Pohjolan Kurapyöräilijät
http://matkaendurot.net/phpBB3/

BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150
http://matkaendurot.net/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=857
Sivu 145/148

Kirjoittaja:  JariKoo [ Su Touko 05, 2019 2:14 pm ]
Viestin otsikko:  Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

JariKoo kirjoitti:
JariKoo kirjoitti:
Pyöränä jo aiemmin mainittu r1100gs
Muutoksia vakioon:
power commader asennettu jonkin edellisen omistajan toimesta, samoin "teho" äänenvaimennin
Penkitetty


Tähän mennessä minä uusinut vikaa etsiessä:
Puola
Tulpanohdot
Tulpat
Bensapumppu
Suodatin


läppärunkojen synkronointi tsekattu pariinkertaankin, ja pitäisi olla ok.

Vikana:
Nyhtää/nykii / pätkii / ravistaa edelleen noin 3500rpm alueella.

Äsken 0c lämpötilasta pihalla ei luvannutkaan kun yritin startata, siis pyöritti kyllä ihan ok, muttei käynnistynyt (kylmäkäynnistysvivulla tai ilman, liian laiha seos? )


Tyhjäkäynnillä toimii ja kuormittamattomana kierroksilla.
Ajossa / kuormitettuna ei.

Eikä toimi PowerCommanderilla tai vakio Ruiskunohjauksella (powercommanderilla ehkä vähän paremmin?)

Seuraavaksi koittaa vaihtaa hal-anturit? suuttimien tukkeentuminen? mitähän muuta voisi vielä tsekata?

Nyt pyörä tallissa lämpenemässä, mutta pitää vähän(Paljon) siivota että sopii jotain tekemäänkin.
Myöskään venttiilin välyksiä en ole tarkastanut, mutta oli mielesäni viiimekeväänä säädetty. Jos pakoventtiili vähän kuumana kantaisi, voisiko tehdä moista?

Sorry aiemmansta enemmän sekavasta viestistä, tuli kännykän kautta purettua ahdistusta, ja siilä editointi on vähintäänkin haasteellista.

Ohuesti harmittaa, kunnolla ajamaan ei ole oikein päässyt koko aikana.


Eilen illalla löytyi taas motivaatiota, putsailin liittimiä, ja putsasin halanturit, paineilmalla ja puhistusspraylla. (ei ollut kyllä oikeastaan mitään, mutta silti.)

Loppuillasta kun tallissa käytin niin tuntui että ei olisi enään pätkinyt, joten tänään koeajolenkki, ja kyllä nyt tuntuisi että isoin pätkiminen olisi loppunut.

Epäilys on siis hal anturin liittimissä? tai sitten antureissa oli joku roska?


Pitää nyt talvenaikana saada penkitykseen, ja säädätykseen.
Samalla sais ajettua laajakaista lambdan että miten seokset menee vs oma lambdan näyttämä.

Miten Bensapumpun ja bensamittarin maadoitus / jännitesyöttö tulee tankille, Kun tuntuu kauhean vallattomasti seilaavan tuo bensanpinta nykyisin?



Nyt alkaa olla toimivahko.

Läppärungot näytti mittarilla ok, ei olleet kuitenkaan, alusta asti itse tekemällä sai kondikseen :roll: ..
(toinen messinkiruuvi oli montakierrosta auki, toinen ei juurikaan, oli vaijerilla kompensoitu. :evil: :evil: )

uudet tulpat laitettu (taas) Nyt paikoillaan kokeeksi halvat perustulpat (tarkistan tyypin kun käyn tallissa olisko ollut BCPR7??-11) puuilosta, 4,90/kpl
Samalla Reissulla ostin Denson iridiumit (Iridium IK22) 14,90€/kpl motonetistä, samoin motonetin, Suosittelemat? 2 kärkiset NGK:t (BKR7EKC, nämä olikin jo siellä paikallaan aienminkin... ) (koska virallisia kolmikärkisiä ei ollut, BCP7ET)
Kokeillaan nuita iridiumeja vaikka seuraavaksi.


