Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Marras 13, 2018 1:57 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 949 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 60, 61, 62, 63, 64  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mitas
ViestiLähetetty: Ma Syys 17, 2018 8:16 pm 

Pyörä: Vfr 1200 XD
Joo kyllä niillä kauas pääsee ja takas kotiinkin. Märällä asfaltillakin, kuskista se on kiinni :-D

TiuSo

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Syys 24, 2018 5:26 pm 

Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Ei oo ongelmia ollut E07 kanssa märällä, kaikki ne on yhtä liukkaita kun tarpeeksi tuppea vääntää :D

Ehdottomasti parempi on kuin Heidenau Scoutti, mutta nämäkin kai niitä makuasioita varmaankin...

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Syys 24, 2018 5:30 pm 

Pyörä: XT660R
Tuleeko renkaita tehtaalta millä seoksilla sattuu vai mistä johtuu että toisilla on liukas ja toisilla ei? AT:n alla oli E07 joka lipsui välillä hyvinkin herkästi tietyn tyyppisellä märällä asfaltilla, kun assutyyppi vaihtui niin pitoa riitti. E07+:lla en ole vielä märällä ajanut mutta poika raportoi että hyvin 35kw tehoilla jauhaa välillä tyhjää kun lähtee märällä reippaammin liikkeelle, ja tässäkin eroja asfalttien välillä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Syys 25, 2018 11:05 am 

Pyörä: SE
Huomasimpa tuossa äsken tallilla käydessä että emännän 690:ssä on erilainen rengas kuin mulla takana... molemmat on 130/80/18 kokoa ja E07 lukee kupeessa, ei ole dakari viirua vaikka mun rengas näyttäis dakar kuvioiselle. Mun rengas paisteltu joskus viimevuonna ja 690:n kumi tänä keväänä.
En tiedä missä pimeessä teltassa ne noita paistelee, mutta aina tulee joku yllätys näköjään :D
Yks palane lähteny mun takarenkaasta jonnekkin ja repeilly "nappuloiden" juuresta aika monesta kohtaa.. vissii asfaltilla ollu kiihdyttelyn tarvetta :roll:
Silti tulee tollane jompikumpi tai erilainen seuraavaksikin, kun on mukava yleisrengas ajossa.

no pientä edittiä... tainnu teltassa vaihtua paistohommat TT:stä TL-tyypin renkaaseen, näin arveli Pantsek ja järkeenkäypäne juttu... koska ostinhan tuon renkaan juuri sen takia, että se on TT
Noh näin hommat muuttuu ja tässä muistelen noiden renkaan vaihtohommia, niin omaan mopoon meni tosi helposti vanteelle ja eipähä tuoho 690 ollutkaan enää niin helppo homma eikä kyllä meinannu nousta vanteelle. Eli kuvio ja samalla muuttui myös rakenne muutenkin.
Ihmettelinkin uutena tuota renkaan pitoa soralla, kun sitä oli aika hitosti vs. edellinen E07 joka tuli valmerilta 140/80/18 kokoisena vaikka tilasin 130/80/18.
Noh tää on tällaista sepustusta taas.
690 rengas
Kuva

ja mulla tällä kuviolla
Kuva

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Syys 25, 2018 5:08 pm 

Pyörä: Ktm 690 EnduroR
Kyllä, 140 ja 130 levyisissä on kuvio hieman erillainen. Itse huomasin kun kesärengas oli 130 ja talvikumi 140 ni pisti silmään rengas-sulkeisissa... Eroa ajossa? Eipä juurikaan mun puutuneella perslihaksilla mitattuna!?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Syys 25, 2018 7:35 pm 

Pyörä: SE
jani73 kirjoitti:
Kyllä, 140 ja 130 levyisissä on kuvio hieman erillainen. Itse huomasin kun kesärengas oli 130 ja talvikumi 140 ni pisti silmään rengas-sulkeisissa... Eroa ajossa? Eipä juurikaan mun puutuneella perslihaksilla mitattuna!?

Juu mut niin on erilainen kuvio 130/80/18 kumeissakin... kun muuttunut kaiketi TT:ksi

Edit

Jooh eli molemmat on tubeleskumeja... mutta kuvio on erilainen.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Loka 04, 2018 1:24 pm 

Pyörä: CRF1000L
Islannin reissusta kotiuduttu. Mitas E-07+ Dakar (150/70-18) takarenkaana, jolle kertyi noin 10000km sekalaista ajoa kaikennäköisellä alustalla. Hyvä rengas ainakin meikäläisen käyttöön, joka harvemmin, ainakin näin reissussa ollessa ajelee pidon äärirajoilla. Märällä asvaltilla ei ollut mitään ongelmia!
Ei ole kulutuskestävyydeltään ihan yhtä kestävä kuin perinteinen E-07. Kuluminen vaikutti vähenevän loppua kohti. Paineet koko reissun ajan 2,4 baarin paikkeilla.
Liitteet:
Tiedoston kommentti: Mitas E-07 Dakar, 10000km
IMG_9906e07plus.jpg
IMG_9906e07plus.jpg [ 164.37 KiB | Katsottu 1931 kertaa ]

Eturankaana oli Michelin Anakee Wild 90/90-21, kuvassa kilsoja noin 10600. Hyvin tuokin toimi kaikilla alustoilla. Kestävyyttäkin näyttää olevan, jokusen kerran tuli paukautettua kovassa vauhdissa kiviä päin...
Liitteet:
Tiedoston kommentti: Michelin Anakee Wild, 10600km
IMG_9903anakeewild.jpg
IMG_9903anakeewild.jpg [ 163.4 KiB | Katsottu 1931 kertaa ]

Jossain 5-6000 tonnin paikkeilla kovalla alustalla kaartaessa alkoi kuulumaan selvää urinaa/ulinaa, epäilen syylliseksi Mitasta. Takarenkaana E-07+ on kuitenkin selkeästi hiljaisempi kuin saman kokoinen Anakee Wild. Yhdeksänkympin vauhdeissa alkanut ulina hävisi, kun ennen reissua vaihdoin taakse Wildin tilalle Mitaksen!

