellään ihan loppuun, on sillä väliä.
Nappasin just kuvan tuosta maxximaalisen kovassa hyötykäytössä olleesta Maxxixesta joka vietti parhaat päivänsä Päitsillä, päätyi Sahurin tunkiolle, josta nappasin sen työ- ja muuhunkin matkailukäyttöön. Kävin mm. kaksi kertaa täältä Sisä-Suomesta Keski-Virossa. Vaikka asfaltti on kuluttanut rengasta ja nastoja paljon, lähes kaikki kovapalat on edelleen tallessa ja renkaalla pysyy jotenkuten pystyssä ihan joka kelissä ja tilanteessa. Kai tuolla rievulla vois vielä kerran ulkomaille lähteä.

Mutta jos siinä olis ollut lyhyen kovapalan nastat, ei sillä vois ajella tuommoisia reissuja.
Monelle tuttu juttu on se, että kun nasta muuttuu kupupääniitiksi, on se perhanan liukas kaikkialla. Varsinkin alapääkaupungin kaduilla ja laivan lattialla.


Liitteet:
Maxximaalista.jpg
Maxximaalista.jpg [ 474.2 KiB | Katsottu 3556 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvattavat nastat
ViestiLähetetty: Pe Maalis 19, 2010 12:43 am 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Kyllähän tolla vielä enskaspooria ajelee :)
Maxxiksesta en ole kisanastoilla itse kokenut, enkä kuullut mitään hyvää, toi pikkunasta ilmeisesti ei sitten revi nappuloita ja hyvältähän toi vielä näyttää.. paitsi siellä laivan lattialla, missä ei varmaan pidä yhtään kuin ihan terävä tuliterä nasta.
Kings on ihan hyvä runko, mutta tän talven pakkasilla Trellikan seos on taas vuosien jälkeen näyttänyt tlivoimaisuutensa. Tai nykyäänhän ei enää pidä puhua trellikasta lainakaan, kun brändi on loppu ja muotteja muutetaan Mitas-logolle.
BG:n kovametallitapit muuttu jossain -07 tienoilla, mutta "uuden" 1800R nastan kovametallitappi oli pidempi kuin sen tieltä revistyssä liimanastassa oli - oliko Kipa sulla mikä nastamalli? Jos 1800R, mikä nasta oli verrokki? Mulla ei ole ollut tilaisuutta Viperille vielä ruumiinavausta tehdä.
Pitäkää nyt kummiskin peukkuja ettei noi mun 1500-renkaat levii kesken reissun...alkaa pelko hiipii puseroon kipan juttuja lukiessa ja budjetti prkl ei kestä tilata AC10 katuliimanastarenkaita, rahat on jo BG:ssä!

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvattavat nastat
ViestiLähetetty: Ke Loka 27, 2010 9:08 pm 

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Viestit: 1710
Paikkakunta: Kellokoski
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Onko kellään kokemusta nuista savenmaan nastoista? Jos ne lykkäis kiinni rossi renkaisiin

_________________
Yksinäinen Susi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvattavat nastat
ViestiLähetetty: Pe Loka 29, 2010 9:39 am 

Liittynyt: Ma Helmi 05, 2007 8:46 pm
Viestit: 272
Paikkakunta: Rajamäki
Pyörä: enskaton
Itselläni oli ensimmäinen talvirengas misukan T63 katuliimoilla, ja rengas toimikin ihan hyvin ja kesti kilometrejä. Ongelmat alkoivat kun takana oli n. 3000km ja nastat rupesivat katkeilemaan. Ruuvasin bestgrippejä tilalle, mutta eipä siitä paljon apua ollut ja lopulta ruuvasin gripit veks. Syynä oli, että ne porautuivat itsekseen syvemmälle renkaaseen ja lopulta kolmen sisäkumen paikkauksen jälkeen nyppäilin kaikki nastat pois ja ajelin renkaan kesällä loppuun. Itseporautuminen ei loppunut vaikka ruuvasin vanhan reiän viereen. Pitää kokeilla tulevaisuudessa, jos vaikka liima auttaisi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvattavat nastat
ViestiLähetetty: Pe Loka 29, 2010 12:07 pm 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Sekä katkeilu, että tuo porautuminen johtuu liian kovista rengaspaineista.

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvattavat nastat
ViestiLähetetty: Su Joulu 26, 2010 9:34 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
No mulla oli laitettu bestikset reunanappuloihin,ja nyt parin sadan kilsan jälkeen on vaan tyhjiä reikiä toisella puolella. Ei pysy ilman liimaa näköjään,tai sitten ovat liian lyhyitä.Muutama viel vinossa roikkumassa...

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvattavat nastat
ViestiLähetetty: Ke Joulu 29, 2010 10:33 am 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Jos ne napit on halki, ei BG:kään pysy ilman liimaa. Musta sikaliima on ihan ok. Trellikan (tai nykysin Mitas-merkillä, mutta nimenomana ne vanhat trellikan mallit) takanakit on poikkeus, niissä ei nappula halkee silleen totaalisesti vaan pysyy BG ilman liimaakin.

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvattavat nastat
ViestiLähetetty: La Tammi 29, 2011 1:48 am 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Kesti taas hetken mutta ainoo halkeema on se jonka nasta teki kun kaatui ja poistui. Käyttö ei ole ollut tosin säästävää,irtopöperöä risteyksissä reippaasti joten mopo kylelleen ja kaasua tyyliin.


Liitteet:
IMAG0016.jpg
IMAG0016.jpg [ 540.16 KiB | Katsottu 3102 kertaa ]

_________________
Oletus on munauksen äiti...
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvattavat nastat
ViestiLähetetty: Ma Tammi 31, 2011 10:34 am 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Ei toi Trellikalta kyllä näytä, lähinnä kuin olis Trellikan keskinappula reunassa. Liimaa. Alkaa oleen noi muutkin nastat loppu, kannattaako enää elvyttää?

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvattavat nastat
ViestiLähetetty: Ti Helmi 01, 2011 12:13 am 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1920
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
ei toi trellikka olekaan,en kai sellasta oo sanonu?(pirelli mt21 näky olevan) eikä siinä kuvassa nastoja näy,ne kumin nipukan jämät vaan...
Niin aattelin että ruuvaan irti ne mitä on ja liiman kans takasin niin pitäs kestää

_________________
Oletus on munauksen äiti...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvattavat nastat
ViestiLähetetty: Ke Helmi 02, 2011 11:56 pm 

Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Viestit: 3834
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Yamaha ja TM
Varmistin nyt kummiskin, koska trellikoista ei noin siisteistä rei'istä oo BG:t ikinä poistunu.

_________________
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvattavat nastat
ViestiLähetetty: To Maalis 31, 2011 7:17 pm 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Viestit: 244
Pyörä: Ducati MTS 1200Tour ja Streetfighter S
Ruuvattavat nastat ne on nämäkin. Tässä piikin mallia kaverin pyörästä:
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvattavat nastat
ViestiLähetetty: To Maalis 31, 2011 7:48 pm 
Avatar

Liittynyt: To Elo 09, 2007 7:54 am
Viestit: 1378
Paikkakunta: Savo / All Oceans
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Ai ne käyttä nykyisin myös kyykkypyöräsä olevilla Supermoto renkailla ruuvatavaa nastaa :lol:

_________________
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com