Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Maalis 20, 2019 7:11 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2144 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 138, 139, 140, 141, 142, 143  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Elo 22, 2018 9:23 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4759
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Tuo laatikon pesu huhu perustuu siihen, että jenkeissä tuota käytetään 2000 hv dragstereissä ja öljyt vaihdetaan joka lähdön jälkeen. Näin molybdeeniä voi keräytyä laatikkoon turhan paljon, joten dragsterin laatikko on hyvä huuhtoa joskus perusöljyllä.
Ei koske meitä.
T. Romaniasta teltan ääreltä
Pekka


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 23, 2018 10:20 am 

Liittynyt: Su Syys 24, 2017 2:23 pm
Viestit: 11
Pyörä: BMW 1100gs
Kiitos vastauksista. Redlinet kehiin vaan sitten. Mukavia reissuja kaikille loppukesään.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 09, 2018 4:56 pm 

Liittynyt: Su Syys 28, 2014 7:41 pm
Viestit: 2
Pyörä: BMW R 850 R
Pohdiskelua R-Bemarin CO-potikasta joka sijaitsee tuolla satulan vasemman sivuston alla.
Luultavasti tämä potikka on myös vaihdettavissa tähän Boshin valmistamaan lambdara-anturiin (https://www.euromotoelectrics.com/BMW-O ... o2-492.htm) jolloin tämä Motronic 2.2:n säätäisi noita seosia ehkä paremmin, vai eikö?
Nimittäin, saahan sen itse anturin ympättyä tonne putkelle menevään liitoskäyrään sopivalla sovutusholkilla ja pienellä hitsauksella helposti mutta tuoko se mitään lisäarvoa vai onko asia suurikin päinvastoin?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 08, 2018 8:21 pm 

Liittynyt: Su Syys 28, 2014 7:41 pm
Viestit: 2
Pyörä: BMW R 850 R
talkku kirjoitti:
talkku kirjoitti:
http://advrider.com/index.php?threads/1200gs-injectors-in-the-1100gs-and-1150gs-vrooom.1181054/
http://www.powerboxer-forum.de/viewtopi ... 4&start=75
Tänään lähti ruiskusuuttimet tilaukseen. Kirjoitetaan kokemuksia myöhemmin, kun päästään testaamaan (Ei suuria odotuksia).
vajaa viikko, paketti tuli kotiovelle. (postikulut 10e.)

3500 km ajettu suuttimilla.En huomannut eroa käytökseen, ehkä pieni polttoaineen kulutuksen lasku.


Puhuit viimeeksi (???) 2.8.-17 noista ruiskusuuttimista ja ettei ollut näkyvämpää eroa aiempaan Bemarin käyttäytymiseen (viewtopic.php?f=6&t=857&start=1965#p414271)
Entäs nyt noin vuoden päästä, kannattiko se homma ollenkaan tehdä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 09, 2018 9:25 am 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Viestit: 1017
Paikkakunta: kokkola
Pyörä: GS / XRV750
https://advrider.com/f/threads/1200gs-i ... m.1181054/
En huomannut niin suurta muutosta suuttimien välillä, kuin tuolla foorumilla hehkutetaan. (5000km ajettu uusilla suuttimilla)


Viimeksi muokannut talkku päivämäärä To Marras 08, 2018 10:01 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 16, 2018 12:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:59 am
Viestit: 277
Paikkakunta: Kanta-Häme
Pyörä: R 1150 GS-01
Onko jollain ollut ongelmia gs:n mittarin kanssa. Mulla 2001 gessu, jonka mittari alkoi viime viikolla temppuilla.
Viisari alkoi heilumaan edes takaisin ja näytti vain puolet todellisesta nopeudesta.

Otin viikonloppuna etupyörän irti ja "pyörittäjän" nailonosa oli ehjä, vaijerikin oli ehjä. Öljysin vaijerin.
Pyöritin porakoneella vaijeria, näytti toimivan ok. Rasvasin vielä pyörittäjän.

En ehtinyt testiajolle, mutta outo vika, ei näkyvää rikki. Toivotaan ettei mittari poikinut :roll:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 16, 2018 7:47 pm 

Liittynyt: Su Marras 08, 2009 7:30 pm
Viestit: 1306
Paikkakunta: iTikkakoski
Pyörä: R1100GS/XL600V
viitsu kirjoitti:
Onko jollain ollut ongelmia gs:n mittarin kanssa. Mulla 2001 gessu, jonka mittari alkoi viime viikolla temppuilla.
Viisari alkoi heilumaan edes takaisin ja näytti vain puolet todellisesta nopeudesta.

