Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Touko 21, 2019 3:48 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Loka 15, 2018 5:00 pm 

Liittynyt: La Tammi 14, 2006 10:50 pm
Viestit: 16
Paikkakunta: HKI
Pyörä: Triumph tiger explorer 1200
Tarkoitus olis talven aikana kyseistä laitetta huolella.
Siispä kaikki kullanarvoiset vinkit otetaan vastaan.
Mikäli olen oikein ymmärtänyt,niin ainakin tankki pitää olla tyhjä kun se irroitetaan.
Onko jollain hyvä keino siihen.

Sitten pitäis vaihtaa tulpat,säätää venttiilit ja kaiketi uusia nokkaketjun kiristin.
Näihin liittyviä asioita kaipailen.

Pyörä on siis 1200 vm 2012

_________________
"näillä mennään..."


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 19, 2018 2:15 pm 

Liittynyt: Ma Syys 21, 2009 8:58 pm
Viestit: 419
Paikkakunta: Eindhoven, NL
Pyörä: Tiger 800 XC & WR250f
Ittellä vain kokemusta pienemmästä 800 tiikeristä vuodelta 2012.

Tankin olen ajanut lähes tyhjäksi, muutama litra pohjalla ei haittaa. Sitten vaan purkamista, service manual & internet avuksi.

Huolellinen putsaus varsinkin jos soralla tullut paljon ajettua, ennen venakopan aukaisua. Kopan tiivisteen olen kerran vaihtanut, tilannut osia suoraan worldoftriumphista tai Fowlerpartsilta. Gynekologin käsistä on apua varsinkin pakopuolella ainakin 800 tiikerissä. Samalla vaihtanut aina ilmanputsarin ja käynyt sähköliittimet läpi.

Kiristimeen ei ole tarvinnut vielä koskea, kilsoja vajaa 50tkm.

_________________
t. Jyki


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 20, 2018 10:33 am 

Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Viestit: 567
Paikkakunta: Raisio
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
800 itsekin huoltanut ja siinä on automaattisesti sulkeutuva venttiili tankissa, ei siis haittaa, vaikka olisi tankki täynnä. Tietty on kevyempi nostella, jos ei ihan täynnä ole.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 21, 2018 9:16 pm 

Liittynyt: La Tammi 14, 2006 10:50 pm
Viestit: 16
Paikkakunta: HKI
Pyörä: Triumph tiger explorer 1200
Tankin irroitus onkin ollut se suurin päänvaiva.
Tankin alla on kolmihaarainen polttoaineletkusto joka tasaa polttoaineen tankissa.
Tämä letkusto täytyy irroittaa,ennen kuin tankin voi nostaa pois.
Sit on vielä varsinainen polttoaineletku ja huohotin/ylivuotoletku.
Luin manuaalia sekä nettiä ja katsoin youtubesta.
Kaikissa näissä homma alkaa tankin tyhjäyksellä.
Voisko sitten olla 800:ssa hieman eri systeemi?

Mun pyörässä on 56tkm mittarissa ja tänä kesänä alkoi satunnaisesti
nokkaketju rallattaa käynnistyksen jälkeen.
Aika paljon löytyi siitä aiheesta ulkomaan foorumeilta juttua.
Kiristin näyttäis olevan hyvässä paikassa.

_________________
"näillä mennään..."


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com