Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ma Syys 25, 2017 5:48 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 211 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Metzeler Unicross
ViestiLähetetty: La Syys 17, 2016 2:07 pm 

Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Viestit: 1734
Paikkakunta: jokela
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Painotusero. Raskaalla ajetaan yleensä enempi kilsoja kovemmalla alustalla ts kestävyys etusijalla. Kevytmopolla taas yleensä muut ominaisuudet on tärkeämpiä kun kilometrikestävyys suuremmalla kuormalla... Ja tietysti mitä pienempi nappula sen paremmin pitää mutta ei kestä isompaa kuormaa/kilsoja kulumatta "liian" nopeasti.
Henk koht norsuun saattaa uc vielä tullakkin yleiskumiksi, mutta huskiin pitää tietää että on lähdössä pidemmälle matkalle enenkun laitan enää...bergiin taas ei mitään järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Metzeler Unicross
ViestiLähetetty: La Syys 17, 2016 3:25 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 6328
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: XT660R
Mulla on kevyet mopot olleet samassa käytössä kun monella isot/raskaat, ja suurin osa kilsoista on tullut kovalla pinnalla. Siksi hämmästelin tätä jaotusta painoluokan mukaan.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Metzeler Unicross
ViestiLähetetty: La Syys 17, 2016 4:42 pm 

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Viestit: 767
Paikkakunta: Mikkeli
Pyörä: SE
ja yamaha centterillä jannu tuumas tiskillä jottei ole... no eipä sitte.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Metzeler Unicross
ViestiLähetetty: La Syys 17, 2016 5:15 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 991
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Pirellin sivuilta ei löydy enää MT 16:sta, joten lienee loppunut tai loppumassa jollakin aikavälillä tuotanto.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Metzeler Unicross
ViestiLähetetty: La Syys 17, 2016 8:46 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1439
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Felt, Ktm350
Unicrossi toimii kuulemma suomi-kivikossa loistavasti tasaavana tekijänä myös kevyessä pyörässä.
Saattaa mennä itselläkin testiin puunkiertoajoon.

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Metzeler Unicross
ViestiLähetetty: La Syys 17, 2016 9:28 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 991
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
80-luvun crossiin tai enskaanhan nuo ovat liki pakko-ostos jo pelkästään tyylin takia.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Metzeler Unicross
ViestiLähetetty: La Huhti 01, 2017 10:48 am 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1439
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Felt, Ktm350
Onko Unicross Fim-hyväksytty kumi?

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Metzeler Unicross
ViestiLähetetty: La Huhti 01, 2017 2:09 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 991
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Ei ole. Takarenkaan nappuloiden korkeus on yli 13 mm. Eturengasta kyllä voi käyttää kisoissa.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Metzeler Unicross
ViestiLähetetty: Ti Huhti 04, 2017 2:19 pm 

Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Viestit: 1439
Paikkakunta: Iitti
Pyörä: Felt, Ktm350
Jani M kirjoitti:
Ei ole. Takarenkaan nappuloiden korkeus on yli 13 mm. Eturengasta kyllä voi käyttää kisoissa.


Tänks, etuseksi juuri meinasinkin. Eli kelpaa enskakisoissa katsastussedälle?

_________________
Braa-aab!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Metzeler Unicross
ViestiLähetetty: Ti Huhti 04, 2017 7:55 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 991
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Ei endurossa ole rajoitettu eturengasta millään lailla. No virallisesti sen pitäisi olla tieliikennehyväksytty, mutta eipä sen kanssa ole niin tarkkaa. Ja Unicross on tieliikennehyväksytty.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Metzeler Unicross
ViestiLähetetty: Su Heinä 09, 2017 8:46 pm 
Avatar

Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Viestit: 1116
Paikkakunta: Tampere
RM 250:een tuli taakse Unicross 120/90-18.

Mukavan kapea, nappulat reunasta reunaan n 120mm kun
on kapea takahaarukka Suzukissa ja rengas lähellä ketjua.

Paine alkuun 1,0 mutta 0,8 tarkalla mittarilla
kylmästä renkaasta mitaten toimii paremmin meikäläisen ajossa.

Vähän jäykän tuntuinen alkuun mutta ihan ok tuntuinen ja helppo laittaa
vanteelle.

