Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Syys 22, 2019 1:33 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Syys 17, 2013 6:22 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
Viestit: 4883
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pyörä: 4xtohtori
Itse ajellut välikelin renkailla ja sellaiset tulee nytkin alle,kun kalusto vaihtui.Enskanasta ei oikein toimi asfaltilla ja itsellä ei ainakaan ole ollut välikelin nastoilla pito-ongelmia.Mielestäni paras ratkaisu on välikelin nastat keskellä ja enskapiikit reunoilla.
Myöskään en pidä ajamisesta jos renkaat ovat kovin harvalla nastoituksella.Epävarma olo tulee. :oops:
.Eli summa summarum,välikelin piikit keskellä,reunoilla enskapiikit,mahd.tiheä nastoitus.Ja hauskaa on ja koukuttavaa.
Ja Satapiikistä ostanut ja hyvin on homma pelannut heidän puoleltaan.

_________________
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 26, 2013 9:27 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Viestit: 1164
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Taitaa olla nyt 3 talvea takana samoilla välikelin kumeilla jotka ostettu kisarenkaasta. Noilla on ajettu lähes ainoastaan spooria ja muutamat kerrat teitä pitkin. Sen kokemuksen perusteella noilla pärjää melkosen hyvin, vaan isomman ja painavamman pyörän alla niitä pidempiä sivupiikkejä voi kaivata. Toisaalta olettaisi että painavan mopon alla pitkät piikit ei sit kestä enää asvalttiajoa juuri ollenkaan. Silti sitä nastan/piikin mallia tärkeämpi on se että niitä on sitten mahdollisimman paljon jakamassa kuormitusta. Niin ja siitähän se kesto on paljolti kiinni että miten lujaa missäkin ajaa. Ei varmaan tarvi paljoakaan revitelä että saa piikit poikki ja nappulat repeää irti :lol: Kuuleman mukaan enskapiikeillä kadulla ajamisesta on jaettu sakkoja ja kisoja varten on poikkeusluvat, eli kannattanee sekin asia miettiä jolllain tasolla... Itse ajaisin välikelinpiikeillä kun voi perustella että turvallisuus vaatii (varmasti sit poliisista kiinni mikä lopputulos jos edes sattuvat pysäyttään joskus).

_________________
Oma vastuu! Artisti maksaa...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 26, 2013 9:55 am 

Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:48 pm
Viestit: 345
Paikkakunta: Manse
Pyörä: 350sexcy
Hmm itellä vähän hankalaa kun 17" renkaat.. taakse kyllä saa mutta mites 110-120/xx/17 koossa eteen? 120/70/17 tkc80 nyt. Varmaan noita nykyisiä ei kannata nastoittaa vai voiko niitä edes?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 26, 2013 10:03 am 
Avatar

Liittynyt: To Syys 02, 2010 8:24 pm
Viestit: 1379
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
Hekeli kirjoitti:
Hmm itellä vähän hankalaa kun 17" renkaat.. taakse kyllä saa mutta mites 110-120/xx/17 koossa eteen? 120/70/17 tkc80 nyt. Varmaan noita nykyisiä ei kannata nastoittaa vai voiko niitä edes?


Katunastoilla kyllä löytyy, mut muilla joutuu varmaan tilaan erikseen.

_________________
http://www.brbikers.com

EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 01, 2013 2:45 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 6:19 pm
Viestit: 313
Paikkakunta: Savo
Pyörä: Hypermotard/250 Rally
Talveksi nyt tallissa välikelin piikit, joissa enskat sivuilla. Saa nähdä miten talvella pysytään pystyssä :D
Kun olisi ollut fiksu ja varakas, niin olisi ostanut nastarenkaat 17" vanteilla ja enskoille laittanut piikit :o


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 16, 2013 7:18 pm 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 23, 2013 2:00 pm
Viestit: 318
Pyörä: Emw, HD, GS 1100
antti_p kirjoitti:
Herätellääs vanhaa ketjua kun kohta on taas talvi eessä!
Minkäslaista suositusta olisi tiekäyttöön, sekä satunnaiseen seikkailuun hangessa.
Onko tuo välikelin ainoa järkevä vaihtoehto? Ennen ajellut vaan enduronastoilla, mutta on hieman liikaa piikkiä asfaltille.
Miten paljon huonompi pito noilla välikelin renkailla on sitten lumisilla sivuteillä vrt enduronastaan? :roll:


