Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Touko 27, 2020 7:43 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Tammi 12, 2019 7:49 pm 

Liittynyt: Pe Touko 10, 2013 7:31 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Eteläinen suomi
Pyörä: Oranssi
Tervehdys.Kotariin olis tarkoitus viritellä rele lämpötupeille.Olisko pätevää ehdotusta mistä ottaisin herätteen?
Lähin olis takavalon (ilmeisesti valkoinen) johdin,mutta en valoilta halua ottaa että ne voi tarvittaessa pitää vaikka pois päältä mettässä.
Olisko joku muu ehdoitus siitä läheltä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 12, 2019 9:25 pm 

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
Viestit: 490
Pyörä: suzuki
Tämä ei olevastaus kysymykseesi.
Miksi valot pitäisi olla metsässä pois päältä?
Aina löytyy "väärään suuntaan" ajavia.
Valot huomaa useasti ennen, kuin vastaan tulevan pyörän.
En ole yksin tämän kannan kanssa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 12, 2019 10:45 pm 

Liittynyt: Pe Touko 10, 2013 7:31 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Eteläinen suomi
Pyörä: Oranssi
Riittääkö lataus hyvin jos lämpökahvat ja valot ovat koko ajan yhtä aikaa päällä?
Olen kuullut että kaikissa kotareissa ei riitä. :|


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 13, 2019 9:11 am 

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 4:14 pm
Viestit: 152
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: X-ADV, LC4-400MIL M-M Kanguro
Kurap... kirjoitti:
Riittääkö lataus hyvin jos lämpökahvat ja valot ovat koko ajan yhtä aikaa päällä?
Olen kuullut että kaikissa kotareissa ei riitä. :|

Niissä missä on valot vaihtosähköllä pitää lämpökahvat ottaa siitä vaihtosähköstä. Dc riittää vain lataukseen. Ja ekstrana voit diodilla tehdä puolitehon ilman vastuksia ja säätimiä. Ja silloin et relettään tarvi.
Lisään nyt vielä, että mulla oli EXCssä oli kaasukahvan lämppärissä diodi ja kytkinpuolella ei. Oli tasalämpöset ainakin mun kouratuntumalla.


Viimeksi muokannut Urpo päivämäärä La Tammi 19, 2019 9:41 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 18, 2019 8:44 am 

Liittynyt: Pe Touko 10, 2013 7:31 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Eteläinen suomi
Pyörä: Oranssi
Eikö pelkkää herätettä vois jostain kohtaa saada releelle tasavirtana?eppäilen ettei rele kestä vaihtovirtaa...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 18, 2019 11:12 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Viestit: 558
Paikkakunta: Raasepori
Pyörä: Suzuki DL1000 Hva TXC310 TE310 TE250
Mitä ihmettä sä sillä releellä tekisit?
Tavallinen katkaisija kestää sen mitä kahvalämppärit syö ja AC-puolella ei oo sähköä muutakuin koneen käydessä eli ei taatusti tyhjää akkua.
Ja juu ei toimi normaali rele vaihtosähköllä, siis se herätepuoli.

Urpolla hyvät ohjeet...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 19, 2019 11:46 am 

Liittynyt: Pe Touko 10, 2013 7:31 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Eteläinen suomi
Pyörä: Oranssi
Hsippe kirjoitti:
Mitä ihmettä sä sillä releellä tekisit?
Tavallinen katkaisija kestää sen mitä kahvalämppärit syö ja AC-puolella ei oo sähköä muutakuin koneen käydessä eli ei taatusti tyhjää akkua.
Ja juu ei toimi normaali rele vaihtosähköllä, siis se herätepuoli.

Urpolla hyvät ohjeet...

Ok,kiitos...
Nimittäin tuossa on vedetty suoraan akulta lämppärit,siksi tietämättömyyttäni sitä relettä koitin sovitella,ettei unohduksissa jää lämppärit tyhjäämään akkua.
Jotenka täytyykin vetää esim takavalon piuhasta kahvanlämppäreille +. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 19, 2019 11:48 am 

Liittynyt: Pe Touko 10, 2013 7:31 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Eteläinen suomi
Pyörä: Oranssi
Urpo kirjoitti:
Kurap... kirjoitti:
Riittääkö lataus hyvin jos lämpökahvat ja valot ovat koko ajan yhtä aikaa päällä?
Olen kuullut että kaikissa kotareissa ei riitä. :|

Niissä missä on valot vaihtosähköllä pitää lämpökahvat ottaa siitä vaihtosähköstä. Dc riittää vain lataukseen. Ja ekstrana voit diodilla tehdä puolitehon ilman vastuksia ja säätimiä. Ja silloin et relettään tarvi.
Lisään nyt vielä, että mulla oli EXCssä oli kaasukahvan lämppärissä diodi ja kytkinpuolella ei. Oli tasalämpöset ainakin mun kouratuntumalla.

Jooo...ymmärrys alkais pikkuhiljaa hiipiä,thanks :D


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com