Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Marras 18, 2018 11:20 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 186 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ma Touko 14, 2018 5:59 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6752
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Ei 690 woblaa isoissa vauhdeissa jos alustan säädöt on kunnossa ja takapyörä linjassa, säätömerkkeihin ei kannata luottaa.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Pe Touko 18, 2018 10:58 am 
Avatar

Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 10:55 pm
Viestit: 265
Paikkakunta: Laitila
Pyörä: Honda Varatero
Varre alkaa voblaamaan yli 180:n vauhdissa noilla kumeilla, mut eipä täällä onneks montaa sellasta tietä olekkaan, missä tollasta vauhtia vois päästellä... :lol: :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ma Touko 21, 2018 10:16 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Viestit: 539
Paikkakunta: Kouvola
Pyörä: 690 E/R
016054 kirjoitti:
Varre alkaa voblaamaan yli 180:n vauhdissa noilla kumeilla, mut eipä täällä onneks montaa sellasta tietä olekkaan, missä tollasta vauhtia vois päästellä... :lol: :lol:


No valmistajan ilmoittama huippunopeus noille taisi olla 170kmh joten ei kai niiltä voi vaatia enempää.

_________________
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > Adventure 640 > 690 enduro > Adventure 950 S > Adventure 1190 R > Adventure 990 > 690 Enduro R.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Su Kesä 03, 2018 7:53 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6752
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Takarenkaan saldo oli 4200km mistä suurin osa asfalttia ja soralla ajaessa suomirallia fun factory on aina ollut kohdallaan. Rauhallisemmalla sora ajelulla pääsee varmaan 5-6tkm lukemille mutta onko se rauhallinen sorapäristely nyt niin hauskaa? :?

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Pe Kesä 08, 2018 6:39 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Viestit: 539
Paikkakunta: Kouvola
Pyörä: 690 E/R
5600km joista soraa vajaa puolet. Olisin ehkä hetken vielä ajanut mutta meni naula läpi, niin samalla vaihtui uuteen renkaaseen.
Olen tyytyväinen renkaaseen, pito hyvä koko elinkaaren ajan ja profiili pysyi pyöreänä.

_________________
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > Adventure 640 > 690 enduro > Adventure 950 S > Adventure 1190 R > Adventure 990 > 690 Enduro R.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Pe Kesä 08, 2018 8:14 pm 

Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Viestit: 624
Paikkakunta: Vimpeli
Pyörä: -
700km ajanut nyt näillä, pääosin asvaltilla. Hyvä rengas, alussa oli ehkä vähän levoton soralla etusen osalta mutta nyt pitää kuin tauti. Paineet at:n suositusten mukaiset.

Lähetetty minun SM-J330F laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2018 12:17 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4748
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Juice kirjoitti:
700km ajanut nyt näillä, pääosin asvaltilla. Hyvä rengas, alussa oli ehkä vähän levoton soralla etusen osalta mutta nyt pitää kuin tauti. Paineet at:n suositusten mukaiset.

Lähetetty minun SM-J330F laitteesta Tapatalkilla

Ai jaa, paineet at: mukaiset.
Mitkähän ne at:n mukaan on?

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ti Kesä 12, 2018 8:20 pm 

Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Viestit: 624
Paikkakunta: Vimpeli
Pyörä: -
Pekkavee kirjoitti:
Ai jaa, paineet at: mukaiset.
Mitkähän ne at:n mukaan on?

Pekka
:shock: :shock: :shock:


2.0bar edessä ja takana. Jossain oli juttua että toimisi paremmin matalammilla paineilla, mutta en ole nähnyt tarpeelliseksi lähteä testaamaan kun noilla paineilla toimii hyvin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ti Kesä 12, 2018 8:23 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4748
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Juice kirjoitti:
2.0bar edessä ja takana. Jossain oli juttua että toimisi paremmin matalammilla paineilla, mutta en ole nähnyt tarpeelliseksi lähteä testaamaan kun noilla paineilla toimii hyvin.

OK, kiitos tiedosta.
Mulla vaihtuu huomenna Anakee Wildit alle Gessumeetingiä varten.
Nuo paineet siis Meetingiin.

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ke Kesä 13, 2018 7:34 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 489
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, 690r, R100GS
Ei taida olla eturengasta 90/90x21 olla kenelläkään kauppiaalla suoraan varastossa?


Olisi tarvetta pikatoimitukselle ja nuo ulkomaan nettikaupat joskus kyykkää toimituksissaan.

Tietysti jos jollain on eteläsuomessa omassa tallissaan ko rengas niin voisin ostaa, ja /tai tilata tilalle uuden. Jos ei satu omistajalla olemaan paria viikkoa kiireempi asennukselle.

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ke Kesä 13, 2018 8:38 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Viestit: 186
Paikkakunta: Mänttä
Pyörä: Ktm 690 enduro R
Laitoin tomppa sulle yv:tä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ke Kesä 13, 2018 10:27 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 489
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, 690r, R100GS
Ehdin just tilata emc: lltä siellä on varastossa.....kiitos tarjouksesta Justeeri!

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Pe Kesä 22, 2018 7:10 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1254
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Jani M kirjoitti:
920 km ajettu ja takarenkaasta on lähtenyt 3,5 mm. Sellaista 3000 km:n keston tahtia näyttää siis kuluvan, kun ottaa huomioon, että tahti yleensä vähän rauhoittuu loppua kohden. Vähän pettymys, jos ei kestä pidempään kuin MT21.