Vanhoja suuttimia koitettu putsailla?
Tulossa vielä uudet suuttimet. (r1200gs suuttimet, sovittimilla, setti)


Eli bensan puutetta ollut, synkat sekaisin ja taispa se polttaa parit tulpatkin kokeilujen aikana.

Pitkä reissu. .

Kirjoittaja:  JariKoo [ Ma Touko 13, 2019 9:03 pm ]
Viestin otsikko:  Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Tuli tilattua tills.de stä uudet 1200gs suuttimet asennus/sovitus sarjoineen.


Nyt toimii hienosti.

Olipa sitkas projekti.

Kirjoittaja:  talkku [ Ma Touko 13, 2019 9:24 pm ]
Viestin otsikko:  Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Hieno homma. Mikä näistä toimenpiteistä auttoi eniten ?

Kirjoittaja:  JariKoo [ Ma Touko 13, 2019 11:16 pm ]
Viestin otsikko:  Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Epäilen että juurisyy oli nuo suuttimet keski kierrosalueella ei piisannut vedettäessä kakku.

Muuten, suuttimissakin on suodattimet.

https://www.finjector.com/fin/suodatink ... n-p-456576

Tämän pitäisi? Käydä

Jos lauantaina käyttäisi penkissä..

Kirjoittaja:  markou [ To Touko 23, 2019 3:34 pm ]
Viestin otsikko:  Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Startatessa startti rääkäisee lopussa samallalailla kun starttaisi liian pitkään. Onko tietoa kenelläkään painanko vaan liian pitkään vai onko jotain hajoamassa...Kone kyllä käynnistää ihan ok mutta en muista ennen tätä rääkäisyä lopussa tulleen. Ehkä vaan peukun liike hidastunut :) Muistelen jostain tästä langasta lukeneeni että hiilet olis loppumassa tms.? :?

2001, 70kkm kelattuna pyörällä.

Mulla tuli takaisinkutsu myös:
Lainaa:
Moottoripyörässänne on avoin takaisinkutsukampanja koskien polttoainejärjestelmän pikaliittimien tarkastusta.


No eihän tuossa edes ole edes pikaliittimiä tai ex-omistaja ottanut ne pois. Eli se siitä.

Kirjoittaja:  Patukka [ To Touko 23, 2019 4:36 pm ]
Viestin otsikko:  Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

markou kirjoitti:
Startatessa startti rääkäisee lopussa samallalailla kun starttaisi liian pitkään. Onko tietoa kenelläkään painanko vaan liian pitkään vai onko jotain hajoamassa...Kone kyllä käynnistää ihan ok mutta en muista ennen tätä rääkäisyä lopussa tulleen. Ehkä vaan peukun liike hidastunut :) Muistelen jostain tästä langasta lukeneeni että hiilet olis loppumassa tms.? :?

2001, 70kkm kelattuna pyörällä.

Mulla tuli takaisinkutsu myös:
Lainaa:
Moottoripyörässänne on avoin takaisinkutsukampanja koskien polttoainejärjestelmän pikaliittimien tarkastusta.


No eihän tuossa edes ole edes pikaliittimiä tai ex-omistaja ottanut ne pois. Eli se siitä.


Ettei vain karahtaisi vasemman puolen jakokoketju, voi pitää aika ruman äänen juuri kun on moottori käynnistynyt. Tätä voi aivan hyvin luulla startista tulevaksi ääneksi. On aivan normaali ominaisuus.

Syy tähän on vahempi öljytoiminen jakoketjun kiristin josta öljy valuu vähitellen, pyörän seisoessa, pois ja kiristin on hieman löysällä siihen asti kun öljynpaine käynnistyksen jälkeen palaa. Tämä ei aiheuta toimenpiteitä jos ääni ei muuten häiritse. Jos häiritsee on saatavissa päivitetty kiristin jonka vaihtamalla ongelma poistuu.

Siis tämä: http://www.beemershop.com/Merchant5/mer ... TONUPGRADE

Tuossa ässässä piti jakoketju ääntä käynnistettäessä kun sen ostin, ei joka käynnistyksessä mutta aika usein. En viitsinyt sitä karausta kuunnella ja ratkaisin asian ostamalla uudemman mallin ketjunkiristimen ja ääntelyt loppuivat siihen.

