Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Joulu 14, 2018 6:24 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 215 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Huhti 07, 2014 9:34 pm 

Pyörä: 610 "crate" exc
Nyt kytkin toimii kuten pitääkin, mutta nyt kaipaisi hieman lisääkin luistoa, oli niin letkeä ajaa kun luisti vähän enemmän ja kiihtyikin paremmin kun ei karkaillut käsistä koko ajan. En kyllä vieläkään ymmärrä mistä välistä se joustaa kun kytkinkahvaa sammuksissa painaa kun ei mitään vastusta ole eikä mitään joustakaan välissä pehmentämässä.

Kyllä tämmöinen pitäisi olla pakollinen kaikissa vehkeissä :lol:

Profiili  

ViestiLähetetty: To Joulu 18, 2014 5:01 pm 

Pyörä: KTM exc f 350
Tervehdys tuli tilattua tuollainen Rekluse core Exp 3.0, mites ootteko joutunu vaihtamaan noita jousia jäykempiin. Tuossa vakiona 3 kpl punaisia Medium Red jousia & 3 kpl hopeisia light silver jousia Crossi mallin Rekkulassa on kaikki 6kpl noita punaisia.
Mulla siis ktm 2012 350 excf johon vaihdettu crossimallin nokat & 2013 mallin crossi putki lisä säiliöllä & Crossi vaimennin ja Crossin sytkäkartta.
Lueskelin Reklusen vika ohjeista että näin:
Low RPM slip:
Modified motor
Replace wedges with a heavier set if slightly modified
Replace the pressure plate springs with a heavier set if highly modifiedIf running Cootor
If running EXP – upgrading to Core EXP is recommended.

Kunhan pähkäilin että kannattaako samantien laittaa kaikki jouset punaisiksi, vaiko vaan lähteä vakioilla kokilemaan ?
Kaikki kokemukset kelpaa kyseisestä kytkimestä.

Mikähän moottori öljy tuon kanssa parasta, tai siis millä toimii hyvin, vai onko väliä ?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Kesä 10, 2015 3:10 pm 

Pyörä: 4xtohtori
Nyt tarvittaisiin neuvoa.Mistä olette tilanneet KTM,LC4:N(640) Reklusea.Työkaveria pitäisi auttaa ko.kilkkeen hankkimisessa.Vai olisko sellainen ihme,että jollain pölyyntyisi tarpeeton hyllyssä?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Kesä 10, 2015 8:23 pm 

Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
gixxerman kirjoitti:
Nyt tarvittaisiin neuvoa.Mistä olette tilanneet KTM,LC4:N(640) Reklusea.Työkaveria pitäisi auttaa ko.kilkkeen hankkimisessa.Vai olisko sellainen ihme,että jollain pölyyntyisi tarpeeton hyllyssä?

Motokeitaalta kannattaa kysyä vaikkei listoilla olisikaan juuri tuohon malliin. Ja jos löytyy, niin kysyy alennusta myös.

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Huhti 15, 2016 10:06 pm 

Pyörä: 610 "crate" exc
Osaako joku sanoa sopiiko z-start pro malliin uudemman kotarin omat välilevyt tai vanhemman kotarin välilevyt pinneineen? Alunperin siinä tulee välilevyt mukana.

Kuva

Edit. vastaataan itselle että reklusen tuo keskiö on melkoisesti suurempi halkaisijaltaan kuin alkuperäiset tuossa "450" kokoluokassa. Siksi siinä on erilaiset välilevytkin koska alkuperäiset ei yksinkertaisesti mahtuisi.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ke Tammi 31, 2018 9:23 pm 

Pyörä: EXC450
No ei mennyt tämä(kään) niinkuin siellä ruotsinkielisessä kylässä :evil:

Onko mitään vinkkejä asennukseen?

Kytkin on siis Z-start pro ja pyörä '06 exc rfs koneella.

