Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Touko 31, 2020 3:13 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 520 Exc Eturattaan Akseli
ViestiLähetetty: Ma Heinä 23, 2018 4:32 pm 

Pyörä: 520 EXC
Tossahan huomasin huoltoa tehdessä että eturatas "lonksaa" Itse akselin päästä kun mittasin tönärillä sain noin 1mm välystä.
Siis itse akselissa on välys.
On vielä normaalia vai pitäisikö tässä alkaa jo päätä raapimaan?
Itse öljyn seassa ei mitään erikoista ollut, aina siellä joku pikku lastu on ollut mutta se kai on normaalia..
Toinen mikä pisti silmään niin boorin ja holkin välistä näkyy vuotavan öljyä elikkä on o-rengas pettänyt myös?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ma Heinä 23, 2018 11:28 pm 

Pyörä: 610 "crate" exc
Välys on normaalia, mutta en kyllä millimääriä muista. Eikä pieni öljyvuoto ketjulle haitta tee :D

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Heinä 24, 2018 9:25 am 

Jep, Pitää seurailla. Eli runtua koneella ja katotaan rupeaako enenpi ääniä kuulumaan :D

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Heinä 24, 2018 9:55 am 

Pyörä: 690 Enduro R -15
kimmokoo kirjoitti:
Tossahan huomasin huoltoa tehdessä että eturatas "lonksaa" Itse akselin päästä kun mittasin tönärillä sain noin 1mm välystä.
Itse öljyn seassa ei mitään erikoista ollut, aina siellä joku pikku lastu on ollut mutta se kai on normaalia..
Toinen mikä pisti silmään niin boorin ja holkin välistä näkyy vuotavan öljyä elikkä on o-rengas pettänyt myös?

Siis heiluuko se akseli lohkossa millin? Eli laakeri totaalisen paskana. Ja heiluuko akselin pituussuunnassa vai poikittain?

Vai heiluuko ratas akselilla? Eli mutteri irti ja mahdollisesti akselilla poorit loppu. Ihmeen monessa pyörässä ollut havaintona, että eturattaan mutteri on löysällä. Mistähän johtuu? Yleensähän ne vedetään kohtuulliseen momenttiin ja lukkoprikka vielä.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Heinä 24, 2018 11:01 am 

B12 kirjoitti:
kimmokoo kirjoitti:

Siis heiluuko se akseli lohkossa millin? Eli laakeri totaalisen paskana. Ja heiluuko akselin pituussuunnassa vai poikittain?

Vai heiluuko ratas akselilla? Eli mutteri irti ja mahdollisesti akselilla poorit loppu. Ihmeen monessa pyörässä ollut havaintona, että eturattaan mutteri on löysällä. Mistähän johtuu? Yleensähän ne vedetään kohtuulliseen momenttiin ja lukkoprikka vielä.

Itse akseli liikkuu pituus suunnassa noin millin tai vähän alle. Vaaka tai pysty suunnassa ei välystä tunnu.

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Heinä 24, 2018 11:03 am 

Pyörä: 690 Enduro R -15
No siinä tapauksessa tuskin katastrofia. Jos kone ollut auki, niin onkohan jäänyt akselilta shimmi laittamatta?

Profiili  

ViestiLähetetty: Ti Heinä 24, 2018 8:37 pm 

Pyörä: 610 "crate" exc
Siinä on ulostuloakselilla rullalaakeri jossa pitää vähän välystä olla. Toisella puolella on millin shimmi/tukilevy joka herkästi jää kiinni lohkon puolelle ja sitten tippuu ties minne. Ei se siihen silti varmaan hajoa vaikka tuo puuttuisikin jos toimii normaalisti. Mutta kyllä siinä noin sormituntumalla aika paljon klappia pitääkin olla.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY