Pohjolan Kurapyöräilijät
http://matkaendurot.net/phpBB3/

Dr 650 jotain pielessä
http://matkaendurot.net/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=42726
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  8pallo [ La Kesä 01, 2019 6:23 pm ]
Viestin otsikko:  Dr 650 jotain pielessä

Ostin tuollaisen Suzuki DR 650 1992 nokka-akseli vikaisena.
Ostin uuden nokka-akseli ja mielestäni asensin ajotuksen oikein.
Nyt kuitenkin pyörä puhaltaa liekkiä pakoaukosta jo tyhjäkäynnillä ja putkella putki lämpeää luvattoman paljon.
Putki lämpeää ryyppy päälläkin, eli ei varmaan laihalla käy.
Mikä vois olla vikana?

Nokan olen ajoittanut siten että, Vauhtipyörän kurkistus reiästä näkyy t-viiva ja nokassa viivat ovat tiivistepintojen kanssa samaan suuntaan. Jotan tuossa on pielessä, mutta mikä?

Edit: löysin yhden venttiilin säätö ohjeen, jonka mukaan pitäis säätää silloin kun vauhtipyörän t-merkki on keskellä kurkistus reikää. Nokan olen säätänyt siten että t-merkin vieressä oleva viiva on keskellä kurkistus reikää. Kumpi on oikein?

Kirjoittaja:  takakumidr [ Su Kesä 02, 2019 11:55 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Dr 650 jotain pielessä

Liitteet:
Nimetön.jpg
Nimetön.jpg [ 281.88 KiB | Katsottu 2856 kertaa ]


-KG-

Kirjoittaja:  takakumidr [ Su Kesä 02, 2019 11:59 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Dr 650 jotain pielessä

Liitteet:
Ajoitus.jpg
Ajoitus.jpg [ 222.99 KiB | Katsottu 2853 kertaa ]
takakumidr kirjoitti:
Liitteet:
Liitetiedostoa Nimetön.jpg ei ole enää saatavilla


-KG-


..no menipä sähläilyksi.. ehkä tästä apua vaikka työvaiheiden kuvat meni ristiin..

Kirjoittaja:  8pallo [ Ma Kesä 03, 2019 7:41 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Dr 650 jotain pielessä

Kiitoksia. Mielestäni olen säätänyt oikein sen. Eli viiva keskelle reikää ja nokan viivat tiivitepintojen suuntaisesti. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Kirjoittaja:  vanhakääpä [ Ma Kesä 03, 2019 8:03 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Dr 650 jotain pielessä

Huomioitko tuon 1. nuolen osoittaman paikan?

Kirjoittaja:  8pallo [ Ma Kesä 03, 2019 10:00 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Dr 650 jotain pielessä

Joo, kohdistustappi tiivistepintojen ylä puolelle. En niin sen tarkaa asentoa miettinyt. Jos se olis väärin, niin kohdistustappi ois jäänyt tiivistepintojen alapuolelle silloin kun nokan viivat ovat tiivistepintojen kanssa samassa linjassa.

Kirjoittaja:  8pallo [ Su Syys 15, 2019 4:35 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Dr 650 jotain pielessä

Pyörä oireilee edelleen. Nyt käytetty nokka pyörää irti ja kokeiltu miltä näyttää kun on hampaan pielessä. Tämä siksi koska ihan aavistuksen on nokan merkit vinossa, kun vauhtipyörän merkit on kohillaan.

Kaasutin puhallettu paineilmalla pariin kertaan ja nyt tänään pesty ultraäänipesurilla.
Sitten taas kysymyksiä. Kaasuttimena vakio bst40ss. Miten seosruuvin kääntely menikään, eli muistanko oikein että auki päin rikastu?
Korjausopas sano että vain kierros auki, voiko tämä olla mahdollista?
Pyörässä modeina ainakin avarrettu ilmanputsarikotelo ja gixxerin vaimennin.

Voiko sygronointimittarin avulla säätää seoksen kohilleen? Eikö silloin pitäis olla alipainekorkeimmillaan, kun seos on kohdillaan?

Kirjoittaja:  Jarsii [ Su Syys 15, 2019 6:28 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Dr 650 jotain pielessä

Pakoventtiilien kunto... sytytyksen ajoitus myöhäsellä..? Käykö moottori normaalisti?

Kirjoittaja:  smppa [ Ti Syys 17, 2019 6:35 pm ]
Viestin otsikko:  Re: Dr 650 jotain pielessä

8pallo kirjoitti:
Sitten taas kysymyksiä. Kaasuttimena vakio bst40ss. Miten seosruuvin kääntely menikään, eli muistanko oikein että auki päin rikastu?
Korjausopas sano että vain kierros auki, voiko tämä olla mahdollista?
Pyörässä modeina ainakin avarrettu ilmanputsarikotelo ja gixxerin vaimennin.

Voiko sygronointimittarin avulla säätää seoksen kohilleen? Eikö silloin pitäis olla alipainekorkeimmillaan, kun seos on kohdillaan?


Juu, rikastuu kun kääntää aukipäin.

Voi. Sopivan säädön pitäisi osua n. 1-2 kierrosta auki. Jos tarvii avata enemmän, niin tyhjäkäyntisuutin on liian pieni.

En kyllä heti keksi miten tuossa onnistuisi. Säädä niin, että ensin tyhjäkäynti riittävän pienelle, sitten seosruuvia kääntämällä haet sellaisen kohdan missä kone käy parhaiten ja tyhjäkäynti on korkeimmillaan. Jos tyhjäkäynti on liian isolla, ei eroa huomaa.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/