Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ti Kesä 02, 2020 5:37 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Elo 26, 2018 2:24 pm 

Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 11:41 am
Viestit: 50
Pyörä: BMW F650 GS DAKAR
Moi!

Nyt pukkasi ongelman. Takaiskarin jousen säätöpalikka toiminta on ilmeisesti hydraulikkaöljyllä toimiva laite, eli siis laite säätää jousen toiminta pituutta. Onko tuo palikka mitenkään korjattavissa. Nyt näyttää siltä että säätöruuvin pyörittäminen ei vaikuta mitenkään itse laitteeseen.
Voiko olla että laitteesta on hävinnyt öljyt mättäikköön. Voiko siihen laittaa öljyä itse vai vaatiiko se spesiaalimiehen taitoja.
Mikä neuvoksi? Istun ja ihmettelen.

-hanu p

_________________
(Jawa Army 250cm³ -62 projekti, osina tallissa),BMW F650 GS DAKAR 2001


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 26, 2018 5:22 pm 
Avatar

Liittynyt: La Touko 10, 2014 9:10 am
Viestit: 256
Paikkakunta: Kemi
Pyörä: Gessu -09 + XT660R -07
Mulla oli sama vika "perus" pikku gessussa. Mötikkä irti, paina mäntä sisään ja laita uudet öljyt sisään.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 27, 2018 11:07 pm 

Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 11:41 am
Viestit: 50
Pyörä: BMW F650 GS DAKAR
No näin.
Lisäsin öljyä säätöpalikan sisään ja sehän alkoi pelittämään ihan oikeasti, eli säätöalue oli oin 8 mm.
Tuo ko. iskari tuli tuon gessun mukana irrallisena, eli tilalle oli laitettu erillainen iskari kuin tuo alkuperäinen.
Alkuperäisessä iskarissa on säätöpalikan lisäksi vielä ylimääräinen lisuke letkun päässä ikäänkuin paisuntasäiliönä.
Yritin asentaa iskaria paikalleen mutta en en löytänyt sille ylimääräiselle härpäkkeelle mitenkään tyhjää tilaa mihin olisin sen pujottanut.
Missähän sen paikka oikeasti on kun se on tehtaan asentamana paikallaan?

-hanu

_________________
(Jawa Army 250cm³ -62 projekti, osina tallissa),BMW F650 GS DAKAR 2001


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 27, 2018 11:21 pm 

Liittynyt: To Syys 03, 2015 8:26 pm
Viestit: 3
Pyörä: g650 xchallenge
MutaMan kirjoitti:
No näin.
Lisäsin öljyä säätöpalikan sisään ja sehän alkoi pelittämään ihan oikeasti, eli säätöalue oli oin 8 mm.
Tuo ko. iskari tuli tuon gessun mukana irrallisena, eli tilalle oli laitettu erillainen iskari kuin tuo alkuperäinen.
Alkuperäisessä iskarissa on säätöpalikan lisäksi vielä ylimääräinen lisuke letkun päässä ikäänkuin paisuntasäiliönä.
Yritin asentaa iskaria paikalleen mutta en en löytänyt sille ylimääräiselle härpäkkeelle mitenkään tyhjää tilaa mihin olisin sen pujottanut.
Missähän sen paikka oikeasti on kun se on tehtaan asentamana paikallaan?

-hanu


Oikealla puolella runkopalkin alla on iskarin lisäsäiliön paikka, näkyy vaikkapa tässä kuvassa.

Liitteet:
bmw-f-650-gs-dakar-10.jpg
bmw-f-650-gs-dakar-10.jpg [ 104.88 KiB | Katsottu 2865 kertaa ]


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 29, 2018 10:27 pm 

Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 11:41 am
Viestit: 50
Pyörä: BMW F650 GS DAKAR
Kiitos vastauksista ja kuvasta.
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaaa. Nyt on iskari paikallaan ja pelittää hyvin.

-hanu

_________________
(Jawa Army 250cm³ -62 projekti, osina tallissa),BMW F650 GS DAKAR 2001


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com