Otin viikonloppuna etupyörän irti ja "pyörittäjän" nailonosa oli ehjä, vaijerikin oli ehjä. Öljysin vaijerin.
Pyöritin porakoneella vaijeria, näytti toimivan ok. Rasvasin vielä pyörittäjän.

En ehtinyt testiajolle, mutta outo vika, ei näkyvää rikki. Toivotaan ettei mittari poikinut :roll:
''


Jokainen matka, vaikka vain pienikin, on BMW- merkkisellä pyärällä AINA Seikkailu......Suurista seikkailuista puhumattakaan :lol:

_________________
"Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
Ei ihminen halua kuulla olevansa syntinen, koska se tuo ahdistuksen, ja siitä nousee raivo...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2018 3:06 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:59 am
Viestit: 277
Paikkakunta: Kanta-Häme
Pyörä: R 1150 GS-01
Mittari ei toiminut testilenkillä :oops:. Uudelleen tutkintaa miksi ei toimi.
"Pyörittäjän" muoviosaan kiinniottava metallirenkaan molemmat kynnet olivat taipuneet akselia kohti, eivät osuneet nylonpyörittäjään.

Koeajolenkillä mittari toimi jälleen :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2018 5:12 pm 

Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 7:54 pm
Viestit: 343
Paikkakunta: Kanta-Häme
Pyörä: BMW R1150GS
Ehtoota.

Onko näistä https://www.bmwbayer.de/en/Quick-discon ... 00LT-RS-GT pikaliittimistä kellään kokemusta?
Alkuperäset melko arvokkaan oloset niin aattelin tekeekö näillä mitään?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2018 6:27 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4759
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Riku76 kirjoitti:
Ehtoota.
Onko näistä pikaliittimistä kellään kokemusta?
Alkuperäset melko arvokkaan oloset niin aattelin tekeekö näillä mitään?


Ihan hyvältähän nuo vaikuttavat.
Muovisissa on se ongelma, että koiraspuoli voi katketa siitä terävästä urasta, joka siinä on, jos sitä väännellään avattaessa sivusuuntaan kitkutellen.
Liitin pitäisi avata aina vain suoraan vetämällä.

Minulla on ollut muoviset liittimet jo 8 vuotta ja ne ovat vielä ihan kunnossa.
Ostin ne aikoinaan Suomen Pikaliittimeltä ja ovat kai ihan teollisuuslaatua.
Ehkä nuo linkin liittimet ovat myös laadukkaat.

BMW:n omissa liittimissä koiraspuoli on kromattua messinkiä ja kestää kyllä rajumpaakin käsittelyä.

Osta vaan nuo ja irrota ne aina suoraan vetämällä, jolloin ei varmaankaan ole vaaraa katkaista niitä.
Joku voitelu sitten taas kiinnitettäessä auttaa asiaa seuraavaan kertaan.

Pekka
:shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 27, 2018 5:38 pm 

Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 8:54 pm
Viestit: 129
Paikkakunta: Kajaani
Pyörä: R1100GS, XF650
Pyöränä jo aiemmin mainittu r1100gs
Muutoksia vakioon:
power commader asennettu jonkin edellisen omistajan toimesta, samoin "teho" äänenvaimennin
Penkitetty


Tähän mennessä minä uusinut vikaa etsiessä:
Puola
Tulpanohdot
Tulpat
Bensapumppu
Suodatin


läppärunkojen synkronointi tsekattu pariinkertaankin, ja pitäisi olla ok.

Vikana:
Nyhtää/nykii / pätkii / ravistaa edelleen noin 3500rpm alueella.

Äsken 0c lämpötilasta pihalla ei luvannutkaan kun yritin startata, siis pyöritti kyllä ihan ok, muttei käynnistynyt (kylmäkäynnistysvivulla tai ilman, liian laiha seos? )


Tyhjäkäynnillä toimii ja kuormittamattomana kierroksilla.
Ajossa / kuormitettuna ei.

Eikä toimi PowerCommanderilla tai vakio Ruiskunohjauksella (powercommanderilla ehkä vähän paremmin?)

