Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Syys 17, 2019 1:38 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: AT ja talvikummit
ViestiLähetetty: To Marras 06, 2008 8:56 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:33 am
Viestit: 1236
Paikkakunta: E-P (Isokyrö)
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
antti kirjoitti:
Mahtuuko Afrikaanossa pyörimään normi enskapiikki edessä?

Nippanappa. 90/90 rengas ja siinä rallinasta voi sopia jos nastat eivät ole kääntyilleet jotenkin että ne tulisivat vähän normaalia ulommaksi. Itse olen hieman vasaroinut sitä rapakaaren allaolevaa pellinpalaa. En ole nostanut rapakaarta kun lumenkertymisongelmaa ei ole ollut. Vaan eipä ollut viime talvena juuri luntakaan.

_________________
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AT ja talvikummit
ViestiLähetetty: Su Marras 23, 2008 11:24 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 2:53 pm
Viestit: 670
Paikkakunta: Nokia
Pyörä: EXC-F 450
Lokari ylös ts. rossilokariin vaihto ja se rautahäkkyrä pumppujen välissä vege. toimii ihan ok ja nastarenkaat sopii hyvin ja lumiongelmia ei ole eikä tule, omassa at:ssä tein ko homman aikoinaan ja toimi hyvin. Satasessa pystyi irrottamaan kädet tangosta eikä voblannut, loiva ja stabiili keula, kannattaa kokeilla. 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AT ja talvikummit
ViestiLähetetty: Ma Marras 24, 2008 2:41 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 2:42 pm
Viestit: 129
Paikkakunta: Hämeenlinna
Enskapiikit väänsin eilen etuselle, justiinsa mahtuu pyörimään. Lunta ei väliin paljoa mahdu, mutta ei sitä pikaisella lenkillä kertynytkään. Talveksi tuota lokaria voisi kyllä kieltämättä nostaa.

Takana TKC n. 4mm nastoilla, ihan OK yhdistelmä, mitä nyt paljaalla asvaltilla etunen vähän hakee.

_________________
Minnekkä lie, polkuni vie...

AT, G/S projekti
EXät: 2xMonkey, Noppeli, PV, 2xPappa, SuperSport, 2xXR80, 2xYZ80, KX80, TM125, WR125, Aprilia AF-1, DR350, R100, K100Rs, R80/7, R80Gs, Yamaha Quad 250, Speed Triple


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AT ja talvikummit
ViestiLähetetty: To Marras 27, 2008 8:23 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Viestit: 1202
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Pyörä: Ready To Push
Kisarenkaasta kyselin isoon adveen nastarenkaita ja se suositteli sillai et lyhyemmät nastat keskelle ja pidempiä sivuille.. Tuntuu ihan järkeekäypältä ratkaisulta yli 200kg rökäleisiin..

_________________
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AT ja talvikummit
ViestiLähetetty: To Marras 27, 2008 3:48 pm 

Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Viestit: 1279
Paikkakunta: Hamina
Pyörä: XT660Z,FE390
ramirin kirjoitti:
Kisarenkaasta kyselin isoon adveen nastarenkaita ja se suositteli sillai et lyhyemmät nastat keskelle ja pidempiä sivuille.. Tuntuu ihan järkeekäypältä ratkaisulta yli 200kg rökäleisiin..

Näyttävät tältä:
Kuva

_________________
(l)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AT ja talvikummit
ViestiLähetetty: To Joulu 04, 2008 10:42 pm 

Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 7:37 am
Viestit: 875
Paikkakunta: Virrat
Pyörä: R1200GS -04
Mitä tuollaiset maksaa ja millaiset ovat asvaltilla? Ovatko liukkaat?

_________________
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS
http://www.gospelriders.fi/
http://www.marttinen.fi/fi/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AT ja talvikummit
ViestiLähetetty: To Joulu 04, 2008 11:11 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Viestit: 1886
Paikkakunta: Kanta-Häme
Pyörä: EXC450
Mika_Tz kirjoitti:
Mitä tuollaiset maksaa ja millaiset ovat asvaltilla? Ovatko liukkaat?


