Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Touko 31, 2020 4:08 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: R1200gs -05 sähköt hävisi
ViestiLähetetty: Ma Heinä 16, 2018 2:50 pm 

Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 8:49 pm
Viestit: 128
Paikkakunta: K-U
En löytänyt asiasta viestejä, joten kysyn:

Eilen aamulla pesin pyörän edellispäivän kurareissun jäljiltä, niinkuin aina teen. Illalla ajettiin n.100km ja pysähdyttiin kahville. Kun piti taas lähteä liikkeelle, virta-avaimesta käännettäessä ei syttynyt yhtään mitään mittaristoon.
Kääntelin sivutukea edestakaisin useamman kerran, painelin starttinappia myös mutta mitään ei tapahtunut. Ainoa valo joka syttyi, oli punainen ledi? alareunassa mittaria.
Kävin tänään akkuliikkeessä, jossa akku mitattiin kahdella erilaisella testerillä ja todettiin, että akku on ihan kunnossa.

Mistä kannattaisi tutkiminen aloittaa? Akkuasiantuntija ehdotti piuhojen tutkimista hapettumisen löytämiseksi. Taikka jotain sulaketta mahdollisesti.
Onko kokemusta tai vastaavaa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 16, 2018 5:08 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 10:52 am
Viestit: 1427
Paikkakunta: Valkeala
Pyörä: R1200GS
Virtalukolle tuleva pieni johtonippu? Muistaakseni 3 johdinta. Multa meni pari vuotta sitten yksi niistä poikki.

_________________
treriksrøysare http://www.tommilindstrom.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 17, 2018 9:36 pm 

Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 7:55 pm
Viestit: 101
Paikkakunta: Seinäjoki
Pyörä: BMW R1200GS -05
Kovin samantapainen tapaus minulla samanlaisessa mopossa.

viewtopic.php?f=6&t=39208&start=0

Minkä merkkinen akku sinulla on? Heivasin tuon Dynavoltin, ja otin hyllystä aiemman c-tekillä ladatun Vartan agm:n. Sillä pyörä on toiminut moitteetta jo pari kesää. Vika jäi kyllä vähän mysteeriksi, mutta akkua vaihtamalla on toistaiseksi vika kadonnut.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 18, 2018 1:13 pm 

Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 8:49 pm
Viestit: 128
Paikkakunta: K-U
Aloitin Kammen ehdottamasta paikasta. Avasin nuo kaksi ruuvia ja irrotin suojan alla olevan liittimen. Suihkutin siihen Castrol dwf:ää samoin kuin virtalukkoon.
Pistin suojan paikalleen ja annoin aineen vaikuttaa yön yli (ajattelin lähinnä virtalukkoa, jos sinne olisi pesussa mennyt vettä).
Aamulla koitin ladata akkua, --oli ihan täysi, ei tarvinnut lisää. Avain paikalleen ja pyörä lähti käyntiin niinkuin aina ennenkin.
Akku on Landport vuodelta -11. Seuraava on varmaankin Yuasa YTX14-BS.


Liitteet:
003 – Kopio.jpg
003 – Kopio.jpg [ 456.84 KiB | Katsottu 1979 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 18, 2018 5:25 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 10:52 am
Viestit: 1427
Paikkakunta: Valkeala
Pyörä: R1200GS
JESS! Hieno homma.

_________________
treriksrøysare http://www.tommilindstrom.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 18, 2018 5:45 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Viestit: 4769
Paikkakunta: Vantaa
Pyörä: BMW R1100GS
Landport on erinomainen akku. Ja nimenomaan AGM akku.
Ei geeliakku.
Sitä saa Matkahuollolla ja postilla vaikka minne.
Tuolta Heavisidestä, klik
Heavisiden heppu on itsekin motoristi ja tietää akuista.
Jälleenmyyjiäkin noille akuille on.
R1200GS pyörän AGM akku on tyyppiä SLA 12-12.

Edullinenkin se on

Pekka
:shock: :shock: :shock:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com