Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on To Kesä 04, 2020 5:26 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Alumiini vanteen kunnostus
ViestiLähetetty: Ke Maalis 19, 2014 8:45 am 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 30, 2010 6:21 pm
Viestit: 579
Paikkakunta: Joensuu,Hammaslahti
Pyörä: AT -92
Kesä tulee, ja piikkirenkaat joutaa heittää At:stä pois. Samalla oli tarkoitus kunnostella vanteet. Eli tuossa syksyllä huomasin pari rokonarpea takavanteessa, ja muuan pinna on ruostunnut. Miten nuo vanteet kannattais käsitellä? Ite meinasin että ostan Motonetistä tuon halvan hiekkapuhallus kannun, ja hiekka/lasikuula puhallan vanteet, ruiskutan niihin alumiini primerin, ja sitten jokin epoksi päälle, ja viimeiseen kerrokseen ajattelin ihan futuraa muutaman kerroksen vetää. Niin ja muovikitillä ne montut piiloon, joita on vanteeseen syöpynny. Miltäs kuulostaa?

_________________
Loud pipes save lives
-Pasi-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 19, 2014 9:42 am 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1512
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
Ite käytin AT:n kehät pulverissa, hyvät tuli.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 19, 2014 10:24 am 
Avatar

Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Honda CR250R
Pulveri on maalina anteeksiantavin pohjien tasaisuudessa ja kestävin käytössä.
Lasikuulalla menee tuhertamiseksi, lasimurska olisi paras.
Menee kotivehkeillä hiekallakin, kun ei hulluttele paineissa.

_________________
Kuva
ra-na-nan-nan-naa - ra-na-nan-nan-naa - yössä kulkee kone


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 19, 2014 12:43 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Viestit: 1527
Paikkakunta: tervakoski
Pyörä: KTM 530 exc-R
Eipä niitä paljon toimita kittailla ...
Kevyt puhallus ja heti happoa pintaan !
Alumiini oksidoituu minuuteissa ja siksi saatava heti maalia pintaan !
Jos koti konstein tekee niin happomaaliapohjaksi ja ehdottomasti 2k maali päälle ! Mitä ohuemmin on maalia sen paremmin se kestää iskuja

_________________
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 19, 2014 12:53 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 30, 2010 6:21 pm
Viestit: 579
Paikkakunta: Joensuu,Hammaslahti
Pyörä: AT -92
Pohjapanssariin laitoin ennen maalausta jotain 2 komponenttista alumiini primeria, sitä piti suihkutella vaan että pikkusen kellastuu. Pulveriin ei nyt kehät kerkee, kun en jaksa rueta niitä purkamaan ja pinnaamaan.
Tommosta puhallus systeemiä ajattelin kokeilla. https://www.motonet.fi/fi/tuote/751019/ ... llinruisku , samalla vehkeellä käyttöä myös Saab auton oven alareunoissa.

_________________
Loud pipes save lives
-Pasi-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 19, 2014 2:50 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Honda CR250R
Spotterilla (=pistepuhaltimella) jos alat tekemään vanteita, niin parta on harrikkamallia ennenkuin tulee valmista.
Pikkusiin autonpaikkailuihin sopiva.

Säkistä imevä nopsempi.

_________________
Kuva
ra-na-nan-nan-naa - ra-na-nan-nan-naa - yössä kulkee kone


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 19, 2014 4:39 pm 

Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 7:54 pm
Viestit: 354
Paikkakunta: Kanta-Häme
Pyörä: BMW R1150GS
Viuh kirjoitti:
Ite käytin AT:n kehät pulverissa, hyvät tuli.


Mitenkä toi maalaus kestää esim. renkaanvaihdon raudoilla?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 19, 2014 5:35 pm 

Liittynyt: La Heinä 16, 2011 9:47 pm
Viestit: 143
Paikkakunta: Tuusniemi
Pyörä: KTM 640
Itse 2vko sitten puhalsin omat sumo vanteet soodalla, pinnat oli pintaruosteessa ja kehä hyvinkin tiukan lian peitossa. Pinnoista tuli kiiltävät ja kehästä puhdas mattapinta.
Puhalluslaitteena oli: http://www.ltt24h.fi/tuote/soodaruisku- ... 168073620/
Ohjeista poiketen käytin 8bar painetta puhalluksessa.
Loppukäsittelyn kehille tein metal polish tahnalla.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 19, 2014 7:27 pm 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1512
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
Riku76 kirjoitti:
Viuh kirjoitti:
Ite käytin AT:n kehät pulverissa, hyvät tuli.


Mitenkä toi maalaus kestää esim. renkaanvaihdon raudoilla?


Muutamat vaihdot kesti nätisti tehden ihan hyvin mutta tulee siihen ennemmin tai myöhemmin tietenkin jäljet.
Itsellä ei paljon hävittävää ollut niissä kehissä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 19, 2014 7:47 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Touko 30, 2010 6:21 pm
Viestit: 579
Paikkakunta: Joensuu,Hammaslahti
Pyörä: AT -92
Rässi66 kirjoitti:
Spotterilla (=pistepuhaltimella) jos alat tekemään vanteita, niin parta on harrikkamallia ennenkuin tulee valmista.
Pikkusiin autonpaikkailuihin sopiva.

Säkistä imevä nopsempi.

Noissahan ei ole kuin eloksointi pinnassa, luulis se tuollakin vanne putsautuvan

_________________
Loud pipes save lives
-Pasi-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 19, 2014 8:58 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Honda CR250R
Kyllä se putsautuu, mutta tuolla spotterilla työtapa on painaa kumisuutin kiinni pintaan, liipaisu ja sitten siirto.
Puhallus on mukavan pölytöntä, mutta puhtaaksi tulee alle 2cm halkaisijan laikku kerrallaan.
Jos koittaa puhaltaa jatkuvaa, niin puhallusaine karkaa herkästi kumitutin välistä hukan teille.
Tankkaaminen on hieman kömpelöä ja hidasta.

Mie tein 6 vuotta yrittäjänä kaikenmailman puhalluksia.

_________________
Kuva
ra-na-nan-nan-naa - ra-na-nan-nan-naa - yössä kulkee kone


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 19, 2014 10:05 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Viestit: 1527
Paikkakunta: tervakoski
Pyörä: KTM 530 exc-R
Juu peukutus tolle 'Tole'n linkkaamalle puhallus pullolle !
Toimii pienellä paineella (5bar) ja mä tuollaisella puhalsin DRZ:etan rungon hiekan kanssa (0.1-0.6) !
Toi on kai ennemminkin tarkoitettu soodan puhaltamiseen joka puhdisti moottorin ja jarrusatulat oikein siistiin kuntoon !

_________________
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 19, 2014 10:13 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Viestit: 1087
Paikkakunta: Lempäälä
Pyörä: Honda CR250R
Tuo säkistä imevä toimii kans ja on ½ halvempi. Kuva

_________________
Kuva
ra-na-nan-nan-naa - ra-na-nan-nan-naa - yössä kulkee kone


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 19, 2014 11:28 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 16, 2013 12:35 am
Viestit: 56
Pyörä: Yamaha SuperTenere XTZ-750
Rässi66 kirjoitti:
Tuo säkistä imevä toimii kans ja on ½ halvempi. Kuva


Toimii tosiaanki ja aivan riittävän hyvin. Bilteman versiolla on puhallettu 2 pyörää runkoineen ja hiluineen tässä hiljan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 20, 2014 7:34 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7592
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Sooda on mulle uusi juttu, onko se kertakäyttökamaa vai pystyykö sitä kierrättämään puhalluskaapissa kuten hiekkaa tai lasia?

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com