Hinta varmaan löytyy tuolta Kisarenkaan sivuilta http://www.kisarengas.fi/

Mulla on tuollainen eturengas ja kun joutuu pikkupätkän eteneen asfaltilla, niin olo on kyllä sellainen, että ihan koko ajan ei ole kaikki hallinnassa. Mutta kun antaa eturenkaan soudella omiaan, niin ainakin siirinpiirtein sinne olen aina päätynyt, minne on ollut tarkoituskin mennä.

Eli ei sovellu asfaltilla ajamiseen kilometritolkulla. Jäisellä soratiellä sitäkin enemmän 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AT ja talvikummit
ViestiLähetetty: Su Joulu 21, 2008 12:11 am 
Avatar

Liittynyt: Su Elo 05, 2007 10:50 am
Viestit: 643
Paikkakunta: Ylikiiminki
Pyörä: XTZ750
Happi kirjoitti:
Tuffe kirjoitti:

Paljonkos muuten ehti kertyä kilometrejä ku nastat alako vähenemään ja liittyikös se jotenki sladissa ajeluun?


Kilometrejä oli takana noin 1300, kun nastat irtos. Ajotapa nastoilla on varovainen. Katselin jo uutena, että osassa noista kolmen nastan nappuloissa, nastat oli liian lähellä toisiaan. Suurimmassa osassa nastat on pysynyt. Mitään liimaa noissa ei ole kätetty.

Happi

Nyt on melekein 5000km kulutettu piikkejä ja alakaa jo olla aika kuluneet. Takagummin keskimmäisistä ei oo enää kovin paljoa jäljellä, mutta minusta vaikuttaa, että liimattu ne on. Muutama on jo häipyny kokonaan, mutta suurin osa on pysyny kiinni - tosin vain se gummiin uppoava osa on jäljellä. En oo kauheasti sääliny ja jälki on sen mukaista, kohta täytyy häiritä Ourilaa uuestaan. Etupää vaan paranee, ku piikit terottuu asfaltilla jarrutellessa.

Tuohon Jakke N :n kommenttiin voi yhtyä hyvillä mielin: koko ajan tuntuu että jonnekkipäin mennään piikkien toivomuksesta, mutta näillä tumppimallisilla nastoilla se vaeltelu pysyy melko hyvin kurissa verrattuna enskapiikkeihin. Ja kaikkeen tottuu, vähän niinku totes se joku itäsuomalainen sanonta, että ensin se sattuu, sitten siihen tottuu ja ku ei vähään aikaan satu niin sitä alkaa kaipaamaan, toivottavasti tätä ilmiötä ei ala keväällä kaipailla ja toivottavasti ei satu ennen kevättä...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AT ja talvikummit
ViestiLähetetty: Ma Joulu 22, 2008 11:59 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Viestit: 2703
Paikkakunta: Pori
Pyörä: TR 650, 350EXC-F
Tuffe kirjoitti:
Happi kirjoitti:
Tuffe kirjoitti:

Paljonkos muuten ehti kertyä kilometrejä ku nastat alako vähenemään ja liittyikös se jotenki sladissa ajeluun?


Kilometrejä oli takana noin 1300, kun nastat irtos. Ajotapa nastoilla on varovainen. Katselin jo uutena, että osassa noista kolmen nastan nappuloissa, nastat oli liian lähellä toisiaan. Suurimmassa osassa nastat on pysynyt. Mitään liimaa noissa ei ole kätetty.

Happi

Nyt on melekein 5000km kulutettu piikkejä ja alakaa jo olla aika kuluneet. Takagummin keskimmäisistä ei oo enää kovin paljoa jäljellä, mutta minusta vaikuttaa, että liimattu ne on.



Joo, kattelin tossa niiten sivuilta, että ovat ruvenneet käytään liimaa. Mun renkaissa ei liimaa ollu käytetty, mutta hyvä, että on opittu jotain. Olen pistänyt irronneiden nastojen reikiin ruuvattavia nastoja(Best grip) ja ne on pysyneet hyvin.

