Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Kesä 04, 2020 5:35 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2214 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 144, 145, 146, 147, 148
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Huhti 04, 2020 10:58 am 

Liittynyt: Ke Joulu 24, 2008 2:34 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: kanta-häme
Pyörä: bmw r1100gs
115tkm ajettu 1100gs -94 tuntuu minusta jousitukseltaan aika kovalta, vaikka säädöt mahdollisimman pehmeät.
Ostin Motorworksiltä Hyperpron progressiivisen jousen taakse. Nopeasti testattuna tuntui paremmalta..

GS-forum.eu:sta luin ,että ovat vaihtaneet 1200GSn etuiskaria 1100:en. Onko kukaan täällä kokeillut tuon vaikutusta
ja sopivuutta, ilman ESAa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 21, 2020 9:33 pm 

Liittynyt: Su Syys 24, 2017 2:23 pm
Viestit: 14
Pyörä: BMW 1100gs
Edessä ensimmäinen öljynvaihto perään ja laatikkoon marjapuuron jälkeen eli Redlinen heavy shock prooffit lootassa ja perässä. Tässä vain mietin, että kuinka hyvin mahtaa esim. laatikosta valua pois tuo vanha vai meneekö imuhommiksi, jotta saa vanhan pois riittävän hyvin. En ole vielä päättänyt laitanko uudet redlinet vai ohjekirjan mukaiset ja tuo sekoittuminen hieman mietityttää jos marjapuuroa jää lootaan ja perään. Kokemuksia?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 21, 2020 9:44 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4769
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Hat3 kirjoitti:
Edessä ensimmäinen öljynvaihto perään ja laatikkoon marjapuuron jälkeen eli Redlinen heavy shock prooffit lootassa ja perässä. Tässä vain mietin, että kuinka hyvin mahtaa esim. laatikosta valua pois tuo vanha vai meneekö imuhommiksi, jotta saa vanhan pois riittävän hyvin. En ole vielä päättänyt laitanko uudet redlinet vai ohjekirjan mukaiset ja tuo sekoittuminen hieman mietityttää jos marjapuuroa jää lootaan ja perään. Kokemuksia?

Kyllä se Red line sieltä pois tulee, kun olet ajanut pyörällä pienen lenkin, jotta ei ole ihan kylmää näillä keleillä.
Ei tuo sekoittuminen mikään ongelma ole.
Siitä vaan öljyn vaihtoon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 25, 2020 10:12 am 
Avatar

Liittynyt: To Elo 28, 2008 4:39 pm
Viestit: 312
Paikkakunta: Heinävesj
Pyörä: R 850 GS
pientä päivitystä, pappamopo sai modernimmat ruiskusuuttimet, samat mitkä on 1200 vesigessussa. Vaikutuksen huomasi heti, käy tasaisemmin, kun on mätsätty pari ja vastaa kaasuun paljon paremmin.

Tilattu tuolta https://www.tills.de/product-47.html

Asennus toisaan, että vanhat pois ja uuet tilalle, meniköhän kaikessa rauhassa puuhaillen, vajjoo tunti kaikkine oheistoimineen, eli työkalujen hakemisineen ja takaisin viemisineen. Ohjeet oli riittävän selkeät.

Mielestäni jo nyt, hyvin sijoitettu raha.


Liitteet:
suutin_1.jpg
suutin_1.jpg [ 174.42 KiB | Katsottu 1013 kertaa ]

_________________
Tunturi Sport > Monkey > GT 125 > CB 350 T > yli 20 v. taukoa > XT 600Z (myyty) > R 1100 GS (savuna ilmaan) > R 850 GS, nyt lastutettuna J.Gemin lastulla ja pörinäpöntollä. Pörisee ainakin katu-uskottavastii.
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 28, 2020 6:12 pm 

Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 10:10 am
Viestit: 13
Paikkakunta: Nokia
Pyörä: R1150GS
R1150GS meni polttoaineputkisto uusiksi, paljon joutui purkamaan että sai uuden vaihdettua tilalle.
Olisko kellään Treen suunnalla Carbtuneri tai vastaava ja taito synkata kaasuläpat? Korvausta vastaan tietenkin:)

_________________
Elämä alkaa kun asfaltti loppuu


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 28, 2020 6:25 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 5:45 pm
Viestit: 943
Paikkakunta: Kurikka
Pyörä: BMW R1100GS
Sielähän on ahtaassa välissä painensäädin. Takarunko ylös,muuten ei pääse käsiksi paineensäätimeen.

_________________
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 07, 2020 3:28 pm 

Liittynyt: Ke Joulu 24, 2008 2:34 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: kanta-häme
Pyörä: bmw r1100gs
Löysin Ebay.de 1200GSn 30tkm ajetun etuiskaripaketin 80€lla. Iskari on samanpituinen kuin 1100GSn,
1200n jousi on pari milliä ohuempi kuin 1100n..
Iskaripaketin vaihto muutti etupään täysin, montut "hävisivät" tiestä ja pyörä menee kuin itsestään.. :wink:
Nyt vain etu- ja takajousitus "eri paria"..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 08, 2020 11:57 am 
Avatar

Liittynyt: To Tammi 18, 2007 9:14 pm
Viestit: 446
Paikkakunta: Pirkanmaa
Pyörä: Ewan McGregor -03
geeässä kirjoitti:
R1150GS meni polttoaineputkisto uusiksi, paljon joutui purkamaan että sai uuden vaihdettua tilalle.
Olisko kellään Treen suunnalla Carbtuneri tai vastaava ja taito synkata kaasuläpat? Korvausta vastaan tietenkin:)


Mulla on Carbtuneri Akaa-Tre akselilla, jos on tarvetta. Kyllä sen juutuubin ohjeilla saa itse harjoiteltua ja säädettyä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 15, 2020 7:02 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
Viestit: 198
Paikkakunta: Kauhajoki
Pyörä: gs1150adv R1200gs
Tuli myös laitettua 1200:sen ruiskusuuttimet 1150:seen. Yllättävän positiivinen parannus: eron huomasi heti kun koneen laittoi käyntiin. Kone käy tasaisemmin ja vähemmillä tärinöillä. Myös kylmänä alle 1000 kierroksilla ilman ”ryyppyä” kone käy hyvin.
Ajossa voimaa ja vääntöä tuntuu olevan koko ajan enemmän kaikilla kierroksilla, ja kun kone käy vielä tasaisemmin, niin mikä sen parempi.
Erityisesti pienilläkierroksilla kaupunkiajo on nyt mukavampaa, kun kone ei koko ajan ole kiihtymässä tai hidastumassa. Tämän huomaa myös maantiellä; kierrokset pysyy vakaammin valituissa.
Bensankuluksesta en oikein osaa vielä muutaman sadankilsan perusteella sanoa mitään, mutta bensamittarista arvioiden ei mitään dramaattisia kulutuksen muutoksia puoleen tai toiseen huomannut.
Mielestäni yksi parhaimmista ja halvemmista parannuksista mitä olen tuohon laittamut.

Juttua:
https://advrider.com/f/threads/1200gs-i ... m.1181054/

https://www.tills.de/Twin-Set-12er-Vent ... R1150.html


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2214 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 144, 145, 146, 147, 148

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com