Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Loka 24, 2018 6:57 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Tammi 13, 2015 11:00 pm 

Liittynyt: To Joulu 05, 2013 3:39 pm
Viestit: 151
Paikkakunta: Kotka
Pyörä: KTM 690ER '12
Hyvä tietää...
Tämä voisi siis hyvinkin olla reissurengas Marokkoon, josta tarkoitus olisi tulla Euroopan läpi ajaen kotiin. Mitas E07 tai Goldentyre 221 voisi myös toimia mutta 302 on enemmän "nappulamainen", joten toimisi varmaan paremmin sorateillä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Tammi 14, 2015 8:05 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6719
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Soratiellä toimii oikein hyvin, parempi ajettavuus kuin TKC:llä.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 01, 2015 11:03 am 

Liittynyt: To Joulu 05, 2013 3:39 pm
Viestit: 151
Paikkakunta: Kotka
Pyörä: KTM 690ER '12
Ketuiksi meni TW302:n Marokon ja Euroopan valloitus. 3500 km jälkeen rengas oli aivan kaput ja saimme etsiä Ranskaa ja Italiaa myöten uutta takakumia Kotariin, onneksi Torinon läheltä tärppäsi. Tämä siis siistiä matka-ajoa hiekalla ja kestopäällysteellä. Paineet reilut 2 baria.
Eli en pysty suosittelemaan pidemmän reissun ainoaksi kumiksi ainakaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 15, 2015 12:03 pm 
Avatar

Liittynyt: To Maalis 12, 2009 1:13 am
Viestit: 284
Paikkakunta: Hollola
Pyörä: Transalp, XL250, CB750
Nyt saattaa alkaa harmittaa, että tulin vaihtaneeksi Bridgestonen Trial Wingin taakse (en kylläkään huomannut katsoa numerointia). Noin pienet kilometrimäärät eivät sovi matkamotoristille ollenkaan. Toisaalta valinta oli helppo, sillä liikkeessä ei ollut muita vastaavia. Heidenaun K60 kesti 20.000 km lähes pelkästään pikiteitä. Tietysti kävi niin, että kun karkeampaa kuviota olisi tarvittu mudassa ym., se oli jo pääosin tiessään. Vaihdettaessa kuviosta oli reilu milli jäljellä. 2.5 barin paineilla koko matka.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 15, 2015 12:45 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1219
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Kyllähän sen renkaan odotettavissa olevan eliniän pystyy aika hyvin päättelemään pelkästään katsomalla kuviota. Yleistäen mitä karkeampi eli mitä pienempi kuvion/nappuloiden pinta ala suhteessa väliin jäävään alaan sitä lyhyempi kestoikä ja vastaavasti parempi pito soralla ja maastossa. Tämä tietysti vain samanlaisessa pyörässä saman kuskin alla, sillä saman renkaan odotettavissa oleva elinikä on aivan eri toisen pyörän alla ja eri ajotyyleillä.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 15, 2015 4:48 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6719
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
TW302 ei ole mikään pitkäkestoinen rengas vaan samaa luokkaa kuin T63 ja vastaavat sekarenkaat, kaasukädestä riippuen takarengas kestää sen 2000-4000km ja etusella ajaa 2-3 takarengasta loppuun.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 02, 2018 6:24 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1219
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
690:iin meni taakse 130/80-18 TW302. Rangas on painava ja jäykkärunkoinen. Ritisi vaan vanteelle vääntäessä, vaikka on tuore rengas. Suunnilleen yhtä tiukka menemään vanteelle kuin sisärenkaallinen Anakee Wild eli ihan tosissaan sai vääntää. 2,5-tuuman vanteella rengas on 131 mm nappulan laidasta laitaan ja nappulan korkeus on vain 11 mm. Renkaan kuvio on siten symmetrinen, että sen voi laittaa kumpiä päin vaan, mutta toisen sivun kuvio pyörii ikäänkuin takaperin. Autonrenkaissahan tätä käytetään enemmänkin, mutta prätkänrenkaissa taitaa olla harvinaisempaa. Toisaalta ero kuvion suunnassa on melko pieni, joten sillä tuskin on käytännön merkitystä. Teoriassa on kuitenkin erilainen vasemmalle kuin oikealle käännettäessä.

Ostin tämän verrokkirenkaaksi Anakee Wildille, silloin kun se tuntui vielä hyvältä renkaalta soratierallitteluun. Nyt kun alla oli välissä karkeampi, niin en enään olisi ostanut näin sileäkuvioista. Toisaalta nyt ainakin pitäisi mennä koko syksy ja jonkun matkaa ensi kevättäkin vaihtamatta renkaita. Siten selviäisin tästä kesästä kahdella eturenkaan ja kolmella takarenkaan vaihdolla. Nyt on vajaa 8000 km ja eiköhän kymppitonni mene rikki, jos ei lumi tule kovin aikaisin.


Liitteet:
20180902_161040 (Medium).jpg
20180902_161040 (Medium).jpg [ 175.8 KiB | Katsottu 682 kertaa ]

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 16, 2018 4:58 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1219
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Nyt on 875 km takana. Renkaassa on keskellä 6-7 mm pintaa jäljella eli pois on kulunut 4-5 mm. On kulunut aika paljon enemmän kuin Wild samalla matkalla. Hiukan on ollut samaa vikaa myös, eli pito vaihtelee soralla jonkun verran enemmän kuin karkeammilla. Ei kuitenkaan niin pahasti kuin Wildilla, mutta toisaalta syyskuun kosteat soratiet ovat olleet renkaille paljon armollisempia kuin paahteisen alkukesän läpeensä kuivattamat tiet. Kovalla pitää todella erinomaisesti. Pidon raja on terävämpi kuin karkeammilla, mutta kuitenkin hallittava. Kulutuskesto näyttää niin huonolta, että ei tästä reissurenkaaksi ole. Jos ei kestä selvästi pidempään kuin edellinen Pirelli XC Mid Hard, niin ei ole mitään syytä ostaa jatkossa tällaista katunappulaa. Näissä hitaamman kulumisen hyötyä syö se, että nappulan korkeus uutena on niin matala. Asfaltilla on ollut ok, mutta niin minulla on ollut kaikki muutkin renkaat karkeuteen katsomatta.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 07, 2018 9:46 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1219
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Nyt on 1550 km takana ja keskellä on 4 mm pintaa jäljellä. Pitää ja käyttäytyy kuitenkin vielä ihan ok, joten jatketaan ajoja, vaikka joku toinen rengas voisi olla tällä kuviomäärällä jo loppu. Todella huono kesto kuitenkin tällaiseksi renkaaksi.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com