Moro vaan! Tää elämähän on muutenkin "kompromisseja" täynnä :? ..niimpä tässäkin asiassa :cry: !
Ite hommasin muutaman vuoden "talviajo"-tauon jälkeen taas "kurapyörän" alle :P .
Nastahommia tässä itelläkin suunnitelmissa. Ajelin takavuosina etupäässä isoilla baijerilaisilla kesät talvet.
Nastoituksena pelkkää ralliautonastaa. Pariasataa kpl takana, kahtapuolta eessä. Työmatkaajoa etupäässä talvella.
Ja se 60 km/pvä kyllä melkein kaikki pakko ajaa asfaltilla :cry: ! Niimpä ei mitään mahdollisuutta/ järkeä millään enskanastoituksella!
"Satunnaiset seikkailut" tein samoilla piikeillä ja hyvin pärjäsi. Mitään sellaista enskanasta-revittelyä polanteilla ei kyllä noilla pääse koettamaan :cry: ! Mutta niinkuin sanoin, ihan hyvä kompromissi :idea: Kahdet vanteet oli Gessuun. Muutaman minuutin homma se vaihto nappuloista nastoitettuihin :P
Valmiiksi nastoitettuja renkaita en ole koskaan ostanu. Hyviä totta, mutta tyyriitä. Samoin tuo liimaus; ekana talvena liimattiin, seuraavana ja siitä lähtien en ole sen liiman kanssa viittiny turata :evil: ! Yhtään nastaa ei ole irti lentäny vaikken oo liimannukkaan. Max. 100 km/h oon talvella ajellu. Normaalissa ajossa pärjää liimaamattomilla rallinastoilla hyvin, toinen juttu on "kova ajo"; silloin kannattaa ostaa tottakai valmiit ...ihan riihikuivalla rahalla :idea:
Pitänee hommata ne toiset vanteet tuohon Domiinkin...jos lunastaa paikkansa talvimopona :idea:
On se aina mukava sitten vaihtaa piikit alle..kun on valmiina nurkassa..se kun tuo "syksyinen yö ajaa yhdeksällä hevosella" tapas mummo aikoinaan sanoa :idea: Lumet ei koskaan yhdessä yössä muutu kesäksi ...mutta talvi on sen sijaan tullu monestikkin kun aamulla heränny:shock: !

Tänään just kävin kyselemässä rengasliikkeeltä vanhaa , ylimääräistä pyssyä itelle ja löytyikin yksi. Harmi että oli vaan 8 mm nastoille käypä , joten jouduin isontamaan turpakappaleen 9,5 mm:n että tuo rallinastan kanta (9mm) sopii tulemaan läpi :idea:
Oma hommansa porata reilun millin suuremmaksi kun ei ollu mitään "patarautaa" :shock: !
Pitänee huomenna kokeilla onnistuiko "tunaus" ja toimiiko?
Kyllä siinä ihan mukava työpalkka jää kun ite nastoittaa. Ja muutenkin mielenkiintoista hommaa :P !


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 19, 2013 4:03 pm 
Avatar

Liittynyt: La Helmi 23, 2013 2:00 pm
Viestit: 318
Pyörä: Emw, HD, GS 1100
Kuva

Reikäää...

Kuva

Kokeeksi "Sikaa" ?? :o

Kuva

Asetonilla pestyt ja uunissa kuivatut rallinastat...

Kuva

Ja eikun nastaa kiinni...en jättäny kovin pintaan tarkoituksella...

Kuva

Siinä valmiina. Katellaan miten toimii talvella, asfaltilla duuniin ajellessa :wink:

Kuva

17" - "Cheng Ching"-tai jotain aihio ( luki lapussa kuitenkin: best quality :mrgreen: !) 73€ + omasta varastosta nastat ...

hinta/laatu selviää taas ajossa 8) !


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 22, 2013 3:10 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 4:11 pm
Viestit: 281
Paikkakunta: Mikkeli
Pyörä: R1200GS Rallye, R80GS, Quota1100
:shock:

_________________
Sora/lumipyöräilijä

"Boxerin valinta ei merkitse lyhytaikaisten muotivirtausten perässä juoksemista, vaan se tehdään tietoisina ihmisen ja moottoripyörän välisestä erikoissuhteesta."


Viimeksi muokannut HessuL päivämäärä Ke Loka 23, 2013 9:14 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 22, 2013 3:10 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 4:11 pm
Viestit: 281
Paikkakunta: Mikkeli
Pyörä: R1200GS Rallye, R80GS, Quota1100
Hekeli kirjoitti:
Hmm itellä vähän hankalaa kun 17" renkaat.. taakse kyllä saa mutta mites 110-120/xx/17 koossa eteen? 120/70/17 tkc80 nyt. Varmaan noita nykyisiä ei kannata nastoittaa vai voiko niitä edes?


Tee kuten Nasta Arska eli hommaa vehkeet ja nastoita vaikka vanhat renkaat itse, jos osaat ja homma kiinnostaa... Tai sitten teet kuten minä kun ekoja talvikumeja arvoin bemuuni: soita Satapiikille ja kerro mihin pyörään ja käyttöön renkaita tarvitset ja anna ammattilaisen auttaa. Kaikkia rengaskokoja ja nasta variaatioita ei kuitenkaan ole nettisivuilla kerrottu eikä "tilaustyönä" tehty nastoitus liene sen kalliimpi kuin varastorengaskaan, kaikki ne käsityönä kuitenkin tehdään.

