Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Touko 31, 2020 4:17 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: honda dominator kansi halki
ViestiLähetetty: To Kesä 07, 2018 8:08 am 

Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Viestit: 112
Paikkakunta: vantaa
Edellisen omistajan huolimattomasti tehdyn konerempan seurauksena jouduin aukaisemaan domin pytyn ja huomasin samalla, että kansi on halki.
toimi ajossa ihan hyvin ja luulen, että kolinan ja öljyvuodon syyt olivat aukijätetyissä sylinterin pulteissa.

Mutta kansi on halki, omalla 150km työmatka ajoilla en usko sen haljenneen. Uskon, että se on asennettu haljenneena.
Netistä selvisi, etten ole ainut.

Kertokaas, onko tämä niin yleinen dominaattorin vika, että lyön kannen kiinni vaan vai pitääkö sitä alkaa korjailemaan.
kiire ei ole baanalle, kun runko on yhtälailla projektina tiiviste sarjakin saapunee vasta ajallaan. Ja pihassa on vielä tuo ehjä orkkis domi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 07, 2018 1:28 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Viestit: 976
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Pyörä: Dominatör
Eli halki pakokanavista tulpanreikään? Seuraava temppu minkä se sitten todennäköisesti tekee, on että se pudottaa pakoseetin irti. Jolloin viimeistään on koneistamolle asiaa.

_________________
"Suomen maanteistä oli sorateitä vuoden 2013 alussa 27 130 km eli noin 35 % koko maantieverkon pituudesta."
Liikenneviraston ohjeita 1/2014, Sorateiden kunnossapito


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 07, 2018 2:56 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1674
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Ei tuu kestään kovin pitkään.. ebayssä (Saksa) olis yks FMX650 kansi kohtuu hinnalla. Sopii heittämälllä, siinä kun on sama moottori kuin NX650 Dominaattorissa!
https://www.ebay.de/itm/Zylinderkopf-Ho ... SwlgNbDE9U

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 07, 2018 6:39 pm 

Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Viestit: 112
Paikkakunta: vantaa
Kiitoksia vastauksista.

Tosiaan tulpan reijästä pakoventtiilien suuntaan kaksi halkeamaa. Harmi, etten saanut kuvaa ja kasasin jo koneen sillai vaan löysästi ettei osat häviä jne...

Mitäs se muuten tekee jos seetirengas "putoaa" sehän jäänee venttiililautaseen roikkumaan ja jää ylösmenevän venttiilin ja kannen väliin jousta vasten vai mitä se tekee ? Jolloin, tietty matkanteko loppuu, mutta tekeekö se tuhojaan sen enempää. Se jos se rikkinäistä kantta vähän enempi rikkoo niin ei liene suuri synti. Onko jollain kokemusta tai tietoa mitä tuossa tilanteessa tapahtuu.

Tuo saksan osakin on hyvä vaihtoehto. Onko siinä täysin sama kone, eli käykö nuo minun nokat ja keinuvivut ja tuo venakoppa tuohon.

Mites sitten korjaus. TIGgi löytyy duunista ja olen sillä jotain alu profiilia kokeillutkin ja saahan siihen varmaan taitavammankin kaverin "puikkoihin"
kansi muuten aika hyvä, venatkin uusittu. seeteistä ei tietoja.

Eli kolme vaihtoehtoa.

1.kiinni uudella tiivisteellä: 50e

2.kiinni uudella kannella + tiivarilla:230e

3.korjaus ja tiiviste. 50e + ? + ?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 07, 2018 8:37 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1674
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Seeti kun irtoaa menee se yleesä tuhannen kappaleiksi ja seetin kappaleet palotilassa tekevät enemmän tai vähemmän pahaa jälkeä tuhoten venttiilit ym. Näin on itselle yhden NX/XR moottorin kanssa joskus käynyt :(

FMX650 kansi on täysin yhteensopiva NX650 kanssa koska laitteissa on sama moottori. (kuten myös XR650L, FX650 sekä SLR650.)