Olen nyt kaksi kertaa kasannut kytkimen mukana tulleiden ohjeiden kanssa ja kaikki on niinkuin ohjeessa kerrotaan.

Kytkin ei vaan irrota.

24 kuulaa ja keskimmäinen jousi paketissa kiinni.

Ylimmäisessä massalevyllä on pieni vapaaliike niinkuin ohjeen mukaan pitäisikin olla.

No-go-wiregauget ei mene painelevyn ja ylimmäisen massalevyn väliin, niikuin ei ohjeen mukaan pitäisikään mennä.

Eli ohjeen mukaan pitäisi käyttää lämpimäksi, jonka jälkeen pitäisi työnnellä kakkosvaihteella edes takas. No ei liiku muuten kuin rengas lukossa.

Sitten pitäisi kytkeä kytkin pohjassa ykkönen ja varovati nostaa kytkintä. No ei tarvii kun saa ykkösen tupaan niin alkaa maisema vaihtua :?

Kuvassa olevaa kohtaa en ymmärrä. Tuossa sisään tulevassa palikassa kyllä on nuo lovet, mutta vastakappaleessa ei ole mitään mihin ne sovittaa vaan osat pyörivät keskenään holtittomasti.

Kuva

Koko asennusohje löytyy täältä

Liitteet:
Asennus.JPG
Asennus.JPG [ 42.63 KiB | Katsottu 1606 kertaa ]
 Profiili  

ViestiLähetetty: To Helmi 01, 2018 4:38 pm 

Pyörä: Ktm200, Felt, Beargrease
Kyllä mä olen aina sen ylimmän massalevyn ja painelevyn välistä välyksen mitannut.
Jostain syystä paketti nyt liian paksu. Tuliko eri paksuisia välilevyjä mukana?
Takapyörää pitäisi pystyä mopon kyljellään ollessa pystyä pyörittelemään käsin, esim.just kakkonen tuvassa.

Profiili  

ViestiLähetetty: To Helmi 01, 2018 5:28 pm 

Syke kirjoitti:
Kyllä mä olen aina sen ylimmän massalevyn ja painelevyn välistä välyksen mitannut.
Jostain syystä paketti nyt liian paksu. Tuliko eri paksuisia välilevyjä mukana?
Takapyörää pitäisi pystyä mopon kyljellään ollessa pystyä pyörittelemään käsin, esim.just kakkonen tuvassa.

Tässä mallissa (tai ainakin ohjeessa) sanotaan nimenomaan, ettei ne välystulkit (no-go-gauge) saa mennä sinne väliin ja jos menee, niin sitten vaihdetaan yksi välilevy siihen paksumpaan, joka ei siis ole minullakaan nyt siellä pakassa.

Koitin ajaakin pikku lenkin, josko alkaisi luistamaan mutta ei. Levyt olivat hyvin öljyssä kun avasin pakan uudestaan.

Pakka ei siis ole käsitykseni mukaan kiinni / yhtäpuuta koska ylimmäinen massalevy liikkuu päittäissuunnassa painelevyn ollessa paikallaan.

Pitäisikö kokeilla jäykemmällä jousella??

Kuva ohjeesta:

Kuva

Liitteet:
Sieppaus.JPG
Sieppaus.JPG [ 148.14 KiB | Katsottu 1481 kertaa ]
 Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Helmi 02, 2018 12:23 am 

Pyörä: TTR 600
Ei ole kokemusta mutta osuihan sulla silmään ohjeissa maininta että 06 ktm:ssä ei käytetä "throwout spacer"ia? Kyllähän tuo siltä kuulostaa että jostain puuttuu välys

Profiili  

ViestiLähetetty: Pe Helmi 02, 2018 9:32 am 

epoksi kirjoitti:
Ei ole kokemusta mutta osuihan sulla silmään ohjeissa maininta että 06 ktm:ssä ei käytetä "throwout spacer"ia? Kyllähän tuo siltä kuulostaa että jostain puuttuu välys

Juu se ylimääräinen prikka on edelleen pöydällä. Kokeilin kyllä sitäkin mallata siihen throw-out bearingin (kuvassa keltainen) nokkaan toisella kasauskerralla, mutta silloin vasta ahdasta olikin, eikä painelevy suostunut menemää paikalleen suosiolla, joten en väkivaltaa edes kokeillut, (vaikka se oiva ratkaisu moneen asiaan onkin :mrgreen: ) vaan jätin sen sitten suosiolla pois.

