Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Joulu 12, 2018 1:01 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 224 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Joulu 18, 2017 5:26 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2428
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Saas nähä menikö takakumi häneksi. Venttiili irtos ja jouduin jonku 10 kilsaa nilkuttaan kotia. Vauhtia noi 15km/h. AC10 rungolla välikeliä. Näyttää niinkö osa nastoista ois kääntyny eripäin.

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 24, 2017 7:41 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2016 11:35 am
Viestit: 41
Pyörä: Ktm ja Yamaha
Mitkä rengaspaineet ootte todennu hyviks enskapiikeissä?

_________________
Ktm Exc250 -11
Yamaha Yzf R1 -07


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 24, 2017 8:51 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1269
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Samat kuin kesällä tai 0,1 baria vähemmän, eli 0,8-1,0 bar eteen ja 0,7-0,9 bar taakse. Nämä siis enskaspooriin.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 30, 2017 12:06 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1269
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Jani M kirjoitti:
261 nastainen Michelin AC-10 kesti takana 68 tuntia. Ei ole tietoa, mistä ostettu tai kenen nastoittama, kun ostin renkaan uutena tutulta, jolla oli jäänyt talliin.

Ennen AC-10:ä oli takana Kings, joka oli aikanaan superkestävän maineessa, ja se kesti 73 tuntia, joten siihen verrattuna AC-10:n suoritus oli hyvä.

Edessä Satapiikin IRC kesti 51 tuntia. https://www.satapiikki.fi/epages/satapi ... ts/21IRC80


Tunneissa oli laskuvirhe ja tuli vielä yksi ajokertakin postauksen jälkeen. AC-10:n oikea loppusaldo oli 74 tuntia / 1692 km ja IRC:n 57 tuntia / 1335 km. Nyt on alla Bridgestonet ja ei tarvittaisi kuin pakkasia.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 16, 2018 4:39 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Viestit: 601
Paikkakunta: Hki
Pyörä: 300EXC
Jani M kirjoitti:
Tilasin Bridgestonen Satapiikistä sunnuntai-iltana ja eilen illalla oli saapunut Tampereen Matkahuoltoon. Aina yhtä ripeä palvelu.

Eteen on odottelemassa myös kisan ajettu Bridgestone ED 663. Täytyy vaihtaa molemmat alle, jahka tulee talvi.
Minkälaisia tuntemuksia on tullut Bridgestonesta?

Uusia piikkejä olin tilaamassa ja jäin takasen kanssa arpomaan Satapiikin Bridgestonen ja XT-454:n välille :?:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Tammi 16, 2018 7:44 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1269
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Ei ole kuin vasta 3 tuntia ajoa takana. Molemmissa päissä on hyvä pito, mutta eturenkaasta on irronnut jo toista kymmentä nastaa. Takaa ei yhtään. Eturengastakaan en silti ihan täysin tuomitsisi. Näyttää, että nastoitus ei ole ihan onnistunut. Kaikki nasta ovat lähteneet renkaan oikealta puolen, ja siellä osa reunanastoista oli jo valmiiksi enemmän sivulle päin eikä pystymmässä kuten spoorinastoituksessa pitäisi. Myös nastojen liimauksessa näyttää olevan sanomista. Kun nastat ovat nousseet reiästään ylös, lähtevät ne melkeimpä sormin irti eivätkää jää ulkoreunastaa tiukasti liimalla kiinni kuten aikaisemmissa eturenkaissa. Vaikuttaa, että joko liima on ollut huonoa tai sitten liimauksessa on joku mennyt pieleen. Oli tosiaan kisan ajettu rengas, kun ostin sen, niin ei ole täyttä varmuutta nastoittajasta.

Takarenkaasta ei mitään huomauttamista ja kuten jo mainittu, niin pito on hyvä kaikilla alustoilla. Ostan todennäköisesti uuden samanlaisen eturenkaan Satapiikistä, kun sieltä on saanut aina laatua, ja tuo nykyinen tuskin tätä talvea pidempään kestää.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 17, 2018 9:20 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Viestit: 601
Paikkakunta: Hki
Pyörä: 300EXC
Oho. Vaikuttaa tosiaan maanantaikappaleelta jos oli vain kisan ajettu rengas.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 18, 2018 2:20 pm 

Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 8:48 am
Viestit: 28
Paikkakunta: Haukipudas
Pyörä: Ktm 690
Piikkikumien osto edessä ja valinnan varaa riittää..

Pyörä on 350exc ja spooriajoa ei tule vaan enempi sekasurautteluja kelkkareitellä ja polanneteillä eli nastat pitää olla sivulle että kestää vähän kallistaakkin, pito on tärkeintä.

Muutamasta paikkaa kysellyt ja näitä tarjottu
black-x 80-100-21 240 nastaa, tästä renkaasta en ole koskaan kuullutkaan eikä netistäkään oikeen löydy mitään.
Ja taakse 110-100-18 C16 mitas 225 nastaa Hinta n.300€ Toinen setti olisi

MITAS 90/90-21 C-17 306 nastaa
tuleeko tämän suuren nastamäärän kanssa pito ongelmia?