Eilen ja tänään tuli ajettua paljon irtosoraa, ja on se siinä aika liukas tuohon MT21:een verrattuna. Muutaman kerran karkasi perä vähän altakin. Muilla alustoilla on sitten Pirelliä parempi.


Nyt on 2350 km takana ja renkaan alkuperäisestä 12 mm:n nappulankorkeudesta on puolet kulunut pois. Tällä tahdilla tulee pääsemään 3500 km ennen kuin nappulan korkeus on 3-4 mm, jolloin nappularenkaat ovat yleensä vaihtokunnossa.

Pitää hyvin kovalla, mutta heti kun on vähänkin irtosoraa, pito irtoaa täysin. Pito vaihtelee paljon enemmän kuin esimerkiksi MT21:llä. E-09 käyttäytyi vastaavalla tavalla, mutta siinä pidin liikaa painetta. Tässä Wildissa on nyt ollut 1,5 baria.

Ei tästä minun ajoihini näytä tulevan suosikkirengasta. Kulutuskesto ei ole olennaisesti parempi kuin karkeammilla renkailla, jotta kannattaisi tehdä kompromissia pidon suhteen.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ma Heinä 02, 2018 11:26 am 

Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Viestit: 84
Pyörä: Bemari
Innostuin sitten näistä ja vääntelin eturenkaaksi wildin. Rengas tuli k60 Scoutin tilalle ja seuraavssa vähän huomioita miten gummi vertautuu K60:seen. Pyöränä BMW F650GS Dakar joten etusen koko on 90/90-21. Takasena tällä hetkellä tourance.

Asfaltti:
Toisin kun k60, wild tuntuu olevan täysin immuuni asfalttipaikkauksille ja pitkittäisille urille. Ei luikertele ei sitten yhtään.
Karrekäytös on ennakoitavaa ja rauhallista ja olin suorastaan yllättynyt kuinka hyvin tuo assulla toimi. Myös hitaassa vauhdissa rengas ei nypytä, täristä tai käyttäydy muutenkaan nappulamaisesti, toisin kuin K60. Katsotaan nyt miten tuo kuluu, joten tähän mielipiteeseen saattaa tulla vielä muutosta.
Kaiken kaikkiaan afalttiominaisuudet ovat mielestäni piirun verran paremmat kuin k60:sellä. Sateella ei ole vielä tullut testattua, joten märkäpidosta kommenttit myöhemmin.

Sora:
Soralla rengas pääsee todella oikeuksiinsa.
Kovapintaisella tiellä pito on ensiluokkaista, enkä juuri moitittavaa keksi. Tässä ei toisaalta mitään vikaa ollut myöskään K60.
Ero irtosoralla sen sijaan on kohtuullisen suuri. Irtosoralla k60:sen kyky jarruttaa on aina ollut hyvä, mutta etenkin kaarreajo irtosoralla on ollut hapuilevaa ja rengas on levoton. Wild sen sijaan kyntää irtosorassa kuin kiskoilla.

K60:sen kanssa tuo tourance tuntui ihan OK parivaljakolta. Toki tourance on irtosorassa liukas, mutta K60:sen rauhattomuus on tehokkaasti hillinnyt kaarrenopeuksia. Anakeen kanssa tuo Tourance on kuitenkin täydellinen altavastaaja. Etunen ei tunnu lipsuvan edes irtosoralla, mutta kaasukäden kanssa saa olla tarkkana koska tourancen ominaisuudet saa ulosmitattua jopa dakarin tehoilla. Siinä missä k60:llä tuli aina vähän varottua irtosoraa kurveissa, niin anakeen kanssa ei ole lainkaan samanlaista epävarmuuden tunnetta. Helposti tulee kurvista avattua kaasua vähän turhankin rivakasti, jolloin Tourancen ominaisuudet loppuvat kesken. Tietysti jos osaisi ajaa, niin tuon saisi varmaan suoritettua tyylikkäänä powerslidenä, mutta itselläni perän irtoaminen yleensä aiheuttaa kaasun keventämisen ja näin ollen jotain ihan muuta kuin tyylikkään poistumisen kurvista.

Tuomio:
Erinomainen rengas jos ajot ovat sekä pikeä, että hiekkatietä. Itsellä ajelut ovat ensisijaisesti yleisiä teitä, joten kovin huonoon maastoon ei itsellä ole mielenkiintoa. Näin ollen oma määritelmäni irtosorasta koskee lähinnä normaaaleja suomalaisia yleisiä teitä. Enskanappulalla voi takuuvarmasti ajaa vielä kovempaa, mutta tällaiseksi yleiskumiksi K60:sen tilalle aivan fantastinen rengas. Ainoa asia jota vään pohtimaan, että onko tuo ehkä vähän turhankin hyvä rengas tarkoitukseensa. Nopeudet tuppaavat hiekkateillä nousemaan semmoisiksi, että yllättäviin tilanteisiin reagoiminen, muuttuu paljon vaikeammaksi. Toki fun factor on kova, mutta hiekkateillä ajellessa on vastaan tullut niin paljon asioita, että reaktionopeus on usein tärkeämpi ominaisuus kuin renkaan raaka pito. Kun tuohon vielä parittaa vähän karkeamman takarenkaan kanssa niin nopeudet kasvaa takuuvarmasti vielä nykyisestä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ma Heinä 02, 2018 1:43 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6752
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Laita myös taakse Wild niin fun factor nousee entisestään eikä tule vauhdin tuomia yllätyksiä, paitsi hymy kasvoilla kun tämänkin mutkan voi vetää yllättävän rennosti ja vauhdikkaasti :)

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 186 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com