_________________
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Metzeler Unicross
ViestiLähetetty: Ma Heinä 10, 2017 7:16 am 

Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
Viestit: 1648
Paikkakunta: Kaukas
Pyörä: kawasaakeli kle
Bilteman innova kulu loppuun eli seuraavaksi sitten varmaan tämmönen unicross. Levoton tuo keula oli bilteman kumillakin samoin oli heidenaullakin hiekka tiellä et jos vaikka rauhottus tällä renkaalla

_________________
Yksinäinen Susi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Metzeler Unicross
ViestiLähetetty: Ma Heinä 17, 2017 8:25 am 

Liittynyt: Pe Kesä 14, 2013 3:46 pm
Viestit: 58
Pyörä: WR250R
Väänsin wr250r alle unicrossin eteen - vaikka suoraan sanottuna olen pitänyt tätä unicrossin hehkuttamista vähän hölmönä :roll:

Äkkiä selvisi että itsehän sitä on ollut hölmö, ensimmäisten kokemusten perusteella kevyesti paras gummi mitä tuossa on edessä ollut (edellinen oli AC-10). Käsittämättömän hyvä pito soralla, pikaisesti testattuna myös enskaränniin oikein mainio gummi. Kertaheitolla uskovaiseksi.. ensi viikolla vähän pidempää reissua niin katsotaan väljähtyykö rakkaus..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Metzeler Unicross
ViestiLähetetty: La Elo 05, 2017 9:15 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 991
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Heinäkuussa meni 690:iin alle vähän ajetut Unicrossit molempiin päihin. Eturengas on 90/90-21 ja takarengas on vielä 140/80-18, kun ovat vähän vanhemmat renkaat. Alle laittaessa eturenkaasta oli vielä nappuloiden päistä pienet urat erotettavissa ja takarenkaassa oli noin 10 mm nappulaa jäljella. Nyt takana on reilu 1000 km kovapohjaisia sorateitä ja asfalttia.

Vaikuttaa perusvarmalta ja yllätyksettömältä renkaalta. Hyvä pito soralla ja ennatoitava käytös. Alkuun oli vähän luiruamista asfaltilla, mutta sekin on jäänyt pois. Painetta on 1,6 bar molemmissa päissä (ei ole rengaslukkoja). Kovalla soralla takapäällä on jännä ominaisuus mennä ehkä hiukan sortaen, mutta ei kuitenkaan lähde irti, kun antaa hanaa sopivasti. Takarengas on kulunut jo aika lailla, joten saa nähdä meneekö vielä toisen mokoman. Eturengas ei juurikaan ole kulunut. Pehmeällä alustalla ei ole vielä ajanut, joten ketjussa mainitut huonot puolet on jääneet kokematta. Irtosoraa on ollut myös aika vähän.

Tähän mennessä vaikuttaa hyvältä valinnalta molempiin päihin. Jahka takarengas menee loppuun, laitan eturenkaan pariksi MT-21:n taakse ja varmaan vielä senkin jälkeen pystyy ajamaan jonkun renkaan takana loppuun.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Metzeler Unicross
ViestiLähetetty: La Elo 26, 2017 8:01 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 991
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -14 250 EXC-F -17 Gilera RC125 -90
Viikko sitten takarenkaan viimeisellä lenkillä ihmettelin, kun molemmat päät olivat niin irtonaiset heti kun oli vähänkin irtosoraa. Tänään takarengasta vaihtaessa huomasin, että olivat 30 tkm huollossa laittaneet 2 baria molempiin päihin. No ei ihme, ettei ollut pitoa. Ajoin takarenkaasta parittaiset nappulat keskeltä lähes sileäksi, jolloin yksittäiset nappulat olivat jotain 3-5 mm korkeita. Tuli aika äkkinäisiä sladeja vielä normaaleillakin paineilla, mutta eipä miltään renkaalta voi odottaa noin kuluneena sen parempaa käytöstä. 1950 km pääsi. Jos rengas olisi ollut uusi alle laittaessa, olisi varmaan minun ajolla päässyt 3000 km:n luokkaa. Eturenkaasta alkaa olla nappulat jo aika pyöristyneet, mutta korkeus ei ole vielä kauheasti madaltunut. Katsotaan, miten toimii MT-21:n kanssa.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 211 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com