Happi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AT ja talvikummit
ViestiLähetetty: Ma Joulu 29, 2008 12:24 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 10:41 pm
Viestit: 387
Paikkakunta: Kurikka
Pyörä: Transalp Super Four version R -97
Oon nyt jonkin matkaa ajellu tuolla Kisarenkaan enskanastapariskunnalla, eli Kingsin runko ja 8mm ulkonemalla olevat nastat, keskellä lyhyemmät. Suunniteltu kuulemma just noille möhköille. Samanmoiset kun edellisissä viesteissä oli kuva.

Tallin lattialta kaikki pahvinpalat ja muovimattopalat jää aina renkaisiin kiinni, ku pyörää siirtää ja puinen ovenkynnys on aikalailla päreinä ensimmäisen suojaamattoman yhdynnän jälkeen :lol: (Korkea kynnys, kuopaisi, pirulainen)

Tampaamattomalla 10cm lumipatjalla aivan ihana kummi hallitussa luistossa ajoon. Tampatulla ja peilijäällä aiva ristuksenmoinen pito! Jopa Transalppi keulii ennemmin, ku sutii!

Ongelmaksi onkin tullut se, millä pysyä pystys risteyksis, ku jalkamaas ei meinaa olla kengäs pitoa, meinasin oikiasti kaatua ekas stopis peilillä 8)

Asvaltilla käyttäytyy, kuin villiintynyt koira laminaattilattialla: Ropisee, sutii, menee päin seiniä :mrgreen:

EDIT:

Niin joo ja lokarin vaihdoin Hussen TE510:n korkeaksi malliksi, oli meinaan melkoinen käpysinko tuo oma! Ei tartte ku yhden oksankarahkan vauhdissa piikkeihin kiinni, niin omasta loksusta on jäljellä muisto vain!


Liitteet:
06122008142.jpg [762.7 KiB]
189 kertaa

_________________
-Honda Super Four 600 version R by Tuubaxx offroad systems inc. = Hieno nimi raiskatulle PD10 Transalpille :D
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AT ja talvikummit
ViestiLähetetty: Su Elo 30, 2009 9:00 pm 

Liittynyt: Ke Maalis 04, 2009 11:52 pm
Viestit: 277
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: Honda XRV 650 RD03
Puussa lehti jo hieman kellastuu kuopion korkeudella :| :mrgreen:

Tässä on ruvennut kutkuttamaan mielessä jotta AT:sen piikkirenkaat, pitäähän sitä mopoa saada talvellakin ajeluttaa. Tuleekohan afrikaanille kylmä, ainakin nimestä päätellen tykkää lämmöstä :lol:

Ilmeisesti järkevimmälle vaihtoehdolle itsestäni kuulostaisi enskapiikki eteen ja taakse välikeli piikki / puoli väli keli piikki eli tuo missä lyhyemmät torat keskellä ja täyspitkät enskapiikit sivuilla? Ajoni tulisi olemaan soratietä / auraamatonta metsätietä / auraamatonta jäätietä :mrgreen: ja asfaltilla pyörähdetään kun on pakko.

Mitä arvon kurapyörä heimo äänestäisi?

Kannattaa tarjota YV:llä 21tuumasta etupiikki gummia ja taakse 130-140 leveää 17 tuumasta! Ei haittaa vaikka pari piikkiä puuttuisikin! :twisted:

Henkka


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AT ja talvikummit
ViestiLähetetty: Ti Syys 01, 2009 8:33 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Elo 05, 2007 10:50 am
Viestit: 643
Paikkakunta: Ylikiiminki
Pyörä: XTZ750
heneld kirjoitti:
Tuleekohan afrikaanille kylmä, ainakin nimestä päätellen tykkää lämmöstä :lol:

Ilmeisesti järkevimmälle vaihtoehdolle itsestäni kuulostaisi enskapiikki eteen ja taakse välikeli piikki / puoli väli keli piikki eli tuo missä lyhyemmät torat keskellä ja täyspitkät enskapiikit sivuilla? Ajoni tulisi olemaan soratietä / auraamatonta metsätietä / auraamatonta jäätietä :mrgreen: ja asfaltilla pyörähdetään kun on pakko.


