Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Heinä 15, 2020 11:51 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Tammi 24, 2020 4:00 pm 

Liittynyt: Su Loka 20, 2019 4:30 pm
Viestit: 4
Pyörä: KTM 1190 Adventure
Moro!
Nyt ollaan suossa - katupyörät/ratapyörät on vaihtuneet Adventureen. Nyt laite pitäs rengastaa jollain toimivalla rengassetillä/combolla jolla sora ja käpy lentää!
Rengassuositusta siis KTM 1190 Adveen alle (ei ärrä malliin)
ps. Kestopäällysteiselle löytyy jo renkaat: Scorpion trail II:set

Kiitos jo etupeltoon!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 25, 2020 10:03 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 640
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
Minä katselisin jotain 50/50 (sora/assu) rengasta. Valikoimaa on runsaasti, joten osta vaikka ulkonäön perusteella :) kyllä ne kaikki kuitenkin toimii normiajossa.

Renkaat on vähän sellainen aihe , että kun jotain suosittelee niin alkaa kauhee älämölö, ainakin näissä nettikeskusteluissa.

Harvemmin tulee laitettua samaa settiä alle renkaita vaihdettaessa, kiva kokeilla jotain muuta , muka parempaa vaihtoehtoa.

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 25, 2020 10:29 am 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1558
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Jos saksa taipuu, niin tuossa Motorradin testissä on 6 eri 50/50-rengasta vertailussa Isogessun alla, jossa on sama rengaskoko kuin pyörässäsi:

https://www.motorradonline.de/zubehoer/ ... mmis-2019/

Pidempi versio löytyy suomeksi Bike-Motorradin numerosta 7/2019.

Michelin Anakee Wild ja Bridgestone Battlax Adventurecros AX41 olivat parhaat asfaltin ulkopuolella. Asfaltilla ja arkiajossa taas Mitas E-07+ ja Pirelli Scorpion Rally olivat parhaat. Continental TKC-80 ja Metzeler Karoo 3 olivat niiden väliltä. Märällä asfaltilla parhaat olivat Scorpion Rally ja Karoo 3. Eivät pystyneet nimeämään voittajaa testissä, sillä jokaisen oma painotus ominaisuuksien välillä määrää, mikä niistä sopii parhaiten itselle.

Tuskin menee kovin pahasti metsään valitset sitten noista mitkä vaan. Mitakselta E-09 voisi olla lähempänä Anakee Wildia ja AX41:stä kuin E-07+.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 25, 2020 11:15 am 

Liittynyt: Su Loka 20, 2019 4:30 pm
Viestit: 4
Pyörä: KTM 1190 Adventure
Kiitoksia, tuossa nyt tuli jo järkeenkäypät kommentit. Absoluuttista totuutta en ollut edes hakemassa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 25, 2020 3:52 pm 

Liittynyt: La Syys 22, 2007 10:58 am
Viestit: 195
Paikkakunta: Suomussalami
Pyörä: 1190 Adventure
Ite tykästyny samanmoisessa pyörässä tuohon Anakee wildiin. Takarenkaan käyttöikä tosin melko lyhyt mut se taitaa olla ominaisuus. Toimii mielestäni assullaki ihan ok. Toki ratahommiin on sitte ihan katurenkaat.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 25, 2020 11:28 pm 

Liittynyt: Su Loka 20, 2019 4:30 pm
Viestit: 4
Pyörä: KTM 1190 Adventure
Timppa(Varadero) kirjoitti:
Ite tykästyny samanmoisessa pyörässä tuohon Anakee wildiin. Takarenkaan käyttöikä tosin melko lyhyt mut se taitaa olla ominaisuus. Toimii mielestäni assullaki ihan ok. Toki ratahommiin on sitte ihan katurenkaat.