Profiili  

ViestiLähetetty: To Loka 04, 2018 5:06 pm 

Sama combo on saanut pojalta kehuja XTR:än alla ja melko varmaan ensi kesänä samaa settiä alle.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Loka 12, 2018 12:58 pm 

Pyörä: 690 Enduro R -15
Koheltaja kirjoitti:
Pari tonnia takana E07+ ja kulunut noin 2mm, suurin osa pikitietä ja ehkä 1/3 suomirallia soralla. Poika pudoti paineet takana 1.3 ja sanoi että soralla aika makea viedä kun pystyy pitämään perää irti eikä ylläreitä ole tullut, kovilla paineilla asfalttipaineilla ei hänenkään mielestä soalle ole asiaa ellei aja rauhallisesti. Poika kehui myös asfalttiominaisuuksia, pyörä kääntyy hyvin mutkiin takarenkas pyörii tärinättömästi. Alku vaikuttaa lupaavalta ja oletettavasti kstää selkeästi enemmän kun Wild.

Olen itse ajellut n 1.5 barin paineilla ja rengas tuntuu minusta ihan hyvälle ja yllätyksettömälle. Mitään rajuja perän sivulle potkimisia ei ole tullut, vaan ihan sujuvakäytöksinen rengas. Taitaa olla niin, että tämmöinen sikajäykkärunkoinen on ajettava soralla pienillä paineilla. Isoilla paineilla ajelevat kertovat juurikin noista leveistä ja äkkinäisistä yllärisladeista. Halpis-"Barum" omituisella traktorikuvioinnilla arvelutti ostaessa, mutta jopa ylittänyt odotukset.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Loka 12, 2018 5:26 pm 

B12 kirjoitti:
Taitaa olla niin, että tämmöinen sikajäykkärunkoinen on ajettava soralla pienillä paineilla. Isoilla paineilla ajelevat kertovat juurikin noista leveistä ja äkkinäisistä yllärisladeista.

Renkaan rungon eläminen on yksi millä haetaan pitoa ja tasaisuutta, jäykkä runko yhdistettynä koviin paineisiin tekee helposti renkaan käytöksestä kulmikasta. Jäykän rungon ainoa etu on että kestää paremmin osumaa kun ohutrunkoinen, siksi esim Dakar tyyppiset renkaat on superjäykällä rungolla että kestää, mutta pito ja pidon tasaisuus ei sekakäytössä ole ainakaan parempi pehmerunkoiseen verrattuna. Harmi ettei näitä saa tube typenä joka on lähes poikkeuksetta pehmeämmällä rungolla ja elastisemmalla rungolla.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Loka 13, 2018 11:35 pm 

Pyörä: Vfr 1200 XD
5500 kesti E-07+ mulla takana, ajoin n. 2 kilon paineilla. Eilen oli jotain 1.85 painetta ja kotiin tullessa huomasin että oli yksi pinna poikki. Vanne ei ole mutkalla (siitä kohtaa..) eikä mitenkään tuntunut että olisi lyönyt vanteelle. Jonkunverran kivistä oli reitillä kyllä. Vaihdoin toisen samanlaisen tilalle, oli kyllä tiukka ottaa pois..

TiuSo

Profiili  

ViestiLähetetty: Su Loka 14, 2018 11:07 am 

Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
E-13:ssa on näköjään mennyt kuvio uusiksi siihen nähden, mitä se oli ensiesittelyssä. Tuo nykyinen näyttäisi aika varteenotettavalta matkaendurorenkaalta.

http://www.mitas-moto.com/en/mitas-moto ... tires/e-13

Kuva

Profiili  

ViestiLähetetty: To Marras 08, 2018 2:25 pm 

Pyörä: KTM 990 Adventure
Noin 3 tuhatta kilsaa ajanut E07+ takasella. Ollut kyllä pettymys, todella liukas, niin soralla, kuin asfaltilla,varsinkin märällä. Paljon huonompi kuin perus E07. No oiva valinta, jos haluaa ajaa sladissa, jota tuolla on tullut harrastettua, sillä pito irtoo heti, kun vähän reippaammin rullaa kääntää.... Ei jatkoon.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Marras 09, 2018 7:03 am 

Paljonko rengaspaineet?

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Marras 09, 2018 11:15 am 

Pyörä: KTM 990 Adventure
Noin 2 Baria. Samoilla paineilla olen ajanut E07 ja paljon parempi pito. Kun tuota E07+ kuviota tsiikaa, niin eipä se voi soralla pitääkkään. Se että se on liukas myös märällä asfaltilla, taitaa johtua kumin seoksesta :!: No ajotyylini on agressiivinen ja vaatii takarenkaalta paljon... Niin ja kyllä LC 8 motti ei armoa anna, kun rullaa kääntää....

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 949 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 60, 61, 62, 63, 64  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com