Eikös aavikolla oo pakkasta joka yö?
Jos päällystetyt tiet jää liki kokonaan pois reitistä, niin suosisin kunnon enskapiikkiä. Jos suunnitteilla on joku pikitieretki, niin ehottomasti pienemmällä ulkonemalla, jotta matka taittuis paremmin. Sain taannoin hommattua toiset vanteet, joille punon enskapiikit ja työmatkat ååkailen Motorenkaan SA-nastoilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AT ja talvikummit
ViestiLähetetty: Ti Syys 01, 2009 9:02 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1566
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Ktm200, Felt, Beargrease
Omassa afrikaanossa pidin talvella molempia syyläreitä puoliksipeitettynä.
Askartelin neljän litran kanisterista sopivat lätkät(Pahvikin toimii, mutta vettyy herkästi)
Ja kahvanlämppärit on pop :mrgreen:

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AT ja talvikummit
ViestiLähetetty: Ti Syys 01, 2009 9:35 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Elo 05, 2007 10:50 am
Viestit: 643
Paikkakunta: Ylikiiminki
Pyörä: XTZ750
Syke kirjoitti:
Omassa afrikaanossa pidin talvella molempia syyläreitä puoliksipeitettynä.
Askartelin neljän litran kanisterista sopivat lätkät(Pahvikin toimii, mutta vettyy herkästi)
Ja kahvanlämppärit on pop :mrgreen:

Miten lämmöt pysy? Ajoiks kovilla pakkasilla?
Mie laitoin joskus vähän pahvinpalaa ja silloin auttoi, eikä vettymisestä ollu vaaraa. Tuppaa kytkin vähän jäykistymään huonoilla ( vettyneillä ) öljyillä, jos ajaa pitkän siivun, mutta ku saa koneen pysymään ees pikkusen plussan puolella, niin jo toimii. Tuota kanisterimuovia taidan käyttää tulevana talvena. Sitähän voi säätää melekein ajon aikana...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: AT ja talvikummit
ViestiLähetetty: Ke Syys 02, 2009 4:40 pm 

Liittynyt: Ke Maalis 04, 2009 11:52 pm
Viestit: 277
Paikkakunta: Kuopio
Pyörä: Honda XRV 650 RD03
Jeh. Kahvanlämppärit löytyy jo edellisen omistajan talvi moppoilujen jäljiltä, tuo kanisterimuovi kuulostaa fiksulta koneen lämpöjen ylläpitämiseksi. Mikähän muuten hyvä öljy koneeseen talveksi, täys synt. pitäisi olla? (kylmäjuoksevuus) ja viskositeetti esim. 0-40w jos ja kun ajaa pakkasella esim. -15 - 20? Aina ei ole lämpimästä tallista starttaamassa ja kun vielä omistaisi moisen :shock: Auto öljyjä löytyy vaikka kuinka paljon mutta kytkimelle käypäiset hieman harvemmassa..

Eli enskapiikki tulee eteen ja taakse myös, riippuen tosin mitä sattuu sopivasti tarjolla olemaan, mutta mitään henkilö auton nastoja ei tule (asfaltti jää väliin) paitsi joitakin siirtymiä esim. MP-messuille jos mopoilee niin liki pakosti pääsee asfaltille liukastelemaan piikeillä (kehä3).

Koneen esilämmitystä voipi kotoa lähtiessä hoidella rakennus lämmin ilma hönkijällä + pressulla. Ootko Tuffe muuten värkkäillyt jonkinlaista lohkolämppäriä?

Heh tosiaan muuten aavikollahan on pakkasta liki joka yö, äkkiä ei mieleen pilkahtanut :lol:

Henkka


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com