Taitava hitsari voi kannen saada korjattua? mutta tarkkaa hommaa se on seetien takia, ehkä mahdotonta..

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 07, 2018 8:49 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Viestit: 976
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Pyörä: Dominatör
Itsellä seeti valahti alas, jolloin pakovena jäi jonkun millin liian alas ja tottahan se mäntä siihen sitten ylettää. Mitään spektaakkelimaista räjähdystä ei tullut, mutta helevetillinen kolina, vena mutkalla ja venttiilin kuva männän päässä. Kansi siirtyi hyllyyn...

_________________
"Suomen maanteistä oli sorateitä vuoden 2013 alussa 27 130 km eli noin 35 % koko maantieverkon pituudesta."
Liikenneviraston ohjeita 1/2014, Sorateiden kunnossapito


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 07, 2018 8:52 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Viestit: 976
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Pyörä: Dominatör
Niin, ja saa sen kannen korjattua, mutta se purattaa seetit pois ja kaivattaa halkeaman auki. Sitten hitsaus, hitsien siistiminen, uusien seetien teko ja koneistus...

_________________
"Suomen maanteistä oli sorateitä vuoden 2013 alussa 27 130 km eli noin 35 % koko maantieverkon pituudesta."
Liikenneviraston ohjeita 1/2014, Sorateiden kunnossapito


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 07, 2018 9:06 pm 

Liittynyt: To Elo 09, 2012 4:56 pm
Viestit: 580
Paikkakunta: Maailman Paras Kylä
Pyörä: BMW F650, BMW R1100S
tomppu7 kirjoitti:
Kiitoksia vastauksista.

Tosiaan tulpan reijästä pakoventtiilien suuntaan kaksi halkeamaa. Harmi, etten saanut kuvaa ja kasasin jo koneen sillai vaan löysästi ettei osat häviä jne...

Mitäs se muuten tekee jos seetirengas "putoaa" sehän jäänee venttiililautaseen roikkumaan ja jää ylösmenevän venttiilin ja kannen väliin jousta vasten vai mitä se tekee ? Jolloin, tietty matkanteko loppuu, mutta tekeekö se tuhojaan sen enempää. Se jos se rikkinäistä kantta vähän enempi rikkoo niin ei liene suuri synti. Onko jollain kokemusta tai tietoa mitä tuossa tilanteessa tapahtuu.

Tuo saksan osakin on hyvä vaihtoehto. Onko siinä täysin sama kone, eli käykö nuo minun nokat ja keinuvivut ja tuo venakoppa tuohon.

Mites sitten korjaus. TIGgi löytyy duunista ja olen sillä jotain alu profiilia kokeillutkin ja saahan siihen varmaan taitavammankin kaverin "puikkoihin"
kansi muuten aika hyvä, venatkin uusittu. seeteistä ei tietoja.

Eli kolme vaihtoehtoa.

1.kiinni uudella tiivisteellä: 50e

2.kiinni uudella kannella + tiivarilla:230e

3.korjaus ja tiiviste. 50e + ? + ?



Ei tuossa oikeastaan ole kuin yksi vaihtoehto mikäli ei halua elää pelossa että milloin tahansa voi tapahtua jotain fataalia. Uusi kansi Saksasta. On nimittäin halvin tapa hoitaa homma. Jos joudutaan menemään pitkän kaavan mukaan hinta on aivan jotain muuta kuin 230€. Säästäväisyys on hyve mutta väärässä paikassa säästäminen ei ole kovin viisasta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 07, 2018 10:28 pm 

Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Viestit: 112
Paikkakunta: vantaa
Dominator kirjoitti:

FMX650 kansi on täysin yhteensopiva NX650 kanssa koska laitteissa on sama moottori. (kuten myös XR650L, FX650 sekä SLR650.)



Onko se näissä rd02 malleissakin sama. Netissä joku kirjoitteli, että oli johonkin xr650seen laittamassa jotain muuta kantta ja siihen piti saada sen uuden kannen mukana kaikki hilut tai ainakin venakoppa, jotta sopii.