Seuraavaksi koittaa vaihtaa hal-anturit? suuttimien tukkeentuminen? mitähän muuta voisi vielä tsekata?

Nyt pyörä tallissa lämpenemässä, mutta pitää vähän(Paljon) siivota että sopii jotain tekemäänkin.
Myöskään venttiilin välyksiä en ole tarkastanut, mutta oli mielesäni viiimekeväänä säädetty. Jos pakoventtiili vähän kuumana kantaisi, voisiko tehdä moista?

Sorry aiemmansta enemmän sekavasta viestistä, tuli kännykän kautta purettua ahdistusta, ja siilä editointi on vähintäänkin haasteellista.

Ohuesti harmittaa, kunnolla ajamaan ei ole oikein päässyt koko aikana.

_________________
Kuntoilu ja ulkoilumielellä...


Viimeksi muokannut JariKoo päivämäärä Su Loka 28, 2018 12:58 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 28, 2018 2:46 am 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4759
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
JariKoo kirjoitti:
Nyhtää edelleen ja kakoo ja potkii "vastaan" äskön 0c ei luvannut kauan kun yritin startata, siis pyöritti. Muttei käynnistynyt

Tyhjäkäynnillä "pelaa" ja kuormittamattomana kierroksilla.
Ajossa ei.

Eikä toimi power commanderilla tai vakio Ruiskunohjauksella (pcllä ehkä vähän paremmin?)

Tosi sekavaa juttua kirjoitit.
Ei tuosta saa mitään tolkkua, mikä on edes ongelma.
Pyörä on ilmeisesti R1150GS.

"Ei käynnisty, mutta tyhjäkäynnillä pelaa?
pcllä ehkä vähän paremmin?
Nyhtää ja kakoo ja potkii"
HÄH?

Soita mulle, niin selvitellään mikä sulla on edes ongelmana. Puh 050 5768 480

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 28, 2018 12:42 pm 

Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 8:54 pm
Viestit: 129
Paikkakunta: Kajaani
Pyörä: R1100GS, XF650
Pekkavee kirjoitti:
JariKoo kirjoitti:
Nyhtää edelleen ja kakoo ja potkii "vastaan" äskön 0c ei luvannut kauan kun yritin startata, siis pyöritti. Muttei käynnistynyt

Tyhjäkäynnillä "pelaa" ja kuormittamattomana kierroksilla.
Ajossa ei.

Eikä toimi power commanderilla tai vakio Ruiskunohjauksella (pcllä ehkä vähän paremmin?)

Tosi sekavaa juttua kirjoitit.
Ei tuosta saa mitään tolkkua, mikä on edes ongelma.
Pyörä on ilmeisesti R1150GS.

"Ei käynnisty, mutta tyhjäkäynnillä pelaa?
pcllä ehkä vähän paremmin?
Nyhtää ja kakoo ja potkii"
HÄH?

Soita mulle, niin selvitellään mikä sulla on edes ongelmana. Puh 050 5768 480

Pekka
:shock: :shock: :shock:



:oops:

Se oli sitä Flow tilaa, korjaan ylläolevaan hetken sisällä..
:mrgreen:

_________________
Kuntoilu ja ulkoilumielellä...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 28, 2018 8:11 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 5:45 pm
Viestit: 947
Paikkakunta: Kurikka
Pyörä: BMW R1100GS
Onko bensan painetta tarkistettu. Entäs onko sytytys kohdillaan. Kampiakselin stefa ehjä etupäässä, sielä hall-anturien takana. Mun mopo kävi huonosti, kun anturit keränneet öljyistä sotkua itteensä.

_________________
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 29, 2018 11:56 am 

Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 10:00 pm
Viestit: 13
Kylmäkäynnistysvipu ei muuta seoksia, on vain 'käsikaasu'.
Itsellä oli vähän vastaavia oireita, erittäin huono käynti, kuin ruiskujen synkka pielessä. Ja olikin, johtui oikean puoleisen läppäakselin voitelun puutteesta, läppä sulkeutui hitaasti ja oli jo valmiiksi liikaa auki kun kaasua taas avasi. WD40 akselille ja käynti muuttui heti normaaliksi, vikaa oli koko kesän ollut ja paheni loppukesästä. Tuli tuolla ajeltua vähän, joten ei siihen muutokseen kiinnittänyt huomiota.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2144 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 138, 139, 140, 141, 142, 143  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com