Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Touko 27, 2020 7:39 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Bst40 tps säätö.
ViestiLähetetty: Ke Tammi 23, 2019 6:16 pm 

Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 7:58 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: Siilinjärvi
Pyörä: Suzuki DR650RSE
Dr650rse -96, tps pitäis saada säädettyä, paljonko voltteja pitää löytyä tyhjäkäynnillä/täys kaasulla?

_________________
-Suzuki DR650RSE-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bst40 tps säätö.
ViestiLähetetty: Ke Tammi 23, 2019 7:10 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 6:46 pm
Viestit: 33
Paikkakunta: Joensuu
Pyörä: Suzuki DR 800
Tollanen on DR800 -96 eli ohmeja mittaamaan. Liekö sit aivan samat oomit, varmaan samantapanen suuruusluokka ja vaihteluväli.


Liitteet:
tps.jpg
tps.jpg [ 118.99 KiB | Katsottu 2003 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bst40 tps säätö.
ViestiLähetetty: La Tammi 26, 2019 9:29 am 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Viestit: 1000
Pyörä: 1050 S3, GS1200
en tiedä suzukin tps:stä, mutta kaasareiden tps on yleensä sytytysennakon säätöön, koska eihän se muuta osaa tehdä.

ja huomasin kerran FMX650, että se tps onkin rajoitin. eli täysi kaasulla se rajoittaa jotenkin sytytysennakkoa kai, koska pyörä ei kierrä vakiona siten kuin dominaattori. Otin sen TPS irti ja siellä on sellainen välityspala, jonka voi ottaa pois ja kaasarei ei enää pysty kääntämään TPS:ää, sitten kun sen muistaakseni sääti toiseen laitaan, niin pyörähän alkoi kulkemaan paremmin ja kiertämään iloisemmin.

Voihan olla, että se mun säätö toiseen laitaan(kokeilin kummatkin) laittoi sen johonkin vian ohitustilaan ja poisti rajoittimen, mutta lopputulos oli kuitenkin niin hyvä, että jätin sen niin.

toinen mahdollisuus on se, että se on laitettu estämään nakutusta huonolla bensalla, eli jos kaasua vääntää täydet, niin se vähentäisi ennakkoa, mutta kun otti sen säädön minimiin, niin se uskaltaa pitää enemmän ennakkoa ja se piristää sitä, Suomessahan bensa on hyvää, joten nakutusvaara pieni.

_________________
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bst40 tps säätö.
ViestiLähetetty: La Tammi 26, 2019 3:40 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Viestit: 197
Paikkakunta: Lahti
Pyörä: DR650RSE
Mulla ei ole TPS:ää kytkettynä ollenkaan. En huomannut mitään vaikutusta. Tosin kaasarikaan ei ole enää Bst.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bst40 tps säätö.
ViestiLähetetty: Pe Helmi 01, 2019 1:17 pm 
Avatar

Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Viestit: 1120
Paikkakunta: Tampere
Kuinka päin tuossa säädössä käy kun ottaa TPS liittimen irti, meneekö sytkä aiemmalle vai myöhemmälle?

(TM40 kaasarin kanssa liitin ollut irti jo kauan...mutta saisiko silti tps asennon muutoksella muutosta koneen luonteeseen)

_________________
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com