Ongelmani tuossa kohtaa oli se, että rekisteriotteessa lukee käyttöönottovuosi, joka on 2006. Bikez-sivuston kuvienkin perusteella tuo pyörä olisi mallia 2006 (musta runko, musta keula, '06-mallin sivumuovit), mutta öljynsuodattimien kansissa on merkintä '05.

Onkos kukaaan rfs:n omistaja kiinnittänyt huomiota siihen throw-out bearing-kappaleeseen kytkinremonttia tehdessä? Tuossa minun kappaleessa on siinä päässä jo yksi sellainen prikka, joka varmistettu vielä lukkorenkaalla. Onko '03-'05 malleissa sellaista, vai korvataanko juurikin tuo prikka näissä vanhemmissa sitten tuolla throw-oyt spacerilla??

Viikonloppu täys kaikenlaista sälää mm. 24h töitä ym. joten ei oikein ehdi tärkeimpiin hommiin keskittyä :?

Hyviä huomioita on tullut ja vinkkejä otetaan edelleen vastaan. Olen edelleen vahvasti sitä mieltä, että joku juttu mulla on nyt mennyt pieleen, eli varmuudella käyttäjäperäinen ongelma :lol:

Kuva

Liitteet:
Rakennekuva.JPG
Rakennekuva.JPG [ 69.35 KiB | Katsottu 1312 kertaa ]
 Profiili  

ViestiLähetetty: La Helmi 03, 2018 8:33 am 

Noita koloja mitä ihmettelit, niin siihen vastakappaleeseen pitäisi tulla koloihin
pienet "prikat".

https://www.youtube.com/watch?v=Cm-N8qeiS8s

Jos ja kuten uskon, kaikki on oikein tehty niin mun mielestä jäljelle jää enää vääränjäykkyinen keskijousi tai liian korkea tyhjäkäynti.

Itse säätelin sitä köyhemmän mallin Reklusea (Exp) n.kymmenen kertaa, ennenkuin sain hyväksi.
Kopan tiivistekkin meni jo vaihtoon, kun avauskertoja tuli tarpeeksi.
Kun ei ollut sitä säädettävän mallin kytkinsylinteriä.

Ärsyttävää nyhräämistä, mutta palkitsee kyllä kun saa säätöihin.
Z-startissa ei ollut mitään säädettävää ainakaan vielä 100h ajon jälkeen, kun sen kerran sain kohdalleen.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Helmi 03, 2018 11:09 am 

Syke kirjoitti:
Noita koloja mitä ihmettelit, niin siihen vastakappaleeseen pitäisi tulla koloihin
pienet "prikat".

https://www.youtube.com/watch?v=Cm-N8qeiS8s.

Tota videoo mäkin kyttäsin useampaan kertaan, kun parilla ekalla kertaa huomio kiinnittyi ihan muihin asioihin kuin kytkimen asennukseen (enemmän tuonne ajosaapas hommiin) :lol:

Tässä paketissa ei siis ole noita prikkoja eikä mielestäni edes paikkoja niille. Tavarakasa on sama kuin nimimerkki meikä on 15.4.2016 kuvan laittanut tähän ketjuun. Tuo videohan koskee uudempaa konemallia.

Tuota jousta mäkin ihmettelin, että voisiko johtua siitä. Täytyy kokeilla myös niillä muilla jousilla.

