Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Touko 27, 2020 5:42 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Joulu 16, 2018 11:45 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 634
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
Pitäisi vaihtaa jarrupalat, motonetin tiskillä myyjä tokaisi, sintteri vai orgaaninen? Ei hitto, mitä sä tommosia kyselet, en mä tiedä! Sanoin palaavani asiaan ;)

Sintterithän kai ??? toimii paremmi kuumana, eli esim radalla. Onko niistä mitään hyötyä normiliikennekäytössä? Onko jopa huonommat?

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 16, 2018 11:59 am 

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Viestit: 1889
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Pyörä: SE & Montesa 315
Sopivassa hiekkamutakelissä häviää orgaaniset palat enskahommissa hämmästyttävän nopeasti.
Siis asensin maanantaina, kävin ajamassa, torstain treenissä palat loppu- nopeasti.
Jos ei ryve, molemmat on jees.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 16, 2018 12:01 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Viestit: 1511
Paikkakunta: Vihti
Pyörä: KTM 250 EXC 6D -17
Sintterit yleensä puree vähän hanakammin. Orgaanisilla on parempi jarrutuntuma (ei niin on-off tyylinen) mutta kuluu huomattavasti nopeammin. Eipä nuo palat yleensä paljoa kustanna ja helppo vaihtaa joten sanoisin että makuasia, koita jotain ja jos ei miellytä niin aja loppuun ja vaihda toisiin.

Oma preferenssini on ollut Brembon sintteri palat SD tyyppisenä (SD kehitetty endurokäyttöön, SX motocrossiin, SX huomattavasti purevampi ja pyörä lukittuu helpommin). Hyvä jarrutuntuma ja kestää piiiiiiitkäään (tietysti riippuu keleistä ja maastosta mutta brembon paloilla on yleensä päässyt semmoisen 40-60h ennenkuin on ollut tarve vaihtaa)

_________________
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

KTM 250 EXC Six Days -17
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 16, 2018 1:11 pm 

Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Viestit: 1533
Paikkakunta: Tampere
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Mihin pyörään olet niitä vaihtamassa? Kisaensoissa tosiaan sintteri on kestävämpi, enkä pikkunelareissa ole ikinä muuta edes harkinnut. 690:ssä olen ajanut orgaanisilla, ja takapalat kestävät siinä 15 tkm ja etupalat ovat menneet jo 40 tkm, joten en näe mitään tarvetta sinttereille, mutta en käytännössä ajakaan sillä maastossa.

_________________
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 16, 2018 3:13 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 634
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
Joo, pyörä tosiaan jäi mainitsematta. Ktm 950 adventure on kyseessä. Lähinnä haluan lisää jarrutustehoa, en niinkään kestävyyttä.
Jotkut väittää että sintteri toimii vain kuumana, jos tuo pitää paikkaansa, niin matkaenskalla esim maantiellä ajaessa palat on melkolailla kylmät, noinkohan on hyvät tuossa mielessä.

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 16, 2018 3:33 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2784
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
TomppaV kirjoitti:
Joo, pyörä tosiaan jäi mainitsematta. Ktm 950 adventure on kyseessä. Lähinnä haluan lisää jarrutustehoa, en niinkään kestävyyttä.
Jotkut väittää että sintteri toimii vain kuumana, jos tuo pitää paikkaansa, niin matkaenskalla esim maantiellä ajaessa palat on melkolailla kylmät, noinkohan on hyvät tuossa mielessä.

Ei pidä paikkansa. Pysähtyy se enskakin talvella spoorissa sinttereillä, liianki hyvin.

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 16, 2018 5:47 pm 

Liittynyt: La Heinä 30, 2016 1:53 pm
Viestit: 84
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Ktm 990 adventure
Sintterit ollu alla edessä & takana viime keväästä ja mielestäni jarruteho on parempi

_________________
..... nostetaan vaan pyörä ylös, katse eteenpäin, kone käyntiin ja eiku vaan lisää paskaa housuun!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 16, 2018 5:47 pm 

Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Viestit: 2569
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: Tunturi
Kyllä sää lisää tehoa saat sinttereillä. Tuntuman opettelusa, lähinnä takajarrusa, saattaa hetki mennä. Tai no ainaki mun 990 takajarru on suht heikko ja sintterit tekis varmaan hyvää sinne.

Mitä paloja se motenet myy? TRW?

_________________
Paskapuhetta, mutta uskon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 17, 2018 12:26 am 
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Viestit: 634
Paikkakunta: Kirkkonummi
Pyörä: 950 adv, R100GS
Trv taisi olla.

Taidanpa ostaa kokeeksi kun tuntuu olevan positiivista kokemusta. Jätän takapäähän kuitenkin orgaaniset.

_________________
Taas lähti mopo käsistä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 17, 2018 8:25 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2967
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Eteen voi kokeilla myös sekoitusta.
Kovemmassa ajossa sintteri voi olla kuumetessaan vähän turhan jyrkkäluonteinen. Nappunakumi lähtee helposti leijumaan kun palan teho saavuttaa huippunsa. Kyllähän siihen toki tottuu, mutta jos vähempikin teho riittää, niin tuntumaa voi pehmentää laittamalla toiselle puolelle orgaanisen palan.
Takanahan tehoa on aina liikaa. Sinne sitkeämpää sintteriä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 17, 2018 8:30 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Viestit: 2967
Paikkakunta: Sarkola
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Tämä kaava siis nimenomaan nappularenkaille.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 17, 2018 11:31 am 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1512
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
Pidemmillä reissuilla mutaisemmissa oloissa on orgaaniset välillä päässeet yllättämään nopeahkolla kulumisella. Omalla ajotyylillä takaa loppunut palat viikon reissussa kesken mutta laukusta uudet tilalle.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 17, 2018 5:09 pm 

Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 7:56 am
Viestit: 240
Paikkakunta: jmsk.
Pyörä: gsa1200,dnepr1300gs,dnepr650,honda st70
Bilteman palat ainakin kuluu hätäsesti, en enää osta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 17, 2018 5:19 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Viestit: 2746
Paikkakunta: Pori
Pyörä: 690ER, 350EXC-F
Sintteri palat saattaa sitten kuluttaa jarrulevyn yllättävän nopeesti.

Happi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Joulu 22, 2018 8:29 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Marras 08, 2009 7:41 pm
Viestit: 86
Paikkakunta: Kajaani
Pyörä: CR500,WLA42,FLH57, FLHST,YZ,TR, EXC, HVA
Riippuu jarrulevystä, massapalat (orgaaninen) käy toisille levyilla ja sintteripalat toisille. Väärä jarrupalan valinta voi vääntää levyt kieroiksi. Kannattaa selvittää itselle onko seosmetalli jarrulevy vai valurautalevy vai peräti rautalevy, niitäkin on.

_________________
Ehyttä ei kannata korjata


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com