Kirjoittaja:  Pekkavee [ Pe Touko 24, 2019 7:52 am ]
Viestin otsikko:  Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Patukka kirjoitti:
Syy tähän on vahempi öljytoiminen jakoketjun kiristin josta öljy valuu vähitellen, pyörän seisoessa, pois ja kiristin on hieman löysällä siihen asti kun öljynpaine käynnistyksen jälkeen palaa. Tämä ei aiheuta toimenpiteitä jos ääni ei muuten häiritse. Jos häiritsee on saatavissa päivitetty kiristin jonka vaihtamalla ongelma poistuu.

Siis tämä: http://www.beemershop.com/Merchant5/mer ... TONUPGRADE


Tuon päivitetyn kiristimen osat saa myös Suomen BMW kaupasta sekä Motorworksiltä Englannista.

Kirjoittaja:  Patukka [ Pe Touko 24, 2019 11:11 am ]
Viestin otsikko:  Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Pekkavee kirjoitti:
Patukka kirjoitti:
Syy tähän on vahempi öljytoiminen jakoketjun kiristin josta öljy valuu vähitellen, pyörän seisoessa, pois ja kiristin on hieman löysällä siihen asti kun öljynpaine käynnistyksen jälkeen palaa. Tämä ei aiheuta toimenpiteitä jos ääni ei muuten häiritse. Jos häiritsee on saatavissa päivitetty kiristin jonka vaihtamalla ongelma poistuu.

Siis tämä: http://www.beemershop.com/Merchant5/mer ... TONUPGRADE


Tuon päivitetyn kiristimen osat saa myös Suomen BMW kaupasta sekä Motorworksiltä Englannista.


Joo, niin saa. Tuo linkki olikin vain esimerkki siitä mitä tarvitaan jos tuon kiristimen aikoo vaihtaa, ei kehoitus hankkia osia jenkkilästä.

Itse ole viimeaikoina ostanut suuren osan tarvitsemistani osista täältä, https://www.biketeile-service.de/. Heiltäkin näyttää tarvittavat osat löytyvän.

Kirjoittaja:  Nomad [ Pe Touko 24, 2019 12:11 pm ]
Viestin otsikko:  Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

markou kirjoitti:
Startatessa startti rääkäisee lopussa samallalailla kun starttaisi liian pitkään. Onko tietoa kenelläkään painanko vaan liian pitkään vai onko jotain hajoamassa...Kone kyllä käynnistää ihan ok mutta en muista ennen tätä rääkäisyä lopussa tulleen. Ehkä vaan peukun liike hidastunut :) Muistelen jostain tästä langasta lukeneeni että hiilet olis loppumassa tms.? :?

2001, 70kkm kelattuna pyörällä.

Mulla tuli takaisinkutsu myös:
Lainaa:
Moottoripyörässänne on avoin takaisinkutsukampanja koskien polttoainejärjestelmän pikaliittimien tarkastusta.


No eihän tuossa edes ole edes pikaliittimiä tai ex-omistaja ottanut ne pois. Eli se siitä.


Epäilisin, että startti on vain niin paskainen, ettei solenoidi jaksa irroittaa kovin nopeasti vauhtipyörältä. Startti irti ja huolellinen putsaus. itsellä oli samaa vikaa ja putsaus auttoi ääningelmiin. Ja siihen sai muistaakseni jonkinlaisen huoltosarjankin.

Kirjoittaja:  talkku [ Pe Touko 24, 2019 4:20 pm ]
Viestin otsikko:  Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Tämä oli se aihe ( takaisinkutsukampanjan kirje ) motrinic plugi ja samalla tarkastettiin nopeusmittarivaijerin kulkureitti ettei hankaa tuota etujarruputkea poikki. Omasta mielestä turha keikka tuon plugin suhteen .Mutta hyvä tietysti että vanhemmistakin pyöristä pidetään huolta.
https://advrider.com/f/threads/r1150gs- ... ng.966158/
Omassa pyörässä ei ollut mitään plugia paikoillaan ennen. Gessussa kiinni katalysaattori + leovincen sbk äänenvaimennin ja boosterplug https://www.boosterplug.com/shop/booste ... -180p.html