Anakee ollu yksi vaihtoehto. "Ihan ok" assukäytös riittää kun tarkoitus on välttää niitä aina kun mahdollista. Tuolla luultavasti pystyy jo syöttää mönkijäuraakin.. renkaita tuo syönee, se ei niin haittaa!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 17, 2020 10:44 pm 

Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
Viestit: 29
Paikkakunta: Hyvinkää
Pyörä: KTM 1090 Adventure R
Viime kesänä tuli ajettua reilu 13tkm omalla pyörällä. Omia kokemuksia renkaista. Continental TKC 80 kesti takana aika lailla 5tkm (niitä meni 2kpl). TKC 80 kesti edessä 10tkm (ei ollut loppu mutta alkoi täristää ikävästi asfaltilla) Soralla sai happea mutta assulla ei polteltu kumia ja vähän yritettiin ajaa sivistyneemmin kuin soralla. Toinen takakumi ajettiin pyörä matkavarustuksessa. Saa kulumaan varmaan nopeamminkin jos haluaa, mutta hirveän paljon pidempää ei varmaan kestä. Itse pidin hyvänä yleisrenkaana joka ei ole turhan äänekäs.

Kesken matkan Norjasta takaisin jouduttiin vaihtamaan Oulussa Metzeler karoo 3 alle (eteen ja taakse). Ensimmäinen huomio hiekalla oli molempien renkaiden yllättävä, pieni lipsuminen sivusuunnassa. Assulla ei valittamista mutta äänekkäämpi kuin TKC. Kesto menee varmaan suunnilleen samoille lukemille kuin TKC.

Uusi sarja autotallissa on TKC 80. Seuraava kokeilu voisi olla Michelin anakee wild...

Jos matka suuntautuu keskieuroopan mutkateille niin silloin enemmän kuitenkin katukumia alle...

_________________
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 18, 2020 6:49 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7666
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Jani M kirjoitti:
Michelin Anakee Wild ja Bridgestone Battlax Adventurecros AX41 olivat parhaat asfaltin ulkopuolella.


Molemmista kokemuksia ja Wildissä on tasaisempi pito soralla kun AX:ssä jonka käytös on kulmikasta ja perän pito karkaa yllättäen kaasu-jarru sladeissa. Jotenkin jäi mielikuva että pyörimissuuntaa kääntämällä voisi toimia, tämä kun on merkattu pyörimään "väärinpäin" eli nuolikuvila eteenpäin kuten eturenkaissa. Pidän Wildiä parempana renkaana 4 wildin kokemuksella.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 18, 2020 9:22 pm 

Liittynyt: La Heinä 30, 2016 1:53 pm
Viestit: 102
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Ktm 990 adventure
Anakee wildiä suosittelen, niistä kokemusta 4 renkaan verran. Hyvä pito niin soralla kuin assulla. Etunen kestää 15tkm ja takanen menny 7tkm (3mm).

_________________
..... nostetaan vaan pyörä ylös, katse eteenpäin, kone käyntiin ja eiku vaan lisää paskaa housuun!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 30, 2020 12:45 pm 

Liittynyt: Su Loka 20, 2019 4:30 pm
Viestit: 4
Pyörä: KTM 1190 Adventure
Kokemuksien jälkeen palaan tähän, kun renkaita on syötetty soralle...

Kyssäriä:
Onko kukaan, passaako tuossa lähteä muuttamaan rengaskokoa, jos taakse laittaa esim. 150/70 Mitas E-07 ei plussaa, tahi E-10 jopa E-09 (olis laajempi skaala lähtee kokeileen rouheempaa kuviota)

Karoo3:lla lähdettiin kauteen. Kestopäällysteisellä toimii hyvin, sorallakin vähintäänkin tyydyttävä kun ei paremmasta tietänyt. - 2tkm. ja takarengas alkoi olla 2/3 kulutettu ja pariin kertaan paikattu kamelinpaskalla jonka jälkeen meni kierrätykseen.

Nyt alla E-07+ Kestopäällysteisellä liukkaampi, soralla ihan ok, kulunee samaa tahtia melkein kuin Karoo.

Eikai tuossa laitteessa mikään rengas voi olla ainakaan pitkäkestoinen, sorasuihkun pituus tuntuu olevan koko ajan lineaarinen oikean käden asentoon "minkä vitosella kaivaa, sen kutosella peittää"

Seuraavaa takasta pikapuolin siis tilaukseen!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com