Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Touko 31, 2020 3:55 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Gessun takalokasuoja/pöly
ViestiLähetetty: Ma Kesä 25, 2018 9:26 pm 

Liittynyt: Pe Kesä 19, 2015 8:20 am
Viestit: 52
Pyörä: BMW R1200GSA LC
2500 kilometriä nyt kertynyt tuon 1200Adventuren kanssa ja edelliseen Super Tenereen verrattuna tämä kerää pölyä päällensä aivan käsittämättömän paljon (ei siis tallissa vaan hiekkateillä) :D Takapenkkiläisen takinselkämys on hiekkatiereissun jäljiltä järkyttävän pölyinen ja yksin ajettaessa satuloissa perseen alunen on ainut paikka joka ei ole harmaana. Jammu ei tällaista tehnyt ja (rouvan ystävällisestä suosituksesta) aloin miettimään että mikä ero noissa pyörissä voisi olla. No näkyvin ero on toi Bemarin "lisälokasuoja", joten päätin testata ja ottaa sen pois. Parinkymmenen kilometrin reipasvauhtisen soratieajelun jälkeen satulat olivat (lähes) pölyttömät - onko tässä nyt kyseessä plasebovaikutus vai onko kohtalontovereita, jotka olisivat tehneet vastaavan päätelmän?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2018 7:48 am 

Liittynyt: La Elo 06, 2011 11:22 am
Viestit: 252
Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörä: BMW R1200GS
En ole irti ottanut, mutta mielenkiintoinen havainto. Olen ymmärtänyt toisten kirjoituksista, että sen lisälokarin arvo tulee esille (vasta) silloin, kun ajetaan märällä. Silloin sonnan lentäminen vähenee juuri eteen päin. Joillakin meno on niin kovaa, että se lokari on hajonnut.

Itse en ole kiinnittänyt huomiota pölyn tai kuran määrään muuten kuin, että lisäsin lisälokarimuovin takalokarin etuosaan. Se vähensi merkittävästi mm. kenkien ja housujen takaosan sotkeutumista. Mutta kurapyörä on kurapyörä ja pesemällä lähtee lika.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2018 11:59 am 

Liittynyt: Pe Kesä 19, 2015 8:20 am
Viestit: 52
Pyörä: BMW R1200GSA LC
Joo tuon veden ja kuran leviämisen pitkin pyörää huomasin mutta tähän kiinnitin huomiota vasta kun katsoin rouvan ajotakin selkää. Oli muutaman tunnin ajelun jälkeen sen näköinen että olis ollut selällään hiekkatiellä (juu ei oltu sillai). No jatkan kenttäkokeita ilman kolaria ja raportoin tuloksista


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2018 12:05 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Viestit: 1708
Paikkakunta: Espoo
Pyörä: BMWR1250GSA,KTM690EnduroR
Omassa ei tuota epämääräistä lisälokaria ole ollut enää vuosiin, varisi itsestään johonkin Kazakhstanin aroille ja hyvä niin kun osa on tunnettu siitä, että vänkäytyy takarenkaan ja svingin väliin lukiten takapyörän.

Lisukkeena on joku 2-3 sentin jatke rekisterikilven alla, näyttää torjuvan hyvin tuota kuran lentämistä kun ainakaan meillä ei valituksia eikä havaintoja matkalaisen selkämyksessä tuosta ole.

_________________
https://www.juvander.fi/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 26, 2018 12:24 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Viestit: 2358
Paikkakunta: Kempele
Pyörä: R1250GS, K75 ST
Suuri osa ravasta lentää takarungon välistä. Leikkele 2 mm PE muovista kolmiot, joilla saat takahäkin raot sivuilta tukkoon. Tai osta huggeri, suojaa myös takaiskaria.

_________________
https://www.youtube.com/user/mtubeist


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com