Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Touko 31, 2020 3:46 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Elo 08, 2018 12:32 pm 

Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 4:14 pm
Viestit: 152
Paikkakunta: Hämeenlinna
Pyörä: X-ADV, LC4-400MIL M-M Kanguro
Tai tuommoinen fillarimittari
https://m.ebay.com/sch/i.html?_from=R40 ... w=Navic+20


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 08, 2018 3:38 pm 
Avatar

Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 8:21 pm
Viestit: 742
Paikkakunta: Kauttua
Pyörä: Africa Twin RD07
En kyllä pitäisi GPS -mittauksia minään mitä tulee nopeusmittaukseen *hetkellisesti*. Tarkkuus on edelleen melko huono ja se vaikuttaa etenkin pienempiin nopeuksiin ja liikkeisiin hyvin paljon. Lisäksi kylmästartti jos ei ole AGPS (käytännösä puhelimen mobiilidata) on melkoisen hidas. Pidin äsken ulkomailla mobiilidataa pois päältä ja melko uuden puhelimen (galaxy s6?) gps ei saanut paikasta kiinni 5:een minuuttiin; tämä riippuu kaiken lisäksi sekä säästä, ajasta että kuun ja tähtien asennoista (ei edes vitsi). Jopa takapyörään vedetty polkupyörämittari ajaisi asiansa paremmin ja varmemmin.

_________________
Не пей из лужи, эндуристом станешь. | Älä juo lätäköstä, muutut enduristiksi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 08, 2018 4:22 pm 

Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Viestit: 351
Pyörä: Bemari
Agps on nimen omaan kännyköiden ominaisuus. Agps hakee satelliittien paikkatiedot verkosta, jolloin tarvittavat laskelmat voidaan tehdä verrattaen yksinkertaisella matikalla matkapuhelimen normaalilla prosessorilla akkua säästäen. Tästä syystä agpsn pois kytkentä romahduttaa paikannukseen nopeuden.


Kiinteä GPS taas ei kärsi samoista ongelmista. Koska satelliittien paikat pitää aina onkia taivaalta omin avuin on GPSn laskentayksikkö nimenomaan erikoistunut tekemään noita paikannukseen liittyviä laskutoimituksia ja on tästä syystä pirusti nopeampi kuin känny ilman AGPSää. Normaali cold start on yleisimmällä sirfstarIII-piirillä maksimissaan 35s yleensä huomattavasti vähemmän. Tuo on itseasiassa niin nopea, että en muista koskaan. Zumolla olleen paikka kateissa kun on pyörän selkään asti päässyt. Osa paremmista naveista sisältää myös kiihtyvyysanturin jolloin kohtuullisen tarkkaa nopeutta voidaan näyttää myös tunneleissa, vaikka satelliittitiedot hetkellisesti häviäisivätkin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 08, 2018 6:48 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1337
Pyörä: T7, DR8, DR-Z4
Hobes kirjoitti:
Osa paremmista naveista sisältää myös kiihtyvyysanturin jolloin kohtuullisen tarkkaa nopeutta voidaan näyttää myös tunneleissa, vaikka satelliittitiedot hetkellisesti häviäisivätkin


Tätä tunneli ominaisuutta ihmettelinkin ajaessani Sloveniasta Itävaltaan tunnelia pitkin, mittaa tunnelilla oli jotain 8km, mutta navi näytti kokoajan järkevää nopeutta ja ajoneuvo liikkui kartalla loogisesti. Hyvä tietää mihin se perustuu.

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 08, 2018 6:56 pm 

Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 6:28 pm
Viestit: 462
Pyörä: xt660z. 250exc-f
Roiske kirjoitti:
Hobes kirjoitti:
Osa paremmista naveista sisältää myös kiihtyvyysanturin jolloin kohtuullisen tarkkaa nopeutta voidaan näyttää myös tunneleissa, vaikka satelliittitiedot hetkellisesti häviäisivätkin


Tätä tunneli ominaisuutta ihmettelinkin ajaessani Sloveniasta Itävaltaan tunnelia pitkin, mittaa tunnelilla oli jotain 8km, mutta navi näytti kokoajan järkevää nopeutta ja ajoneuvo liikkui kartalla loogisesti. Hyvä tietää mihin se perustuu.

Oma ZUMO näyttäisi lukkiutuvan siihen nopeuteen kun oli tunneliin ajaessa.

STN


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 08, 2018 7:09 pm 
Avatar

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Viestit: 1337
Pyörä: T7, DR8, DR-Z4
STN kirjoitti:
Roiske kirjoitti:
Hobes kirjoitti:
Osa paremmista naveista sisältää myös kiihtyvyysanturin jolloin kohtuullisen tarkkaa nopeutta voidaan näyttää myös tunneleissa, vaikka satelliittitiedot hetkellisesti häviäisivätkin


Tätä tunneli ominaisuutta ihmettelinkin ajaessani Sloveniasta Itävaltaan tunnelia pitkin, mittaa tunnelilla oli jotain 8km, mutta navi näytti kokoajan järkevää nopeutta ja ajoneuvo liikkui kartalla loogisesti. Hyvä tietää mihin se perustuu.

Oma ZUMO näyttäisi lukkiutuvan siihen nopeuteen kun oli tunneliin ajaessa.

STN


Voi olla niinkin, pari vuotta tuosta on jo aikaa. Letkassa mentiin melko tasaista nopeutta.

_________________
RikuRoiske


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com