Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Ke Touko 27, 2020 7:19 pm

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Elo 06, 2018 10:08 pm 

Liittynyt: Ti Maalis 30, 2010 12:06 am
Viestit: 135
Pyörä: -
Mitä kannattaa/pitää tehdä uudelle pyörälle ennen kuin sillä kunnolla alkaa ajamaan? Linkun ja swingin rasvaus? ohjauslaakereiden rasvaus? sähköihin jotain "varmistuksia", muuta? Mitä uusiin pyöriin ruukataan tehdä, jotta turvataan tulevat ajot.

Jussi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 06, 2018 10:18 pm 
Avatar

Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Viestit: 2784
Paikkakunta: Oulu
Pyörä: HVA FE 250 -19, KTM 990 S -07
Mikä pyörä?

_________________
Kura lentää...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 06, 2018 10:29 pm 

Liittynyt: Ti Maalis 30, 2010 12:06 am
Viestit: 135
Pyörä: -
Beta 390
Merkistä tai mallista riippumatta varmaan tietyt asiat kannattaa käydä läpi?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 07, 2018 5:55 am 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Viestit: 7578
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Pyörä: T7
Ensimmäisenä tarkistaisin sähköjohtojen reititykset ja suojaukset sekä kriittisimpien pulttien kireydet, linkustot/laakerit kannattaa tarkistaa, yhden Betan kokemuksella ne on aika nuukia laittamaan rasvaa linkkuihin ja ohjauslaakeriin. Sen jälkeen ihan normaalia ajoa ilman mummoilua, ajetaan vaihtelevilla kierroksilla paljon vaihteita käyttäen, hetkellisiä reippaita kiihdytyksiä ja moottorijarrutuksia reilusti ensimmäisen 30-100km aikana, öljyt vaihtoon ja normi ajoon.

_________________
Kylätason kurapyöräilijä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 18, 2018 11:25 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 1:18 am
Viestit: 104
Pyörä: r1200gs
Suosittelen hyvää sisäänajoa: Aluksi hyvälaatuiset mineraaliöljyt sisään(, koska mineraaliöljyt on vähemmän liukkaat, eli paremmat sisäänajoöljyt). Ekalla ajokerralla rauhallinen käyttö lämpimäksi, ja sitten heti hanaa, pari kertaa ensin puolikaasulla, ja sitten täyskaasulla, ensin ei ihan punarajalle, mutta muutaman kiihdytyksen jälkeen punarajalle asti (sääli on sairautta). Joka välissä moottorijarrutuksia. Sadan kilsan jälkeen jo uudet öljyt ja suodatin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 15, 2018 5:44 pm 

Liittynyt: Ke Elo 15, 2012 12:06 am
Viestit: 20
Pyörä: Kurapyörä
Pikku-piano on näillä näkymin tulossa talliin ja sama kysymys tuli mieleen. Eli muuttuuko mikään jos pyöränä on Yammun YZ250F? Sähköjä on enskaa vähemmän, mutta ei varmaan haittaa niitä vähiä käydä läpi. Olisiko liittimiin syytä suihkia jotain suojaa? Perus kiristelyt ja hallintalaitteiden säädöt toki tehdään, mutta onko japsit esim. yhtä nuukia rasvojen kanssa? Ketjun kiristimien kierteet on tullut yleensä rasvattua, samoin akselit. Onko linkku, swingi ja ohjainlaakeri syytä voidella samalla kertaa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 15, 2018 8:15 pm 

Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 6:28 pm
Viestit: 460
Pyörä: xt660z. 250exc-f
nps kirjoitti:
mutta onko japsit esim. yhtä nuukia rasvojen kanssa? Ketjun kiristimien kierteet on tullut yleensä rasvattua, samoin akselit. Onko linkku, swingi ja ohjainlaakeri syytä voidella samalla kertaa?

Juuri näin, jostain syystä säästävät rasvaa näissä paikoissa. Ainakin näin tennarissa.

STN


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com