Liitteet:
DSC_1816.JPG
DSC_1816.JPG [ 233.13 KiB | Katsottu 3269 kertaa ]
DSC_1817.JPG
DSC_1817.JPG [ 126.33 KiB | Katsottu 3269 kertaa ]
DSC_1818.JPG
DSC_1818.JPG [ 123.39 KiB | Katsottu 3269 kertaa ]

Kirjoittaja:  markou [ La Touko 25, 2019 6:39 pm ]
Viestin otsikko:  Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Lainaa:
Epäilisin, että startti on vain niin paskainen, ettei solenoidi jaksa irroittaa kovin nopeasti vauhtipyörältä. Startti irti ja huolellinen putsaus. itsellä oli samaa vikaa ja putsaus auttoi ääningelmiin. Ja siihen sai muistaakseni jonkinlaisen huoltosarjankin.


Kiitos, tätä pitää tutkia/kokeilla joskus.

Tuo ketjun päivitetyn kiristimen olen vaihtanut ja se ääni kyllä tulee startista mielestäni muutenkin.

Kirjoittaja:  Hat3 [ To Kesä 27, 2019 6:19 pm ]
Viestin otsikko:  Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Käynnistysnappulan kontaktipintojen putsaus r 1100 gs -95?

Mites tämä onnistuu ilman että yritän ja erehdyn. Ajattelin nyt tehdä tämänkin ennen reissuun lähtöä.

Kaasuvaijerin ja kytkinvaijerin rasvaus neuvoja otan mielelläni kanssa vastaan, varsinkin jos noissa jotain kikkoja.

Kirjoittaja:  Pekkavee [ To Kesä 27, 2019 6:32 pm ]
Viestin otsikko:  Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Hat3 kirjoitti:
Käynnistysnappulan kontaktipintojen putsaus r 1100 gs -95?

Mites tämä onnistuu ilman että yritän ja erehdyn. Ajattelin nyt tehdä tämänkin ennen reissuun lähtöä.

Kaasuvaijerin ja kytkinvaijerin rasvaus neuvoja otan mielelläni kanssa vastaan, varsinkin jos noissa jotain kikkoja.

Käynnistysnappulan putsauksesta ei ole tietoa. En ole sitä vielä tehnyt 20 vuotta vanhaan pyörään.

Vaijereita ei pidä öljytä.
Niissä on sisällä teflonvuoraus, joka ei tykkää öljystä.

Kovaa ajoa vaan. Selvisit helpolla. :D

Ota kuitenkin vaijerinkorjaussarja Motonetistä mukaan.
Sillä voi kätevästi korjata katkenneen kytkinvaijerin, kun vaihtaa vaan sen vaijerin sinne kuoreen.

Tuommoinen, klik

PS. Tuli vielä mieleen, että jos starttinappula ei toimi, niin startata voi suoraan sieltä startin päästä laittamalla lyhyen johdonpätkän sen ison virtakaapelin ja pienen solenoidinjohdon liittimen väliin. Tai vaikka pari rautanaulaa.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Kirjoittaja:  Hat3 [ To Kesä 27, 2019 7:48 pm ]
Viestin otsikko:  Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Kiitos nopeasta vastauksesta. Helpolla pääsen siis ja otan vaijerin mukaan. Kiitos informaatiosta jälleen!

Kirjoittaja:  kopi [ Ke Heinä 03, 2019 7:07 pm ]
Viestin otsikko:  Re: BMW R1100GS huolto-ohjeet. Ja kanssa R850 ja R1150

Minulla olisi tiedossa 16tkm ajettu R1100S entinen poliisien harjoituspyörä, itsellä 115tkm ajettu 1100GS. Millainen homma olisi tehdä ässästä gessu?
Etupäässä jousitus, ohjaustanko ja mittaristo (johdotus?) erilainen, samoin ainakin takaiskari erilainen, muuten runko ym näytti samalta kuin GS.
Vai olisiko ässästä helpompi vaihtaa moottori ja vaihdelaatikko gessuun? Ässässä olisi ABS, GS:ssä ei..

Sivu 145/148 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/