Pohjolan Kurapyöräilijät
http://matkaendurot.net/phpBB3/

Honda CRF150
http://matkaendurot.net/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=43202
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Rusty [ Su Syys 29, 2019 2:05 pm ]
Viestin otsikko:  Honda CRF150

Menee vähän ohi, mutta...Honda CRF150 RB tuli hankittua lapsille ja hetihän siitä löytyy omituisuuksia. Koneen kun saa lämpimäksi niin alkaa "jättämään kierroksia päälle" melkein koko ajan eli kun nostaa kierroksia reilusti ja päästää kaasun, jää kierrokset päälle epänormaalin pitkäksi aikaa. Ei ihan joka kerta mutta melkein aina. Jos tuolloin "näpäyttää" kaasua niin saattaa kierrokset laskea heti normaaliin. Kaasuhan tuossa on kahdella vaijerilla, mutta ei tunnusta ainakaan siltä että vaijerit jumisi.

Olisiko vinkkiä yleisimpiin vikoihin tällaisessa tapauksessa vai pitääkö vain alkaa uusimaan kaasutimeen osia.

(Olisi kyllä ihan itsellekin riittävän tehokas ja mukavan väännökäs peli aloitella ja opetella enduroa.)

Kirjoittaja:  Pturu [ Su Syys 29, 2019 3:34 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Honda CRF150

Jos kierrokset jää tyhjäkäynnillä korkealle vaikka luisti palautuu alas asti, niin yleensähän se kertoo siitä, että kone käy tyhjäkäyntiä liian laihalla. Eli saa siis liikaa ilmaa tai liian vähän polttoainetta. Yleisimmät syyt em. asioihin omien kokemusten perusteella on tukos kaasuttimessa tai ilmavuodot. Ilmavuotojen etsintään usein käytetään starttipilottia tai brake cleaneria, jota suihkutetaan koneen käydessä potentiaalisiin vuotokohtiin esim. kaasuttimen kurkun liitokset ja kumikurkku. Jos kierrokset nousevat ainetta suihkuttaessa, niin silloin vuotaa jostakin. Itselläni em. oireisiin ilmavuotoja useammin on kuitenkin syynä ollut kaasuttimen tukkeutuminen. Tyhjäkäyntipiirissä on pienimmät kanavat joten ne myös herkimmin tukkeutuu. Korjauksena kaasuttimen perusteellinen puhdistus. Parhaiten oman kokemuksen mukaan toimii ultraäänipesu puretulle kaasarille ja tämän jälkeen vielä paineilmalla tarkistus, että kaikki suuttimet ja kanavat on auki. Jotkut kaasuttimien puhdistusaineet ovat myös tehokkaita liottamaan sakkautumia kaasuttimista, mutta suositus on käyttää niitäkin vain purettuun kaasuttimeen, koska ne voivat vahingoittaa kaasuttimen kumiosia. Varsinkin jos pyörä on seissyt pitkiä aikoja, niin laittaisin veikkauksen kaasarin tukokseen. Ilmavuodot on toki helpompi todentaa em. spray -kikalla.

Kirjoittaja:  Rusty [ Ma Syys 30, 2019 7:56 am ]
Viestin otsikko:  Re: Honda CRF150

Ok, kiitoksia neuvoista. Ei kun suihkuttelemaan bräkleeniä. Eipä tuo tietenkään haittaisi jos kaasutinkin kävisi putsauksessa ja jonkinlaisessa tarkistuksessa...

Kirjoittaja:  Rusty [ Ma Syys 30, 2019 8:05 am ]
Viestin otsikko:  Re: Honda CRF150

Pyörää voisi ehkä myös hieman madaltaa niin sen käyttäminen ja hallitseminen voisi olla vielä vähän helpompaa. Paljonkohan noita etuputkia kärsii nostaa ja vaikuttaakohan paljon tuon takajousen esijännityksen löysääminen? Ajo on vielä opettelua ja pääasiassa teiden&polkujen sekä lasten crossiradalla ajamista. Tuohon takaiskarin jousen lautasiin on varmaankin oikeasti olemassa jonkinlaiset työkalut?

Edit: bräkleeniä ruiskuteltu, ei vaikutusta kierroksiin. Takajousta löysäilty ehkä noin sentin verran lautasta korkeammalle, ei vaikuttanut kovin paljon oikein mihinkään.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/