Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Pe Huhti 10, 2020 1:02 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Tammi 31, 2020 10:25 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Viestit: 888
Paikkakunta: Kokkola
Pyörä: Xchallenge,1200Bandit,S4RMonsteri
Moro.

Tommonen viritelmä tuli vastaan 1000 kuutioisessa Italian ihmeessä. Eli vasemman puoleinen kotelo on koskematon ja siinähän on reilu tulitikkuaskin kokoinen tuo imuaukko. Paikallaan oli vastaava kotitekoinen "high performance" kotelo joka on vähintäänkin riittävän avara.

No kun moottoritekniikasta en juurikaan ymmärrä, päätin kurkata kotilon konepellin alle. Siinä vapaastihengittävän 2.5 litrasen moottorin imuaukko oli yllättävän pieni. Hiukka isompi kuin tämä Ducatin orginaali rööri mutta ei paljoa.

No tietty Ducatiin oli laitettu avarammat pakoputket ja ecu MUTTA....

Mun ymmärryksen mukaan vapaastihengittävä moottori ei voi ottaa ilmaa määräänsä enempää.

No eipähän siinä, asensin tuon orginaalin kotelon paikalleen paperifiltterin kanssa, sivuun jäi öljyttävä "läpivirtaussuodin" ja tuo raiskattu kotelo.

Oma näkemys: Saan käyttööni äänimaailmaltaan laimeamman prätkän, teho/vääntö pysynee lähes samana.

Olenko väärässä?

-Ile-


Liitteet:
Tiedoston kommentti: kotelot
20200131_205443_1024x768.jpg
20200131_205443_1024x768.jpg [ 159.44 KiB | Katsottu 998 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 31, 2020 10:46 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 8:21 pm
Viestit: 743
Paikkakunta: Kauttua
Pyörä: Africa Twin RD07
Kun virityksen lopputuloksena on alle 5 pykälää tehonalenemaa niin se on onnistunut. :lol:

_________________
Не пей из лужи, эндуристом станешь. | Älä juo lätäköstä, muutut enduristiksi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 01, 2020 9:08 am 

Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 11:08 am
Viestit: 6
Pyörä: BMW & Ducati
Joskus sainoivat että Ducatin virityksessä yksi isoin pullonkaula on onneton imuilman saanti. Tiedä näistä sitten.

Tuo ilmansuodattimen kansi on muuten tuon näköinen ihan alkuperäisenä "viritysosanakin" :lol:
https://www.forza-moto.com/en/p/681+duc ... kit-airbox


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Helmi 01, 2020 11:41 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Viestit: 1168
Paikkakunta: Pori
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Kannattaa aina miettiä mikä on sen suodattimen maksimi ilmavirtaus. Suodatinhan päästää just sen ilmavirtauksen läpi, mikä sille on suunniteltu, ihan samaa onko se reikä hehtaarin kokoinen vai sen kokoinen, josta sen suodattimen tarvitsema maksimi ilmavirtaus menee. Yleensä jos reikää isonnetaan, niin myös se suodatin on vaihdettava suodattimeen, jossa läpäisykyky on suurempi, muuten hyöty on nolla.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com