METZELER 110/100-18 285 nastaa
tämä ilmeiseti mc5 rungossa.
Hinta vähän vajaa 400€

Onko kellään kokemuksia kyseisistä renkaista ja muitakin mielipiteitä/renkaita saa esittää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 19, 2018 6:40 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1723
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE
Vaimon 250 Shercossa oli viime, ja on myös tämän talven samainen Black-X edessä spoorikumina. Olisiko jonkun 20-30 h ajettu kivipitoista lenkkiä. Hyvässä kunnossa yhä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 04, 2018 3:37 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Viestit: 533
Paikkakunta: Raasepori
Pyörä: Suzuki DL1000 Hva TXC310 TE310 TE250
Kyselläänpä raadin kokemuksia ja suosituksia eturenkaaksi spooriin.
Omat reitit on näin alkutalvesta yleensä kovin kiviset josta syystä olen mieltynyt "korkeaprofiilisiin" malleihin. Ja joo näillä keleillä kun lunta ei juuri ole olis välikelin lyhytnastainen rengas paras mutta silputaan nyt näitä pitkäpiikkisiä

Eli Motorengas tarjoaisi uutuutena 324 nastaista Mitas C27:aa koossa 90/100-21. Tämä lienee ns "valkoraita" joten luulis sen kestävän edes kohtuudella.
Onko kukaan jo kokeillut tätä?
Onko kallis?

Aiemmin on alla pyörinyt mm:
- 270 nastainen Metzeler Unicross; tämä olis unelma pidoltaan ja ajokäytökseltään mutta kesto on niin huono (sivunappulat lähtee) ettei lompakko oikein salli.
- 261 nastainen IRC; hyvä pito & ajotuntuma mutta ulosti toiseksi reunimmaiset nastat suht nopeasti, melko kirkkaina eli olisiko liimausongelma?
- Misukan AC10; tämäkään ei oikein spooria kestä ja on vähän matala myös , muuten kyllä hyvä pito
- erilaisia valkoraita Mitaksia & Trellikoita; nämä ovat kestäneet mutta matalina ovat vähän kovia kivikossa ja se vanha tuumakokoinen ei oikein pöperössä pidä.

Oliko raadilla kokemuksia muista?
Bridgestone ilmeisesti myös herkästi luopuu sivunappuloista?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 05, 2018 8:03 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Viestit: 3071
Paikkakunta: ROI
Pyörä: exc
Mulla IRC kestänyt kolme kautta sisältäen yhden päitsin ja on ihan ajokelpoinen vielä eli ajo jatkuu... Nyt pari sivunastaa lohjennut irti tai pitänyt irrottaa kun alkaneet napsutella telarin suojiin ja kaikki nastat alkaa olla ohenneet selvästi. Paras rengas toistaiseksi mitä mulla ollut edessä eli tuo korkeus on ollut omaan mieleen ja pito sekä kestävyys myös.
Takana on viime aikoina tullut kulutettua noita Mitas C02:ia. Kestävähkö ja kohtuu pitoinen kumi ollut omassa käytössä. Mulla tietty saattaa olla eri olosuhteet kokonaisuutena kun Lapissa/pohjois-Suomessa on ollut talvisin ihan hyvin lunta. Kuitenkin nykyisellä harjoitustakarenkaalla silläkin on takana päitsi+pari talvea mutta on ollut myös toinen kumi joka "vuorotellut" kisoissa ym eli ei likikään kaikkea ajoa. Yhdestä C02 meni runko kun ajoin liian kuluneella solulla (oli niin mahtava pito ettei malttanut vaihtaa :(

Hiekkatie ja kannot/puunrungot tuntuu olevan pahimmat nastojen surmat, kivikossa niin pahaa tuhoa saa aikaiseksi.
Mulla ollut Kisarenkaan ja Satapiikin tekemiä.

Bridgestonesta joku nastoittaja sanoi/varoitteli sivuillaan ettei ole kestävä kovissa pakkasissa!?

_________________
antti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 05, 2018 9:57 am 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2650
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Kivikko ja yli 10 asteen pakkanen tuntuu olevan myrkkyä eturenkaille. Bridgeistä lähtee piikit ja koko nappulatkin mäkeen, Irceistä piikit. Ei ole vielä kaikkia olosuhteita kestäviä löytyny. Tuntuu että mitä parempi rengas pidoltaan niin sitä huonommin kestään

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 05, 2018 11:18 pm 

Liittynyt: Su Syys 22, 2013 10:29 pm
Viestit: 2
Pyörä: Husapertti 250
Noin Mitaksen renkaat parhaita oikeeseen talveen.
Ite ajellut kesättalvet tolla C-27.
Nastoittaminen on vaikeaa/hankalaa sivummaiseen riviin ja isoin koko on tosi leveä.
Itse nastoitan sivurivin niin pystyyn kuin vain voi(siis C-27ssa)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 10, 2018 1:53 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Viestit: 533
Paikkakunta: Raasepori
Pyörä: Suzuki DL1000 Hva TXC310 TE310 TE250
Joo, kyllä se taitaa niin olla ettei kesto ja pito edelleenkään samassa renkaassa asu.
Laitoin Motorenkaan C27:n tilaukseen, kokeillaan sitä sitten kun lunta eteläänkin tulee.
Ilmeisesti se kuitenkin on punaraitainen mutta pitäisi kyllä kestää kylmääkin talvea.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 224 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com