Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Touko 27, 2020 6:04 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Tammi 18, 2019 5:56 pm 

Liittynyt: Su Loka 01, 2006 8:18 pm
Viestit: 4
Paikkakunta: Iisalmi
Onko täällä tietoo että minkä verran hyötyä olisi lisätä ohjausiskari katupyörään soratieajuja varten? Nykyinen sv650 on jo vuosikausia mulla ollut ja soraakin joku tuhat kilsaa ajettu ja tulevalle kaudelle olis mielessä siitä jonku sortin scramber rakennella niin onko ohjausiskarista minkä verran hyötyä?
Matkaenduron ostasin jos rahaa ois vaan talo ja talli syö kyllä nyt harrastusrahat tehokkaasti.

_________________
sv650, kyl tälläki soralla pääsee..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 18, 2019 6:10 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1889
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Riippuu pyörästä. Ajelin gen 1,5 RSV Millellä pari vuotta ja aika paljon tuli soraakin suhattua. Siinä on aika jyrkkä ohjauskulma ja teki varsin väkivaltaisia ravistuksia välillä jos joutui löysäämään kaasun kesken sladin tai haukkoi kovemmasta kohdasta kiihdyttäessä sen verran pitoa että keula pomppasi vähän.
Sille teki ohjausiskari hyvää myös soralla.
Velipojan Monsteri ei moista kaivannut, hitto sillä oli rento vetää sladia mutkasta toiseen. Millen iskarit ja moottori siihen niin olisi monella soranorsulla työtä pysyä vauhdissa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 18, 2019 8:46 pm 

Liittynyt: To Elo 31, 2017 3:08 pm
Viestit: 21
Pyörä: Triumph Tiger 900
Soratiestä en tiedä, mutta eräs ystäväni yhden tankslapin kokeneena sanoi, että laittaa aina katupyörään ohjausiskarin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 18, 2019 9:26 pm 

Liittynyt: Su Loka 01, 2006 8:18 pm
Viestit: 4
Paikkakunta: Iisalmi
skuikka Juu riippuuhan se, katupyörissä yleensä ohjauksen kulma jyrkempi verrattuna katu/enduroon niin sillä aattelin että saisko ohjausiskarilla tuota ominaisuutta paikattua vähän. ~120mm joustot toki rajottaa vauhtia kuopissa eniten.

Linky Kerran on itekki tankslapperin kokenu, asfaltilla kovassa kiihytyksessä etunen osu ison patin reunaan. Ohan se aika jännä tilanne :) Ei huvittas toiste kokeilla.

_________________
sv650, kyl tälläki soralla pääsee..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 19, 2019 7:47 am 

Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Viestit: 1000
Pyörä: 1050 S3, GS1200
on siitä hyötyä, kannattaa hommata säädettävä.

katupyörän herkkä ohjauskulma laittaa sen tekemään pientä hakua koko ajan, ja ohjausiskarilla sitä saa vähemmäksi.

katupyörä on silti soralla aika huono aina, koska ajoasento ei salli siirtymistä eteen/taakse. ja jousitus on niin rajallinen.

hyvä oppiympäristö se on silti, koska katupyörällä harvoin pääsee ajamaan luistossa missään, soralla taas se on melko jatkuvaa liukua jostain päästä.

_________________
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com