Eikä ole maksettu mainos, Kisarenkaasta ei vaan ole henk.koht. kokemusta mutta toiminee samalla tavalla.

_________________
Sora/lumipyöräilijä

"Boxerin valinta ei merkitse lyhytaikaisten muotivirtausten perässä juoksemista, vaan se tehdään tietoisina ihmisen ja moottoripyörän välisestä erikoissuhteesta."


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 22, 2013 3:41 pm 

Liittynyt: La Kesä 29, 2013 12:48 pm
Viestit: 345
Paikkakunta: Manse
Pyörä: 350sexcy
Juu kyllähän noita 17" renkaita on löytynytkin jo useasta paikkaa ja käsitelty naapuriketjuissa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Loka 24, 2013 9:28 pm 

Liittynyt: La Loka 19, 2013 10:34 am
Viestit: 22
Pyörä: Husse 450 TE -09
Terve! Olin juuri ottamassa tilaukseen Satapiikistä (on muuten mainio asiakaspalvelu, mistä kerron myöhemmin lisää!) 17" rengassarjaa tilaukseen välikelin/enskanastan sekoituksella, mutta kuulin ettei ole tubelessina saatavissa muuta kuin big kendaa..

Näin ollen päätin ottaa vastaavat renkaat 18/21" vanteille ja mielessä oli Mitas C-02 340 nastaisena ja TRELLEBORG/MITAS/XT-444 270 tai 300 nastaisena. Mitä mieltä näistä?

http://www.satapiikki.fi/images/renkaat/21TR270VK-E.jpg
http://www.satapiikki.fi/images/renkaat ... 2VK340.jpg

Jos ei ole hyvät valinnat niin voi ehdottaa jotain muutakin. Ja niin, pyrin välttämään ajelua sulilla ja suolatuilla teillä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 11, 2013 4:10 pm 

Liittynyt: La Touko 22, 2010 2:45 pm
Viestit: 41
Pyörä: KTM 640 Adventure
Oon suunnitellu 640 Adventureen samanlaista rengastusta kuin ric_91 edellisessä viestissä. Kaipaisin myös kommentteja asfalttiajosta. Viimetalvena mulla oli trelleborgin enskapiikit joissa nastan ulkonema oli n.8 milliä ja ne tuntui ihan vaaralliselta asfalttiajossa. Pääasiassa ajelut tapahtuu auratuilla sivuteillä, mutta pikitielläkin joutuu jonkunverran ajamaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 11, 2013 6:06 pm 

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 5:33 pm
Viestit: 48
Pyörä: 250 exc-f
Morjens, oon ajellu viikon verran välikausirenkailla. Etunen kings taka Goodrich, molemmissa kaikki rallinastoja, asvaltilla ihan ok, järvenjäällä jossa lunta noin 10cm erittäin hauskat ajaa :lol:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 13, 2013 4:03 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 6:19 pm
Viestit: 313
Paikkakunta: Savo
Pyörä: Hypermotard/250 Rally
teneristi kirjoitti:
Oon suunnitellu 640 Adventureen samanlaista rengastusta kuin ric_91 edellisessä viestissä. Kaipaisin myös kommentteja asfalttiajosta. Viimetalvena mulla oli trelleborgin enskapiikit joissa nastan ulkonema oli n.8 milliä ja ne tuntui ihan vaaralliselta asfalttiajossa. Pääasiassa ajelut tapahtuu auratuilla sivuteillä, mutta pikitielläkin joutuu jonkunverran ajamaan.


Itellä on käytössä välikelin nastoilla olevat renkaat ja sivuilla enskanastaa. Noin 1000km ajanut tänä talvena niillä ja ei ole ollut ongelma menemisen puolesta. Hyvin toiminut spoorissa ja polanteisilla teillä. Ainoastaan tuo paljas asfalttia on melko epämukavaa ajella ja pyrkinyt välttämään. En välttämättä asfalttiajoon valitsisi rallinastoilla olevia renkaita, on omasta mielestä hieman piikit liian pitkät siihen tarkoitukseen.
Itselläkin oli enskanastat viime talvena ja asfaltti oli kyllä niillä aivan kauheaa, että niihin verrattuna nuo toimii jotenkin asfaltilla, mutta mutkissa saa olla silti varovainen :?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Joulu 13, 2013 10:18 pm 

Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 5:33 pm
Viestit: 48
Pyörä: 250 exc-f
Noissa mun aikaisemmassa kommentissa noissa rallinastoissa ulkonema 2,5mm. Satunnaisesti asvaltilla ajo 80km/h ja 1 paarin paineella ihan mukavasti.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com