Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on La Syys 26, 2020 5:35 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 100 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Kesä 05, 2020 8:32 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7719
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Renkaan leveys, profiilin muoto vaikuttaa isosti mutkakäytökseen. Kokeile kovemmilla paineilla, voi autaa mutta epäilen.

90/90-21 ja 150/70-18 renkailla kääntyy herkästi eikä tee mitään ylimääräistä mutkissa, pyörä n.200kg Tenere 700. Paineet ei juurikaan vaikuta käytökseen tässä yhdistelmässä, sekalaisessa sora-piki 1.6-1.8 välillä ja pelkässä pikitiessä e2.2 ja t2.4

Eturenkaalla ajettu karvan vajaa 10tkm, touring pintaa on vielä jäljellä mutta soralla alkaa lipsumaan. Palat kuluneet viistoiksi kun tykkään välillä jarrutella menoa... Tilalle tulee Rally.

Tokalla takarenkaalla 4tkm takana ja noin puolet kulunut, samanlainen tilalle.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 05, 2020 10:18 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2610
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Itellä samat koot Advesa kun koheltajalla ja on kyllä hyvä kääntyyn. Toisaalta ajan enimmäkseen nappuloilla niin vertaus on vaikea.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 06, 2020 4:57 pm 

Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 4:55 pm
Viestit: 23
Pyörä: Suzuki DL1000
Lisäsin pikkusen painetta. Eteen 2,4 ja taakse 2,7 bar jotka tän pyörän täyden kuorman suositukset. Nyt tuntu selkeästi paremmalta, mutta oli kyllä kuivaakin. Tuntuma kyllä kankeempi kuin vanhoissa sport/touring renkaissa, mutta se nyt oli odotettavissa. Ens viikolla sitte soratestiä kun paremmin aikaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 17, 2020 2:18 pm 

Liittynyt: To Huhti 05, 2018 12:35 am
Viestit: 30
Pyörä: Penarit
Tilasin tämmöset K60 & K60 Scoutin tilalle 650 V-Stromiin kun luin raporttia 20000 km kestosta: www.adventurism.tv/blog/2020/2/4/tyre-r ... -rally-str

Tilaus lähti Tarvikekeskukselle (221€ kuluineen orkkiskoissa), saa nähdä koska pääsee sovittelemaan alle. Kuinkas jäykät nää on kammeta itse paikalleen?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 17, 2020 3:14 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2610
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Takakumi on ainaki ihan mukava asentaa.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 17, 2020 4:34 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7719
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Saa sen kulumaan nopeamminkin, 2000km ajettu ja pinnasta puolet jäljellä eli keskeltä mitattuna noin 4.5-5mm. En voi kieltää etteikö hauskaa olisi ollut sen edestä vaikka varsinaisesti ei ole revitelty, nopeatempisessa sora ja mettätie ajossa rengas jauhaa koko ajan vähäsen ja joskus enemmän. Noista kilsoista ehkä alle 1000km asfalttia ja siitä noin puolet motaria. Wildi olisi jo vaihtokunnossa tolla ajolla, samoin moni muu karkeampi rengas.

Toinen saman kuntoinen on hyllyssä ja eiköhän näillä pärjää loppukesän kun kohta palataan takaisin arkeen eikä pääse soralla hurvittelemaan. Samanlaista alle jatkossakin :)

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 19, 2020 10:58 pm 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1555
Pyörä: 1290SAR, 660Rally, 640E+G/S
7tkm kohdalla vaihdoin 1190 takasen, kyytiä sai kyllä koko rahan edestä. Kesto kyllä yllätti samoin kun renkaan toiminta muutenkin. Erittäin looginen toiminta soralla ja asvaltilla oikein mukava vietävä. Isoon pyörään hyvä valinta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 23, 2020 8:57 pm 

Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Viestit: 2635
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: KTM 790 Adv R, HVA FE 450, BMW K100
Vaihdoin Pohjois-Norjan 2000 km turneelle Rally STR renkaat KTM 790R:ään, tubeless 90/90-21 ja 150/70-18.
Ohessa vähän kokemuksia asfalttiajosta.

Renkaiden asennus kuten myös Karoo 3 poisotto kotioloissa oli varsin helppoa verrattuna esim Wildiin.
Rengaspaineiksi laitoin eteen 2.4 ja taakse 2.6, mikä on suositus ko pyörälle asfalttiajoon.
Kuluminen oli hyvin maltillista, olisiko 2 mm häipynyt takarenkaasta.
Renkaat ääntävät jonkin verran sileällä asfaltilla.
Ajotuntuma kuivalla ja märällä asfaltilla on hyvä.
Norjan teillä on tiekarhun tai vastaavan tekemiä pitkittäisuria tien keskiharjanteessa. Eturengas aisti nuo urat todella herkästi. Märällä tiellä mutkassa ajettaessa tuntui suorastaan häijyltä. Tasaisella tien kohdalla ajo oli varsin vakaata.

Kokonaisuutena varsin hyvät renkaat myös asfalttiajossa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 29, 2020 1:51 pm 

Liittynyt: La Syys 07, 2019 9:17 pm
Viestit: 11
Pyörä: Tenere 700
4800km takana ja vaihtokunnossa. Reilu 2mm pintaa jäljellä, sillä ei enää yllättävistä paikoista selviä. Vaihtoon meni ja alle AX41.
Alla siis varsinainen sekarengastus :roll: , edessä Scorpion Rally (ei str).

Ihan hauska rengastus tuo on ollut, viimeaikoina olen kanttaillut enempi asfaltilla mutkateitä aika lailla reunoille saakka. Hiekalla ei pitoa juuri ole enää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 09, 2020 11:15 am 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1555
Pyörä: 1290SAR, 660Rally, 640E+G/S
Samoin rapiat viitisen tonnia 1290 takasena kasassa ja syksyä vasten uusi odottelee.
Asvaltilla ja kovalla soralla tolla vielä päästelee varmaan seiskaan asti, edellisellä pyörällä
sitä luokkaa ajoin. Tykkään edelleen kovasti.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 100 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com