Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Helmi 25, 2018 6:46 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 108 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2018 11:17 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2001
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: Honda CRF 1000 L 16'
JuhaL kirjoitti:
140/80-18 Pirelli MT21 heittää melkein 10km/h todelliseen nopeuteen nähden. 150/70-18 E-07 heitto on luokkaa 4-5km/h.Mittari näyttää nopeutta pyörän ollessa keskijalalla vaihde päällä.


Omituista. AT:n mittarin virhe on ainakin minun pyörässäni ylöspäin, eli mittari näyttää liikaa todelliseen nopeuteen verrattuna. Uudella TKC 70 15+/70-18 renkaalla noin 10 % liikaa. Jos laitetaan halkaisijaltaan isompi kumi päälle, silloinhan pyörä pyörii hitaammin samassa nopeudessa, eli mittarivirheen pitäisi pienentyä.

Onko nuo luvut molemmat uudelta renkaalta ja sama ilmanpaine? Jos oli, niin silloin ei ole muuta mahdollisuutta, kuin että Pirelli MT21 140/80-18 on pakko olla halkaisijaltaan pienempi kuin Mitas E-07 150/70-18, jos kerran Pirellillä mittarivirhe oli suurempi kuin Mitaksella.

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2018 2:28 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Viestit: 614
Paikkakunta: Mikkeli
Pyörä: CRF1000L
mek kirjoitti:
JuhaL kirjoitti:
140/80-18 Pirelli MT21 heittää melkein 10km/h todelliseen nopeuteen nähden. 150/70-18 E-07 heitto on luokkaa 4-5km/h.Mittari näyttää nopeutta pyörän ollessa keskijalalla vaihde päällä.

Omituista. AT:n mittarin virhe on ainakin minun pyörässäni ylöspäin, eli mittari näyttää liikaa todelliseen nopeuteen verrattuna. Uudella TKC 70 15+/70-18 renkaalla noin 10 % liikaa. Jos laitetaan halkaisijaltaan isompi kumi päälle, silloinhan pyörä pyörii hitaammin samassa nopeudessa, eli mittarivirheen pitäisi pienentyä.

Onko nuo luvut molemmat uudelta renkaalta ja sama ilmanpaine? Jos oli, niin silloin ei ole muuta mahdollisuutta, kuin että Pirelli MT21 140/80-18 on pakko olla halkaisijaltaan pienempi kuin Mitas E-07 150/70-18, jos kerran Pirellillä mittarivirhe oli suurempi kuin Mitaksella.

Todelliseen nopeuteen nähden mittari näyttää enemmän, aivan kuten pitääkin. Uusilla renkailla sama juttu. Nastoitetuissa Pirelleissä ei ole takana kuin 1.2, mutta muistelen niiden ensiajossa kovemmilla painella nopeuseron olleen samaa luokkaa. Täytyypä keväällä renkaita vaihtaessa muistaa mitata kehän pituuksia.

_________________
Solifer SM-82 >>> 28 vuotta taukoa >>> Yamaha XT660Z Ténéré >>> Honda CRF1000L Africa Twin DCT


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Michelin Anakee Wild
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2018 6:47 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6458
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Kahden eri valmistajan renkaissa on eroja kokomerkinnöissä ja kehän pituudessa joten ei ole suoraan verrannollisia keskenään.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 108 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com