Asennusohjeessa oli maininta öljyn laittamisesta kasausvaiheessa sine kuulien koloihin. No mä täytin ne öljyllä, mutta voiko sitä olla liikaa niin ettei kuulat pääsisi sitten liikkumaan ?? Epäilen, mutta kun pää tekee koko ajan työtä ratkaistakseen ongelman, niin kaikenlaisia vaihtoehtoja tulee mieleen.
Öljynä on Bel Ray Thumper 10W40, jolla kaverin pyörässä rekkula toimii kyllä.

Tyhjäkäynti on mielestäni ihan normaali, eikä sitä juuri pienemmäksi saa.

Ceevun yv:llä esittämiin ideoihin kykinkahvan toiminnasta kommentoin sen verran, että tyhjäkäynnillä kahva on lerppu, mutta kun koneelle antaa kierroksia tulee siihen kyllä vastus ja säädin sen jo niin kireälle kahvassa olevasta ruuvista , että ruuvikin jäi käteen :roll: Silti ajaessani pikku lenkin puksutteli pyörä eteenpäin myös kytkin pohjassa.
Työsylinterissä ei tässä mallissa ole säätöä. Ainakaan ulkopuolella.

Tänään saattaa jäädä pikku hetki aikaa purkaa tuo ja ihmetellä, mutta jos ei niin huomenna illalla sitten. Tosin olen huomannut ettei kahden yövuoron jälkeen yleensä kannata tehdä mitään kovin erikoista ajatustyötä :?

Kiitos edelleen kaikille vinkeistä, huomaan että porukka on ihan oikeasti perehtynyt näihin ongelmiin ennen minua, joten kyllä se ongelman ydin sieltä vielä paljastuu.

Profiili  

ViestiLähetetty: La Helmi 03, 2018 12:25 pm 

Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
En tarkottanu kahvan säätöä,eikä työsylinterissä ole säätöjä. Sensijaan kytkimen painelaakerin päässä on noissa mun(vakio) laitteissa kyllä säätö,josta kompensoidaan välitangon/pakan paksuuden heittoja. Tuon leikkauskuvan mukaan toikin kone on kytkinakselin läpi tulevalla tangolla toteutettu.
Tosta ohjeesta sai sen käsityksen että kahvan pitäisi myös irrottaa kytkin,ja se edellyttää että painelevy liikkuu kun kahvaa käyttää...
Over and out...

Profiili  

ViestiLähetetty: La Helmi 03, 2018 1:54 pm 

ceevu kirjoitti:
En tarkottanu kahvan säätöä,eikä työsylinterissä ole säätöjä. Sensijaan kytkimen painelaakerin päässä on noissa mun(vakio) laitteissa kyllä säätö,josta kompensoidaan välitangon/pakan paksuuden heittoja. Tuon leikkauskuvan mukaan toikin kone on kytkinakselin läpi tulevalla tangolla toteutettu.
Tosta ohjeesta sai sen käsityksen että kahvan pitäisi myös irrottaa kytkin,ja se edellyttää että painelevy liikkuu kun kahvaa käyttää...
Over and out...

Juu. Se osa on juurikin tuo kuvan keltainen osa, jossa ei ole mitään säätöjä. Mun koneessa siinä päässä on lukkorenkaalla lukittu prikka.

Otan pari kuvaa, kun saan kytkinposken taas auki.

Nyt on taas talissa tilaa, kun äsken pihasta poistui onnellinen nuorimies kevari mukanaan (ja toinen onnellinen nuorimies tukku rahaa taskussaan) :wink:

Profiili  

ViestiLähetetty: La Helmi 03, 2018 6:00 pm 

Kyllä se kytkin sen verran vauhdilla pyörii, että kuulat liikkuu varmasti.
Ja tosiaan pakan pitäisi aueta kahvasta vetämällä.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 215 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com