Taitaa tosiaan olla varmin ja paras vaihtoehto tuo uusi (käytetty) kansi. Nyt enää pelottaa tuo yhteensopivuus rd02 ja rd12 välillä. Tuolla koneessani oli kiiltävä uusi mäntä ja veivi ja venat, ketjukin lienee vaihdettu kun mukana tuli vanha, eli koneesta pitäisi tulla kyllä melko hyvä tuolla kannen vaihdolla. Epäilen, että edellinen remonteeraaja on päättänyt iskeä haljenneen kannen kiinni, kun tuolla tosiaan ei kilsoja montaa ole remontin jälkeen.

Tieto lisää tuskaa ! Lueskelin, että on todella yleinen tämä kansivika. Kuinkahan paljon tuolla puksuttaa domeja haljenneilla kansilla täysin toimivina.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 08, 2018 10:02 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1674
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Lainaa:
Onko se näissä rd02 malleissakin sama. Netissä joku kirjoitteli, että oli johonkin xr650seen laittamassa jotain muuta kantta ja siihen piti saada sen uuden kannen mukana kaikki hilut tai ainakin venakoppa, jotta sopii.
Olen kohtuu paljon Dominaattorin ja XR650L koneiden kanssa pelannut ja kaikki osat ovat tähän asti olleet yhteensopivia.(kuten myös FMX650, FX650 sekä SLR650.) Vanhemmissa 80-luvun XR600R malleissa on eroja mm. sylinterin pulteissa mutta 90-luvulla valmistettujen XR600R koneiden kannet sopivat myös Dominaattoriin. XR600R mallissa on tosin manuaalinen puolipuristin, joten venakoppa ja nokka-akseli ovat erilaisia mutta silti osia pystyy ritisteyttämään kuten olen itse tehnyt omassa XR-projektissani.

Tärkeää on että jos lukee juttuja netistä tai katselee XR650L osia Dominaattoriin ettei vahingossa tule ostettua vesijäähdytteisen XR650R osia sillä ne eivät ole yhteensopivia näiden ilmjäähdytteisten kanssa!

Seetien putoamiset ja kansien halkeilut ovat yleisiä NX650 ja vastaavissa malleissa. Syy tähän lienee siinä että kansi kuumenee liikaa koska jäähdytys ei ole riittävää. Jenkkilässä teettävät isompia jäähdytysripoja XR650L kansiinsa. Korkeapuristemännän asentaminen on helppo tapa lisätä Dominaattorin tehoa mutta riskit kansivioille kuumenemisen seurauksena kasvavat heti potenssiin jos ei jäähdytystehoa samalla lisätä esim. öljynjäähdyttäjän asennuksella tai muulla jäähdytystehoa lisäävällä konstilla..

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 08, 2018 1:22 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Viestit: 976
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Pyörä: Dominatör
tomppu7 kirjoitti:
Tieto lisää tuskaa ! Lueskelin, että on todella yleinen tämä kansivika. Kuinkahan paljon tuolla puksuttaa domeja haljenneilla kansilla täysin toimivina.

Aikansa puksuttaa, kunnes se seeti tipahtaa...

_________________
"Suomen maanteistä oli sorateitä vuoden 2013 alussa 27 130 km eli noin 35 % koko maantieverkon pituudesta."
Liikenneviraston ohjeita 1/2014, Sorateiden kunnossapito


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2018 4:08 pm 

Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Viestit: 112
Paikkakunta: vantaa
Scheisse.... en kerenny vetää ostohousuja jalkaa kun se kansi hävis jo myynnistä.

Loput kannet on joko poskettoman kalliita tai sitten samalla tavalla halki.
Pitää laittaa moottori sivuun hetkeksi, josko sen loppuraadon kunnostuksen aikana jostain pompsahtaa kohtuu hintanen kansi.

Kiitoksia kaikille neuvojille, varsinkin tuo yhteensopivuus kokemus on arvokasta tietoa.

Saatan laittaa jotain rakennus kertomusta tuonne projekti aihioon jos vaan muistan kameraa käyttää edes jonkun verran.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com