Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Touko 31, 2020 3:48 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Kesä 04, 2018 3:47 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Viestit: 909
Paikkakunta: Kokkola
Pyörä: Xchallenge,1200Bandit,S4RMonsteri
Moe. Kyseessä siis ei kurapyörä vaan tuo projekti k100 Bemari....

Täytin jäähdytysjärjestelmän just niinku Clymeri neuvoo. Hitaasti ja pyörää kallistelleen, että saa ilmakuplat pois. Kone käyntiin ja kuumaksi. Syylärin pinta nousee vähän ja muutama kupla, joka kumminki loppuu hetikohta. Korkki kiinni, pidemmän aikaa tyhjäkäynnillä ja kaikki ok.

Heti, kun lähden ajamaan niin paisuntasäiliö kuohuu ja kunnolla. Miksi?

Muutokset:
- Omavalmisteinen helkkarin tukkonen äänenvaimennin joka menee vaihtoon heti ku jaksaa.
- Oginaali paisuntasäiliö korvattu hiuslakkapullolla, johon menee letku pohjalle asti ja pullon yläpäähän porattu 4mm "huohotusaukko"

Toimivasta prätkästä tuo on tehty kyseisillä muutoksilla. Onko tukkoinen pakoputki sitte tehny jotain damagea esim. kannentiivisteelle, ku kuormituksella säiliö alkaa kuohaamaan mutta EI paikallaan käytettäessä???

T. Ile


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Kesä 05, 2018 1:36 pm 

Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Viestit: 1512
Pyörä: 1190Adv R, 660Rally, 640E+G/S
Syylärin korkki ei pidä paineita?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2018 11:09 pm 

Liittynyt: To Touko 04, 2017 3:25 pm
Viestit: 13
Pyörä: Honda Transalp XL 600 V -98
Jotenkin maalikkona tulee mieleen että vedossa sylinteripaineet kasvaa ja näin ollen voi lykätä halkeamasta painetta järjestelmään jota ei ilman kuormaa tapahdu.
Isoimmissa koneissa kannentiivisteen palamisen merkki on tyhjäkäynnillä syylärissä on havaittavaa kuplintaa.
Toisaalta kysymys kuuluu että jos kansi/tiiviste on aikaisemmin ollut ehjä niin mikä sen nesteen vaihdon yhteydessä olisi hajottanut?

Joku voi minua korjailla ja valistaa mikäli olen asian kanssa väärässä.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 10, 2018 1:57 pm 
Avatar

Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Viestit: 909
Paikkakunta: Kokkola
Pyörä: Xchallenge,1200Bandit,S4RMonsteri
Oma arvio tilanteesta on väärin suunniteltu paisuntasäiliö. Ehkä....

Kun laitan tuon hiuslakkapurkin puolilleen nestettä ja puhallan letkuun niin jo HYVIN pieni puhallus saa veden roiskumaan siitä huohotusreiästä. Ja ejakulaatio on samanlainen, kuin koneen käydessä.

Sen sijaan, jos puhallan orkkis-paisuntasäiliöön niin säiliö alkaa kuplimaan vasta hyvin voimakkaalla puhalluksella ja puhalluksen jälkeen neste tulee takaisin letkun päähän. Tähän on ilmeisesti syynä paisuntasäiliön "tuttimainen" kumikorkki joka joustaa paineen tullessa säiliöön.

Miksi siis säiliö kuohaa ajossa? Maallikon arvaus tilanteesta on se, että kuormalla lämpö nousee nopeammin > neste laajenee nopeammin ja tuo vääränlainen säiliö sitte spruuttaa nestettä ulos.

Pitää viritellä tuoorginaalisäiliö kiinni ja testata prätkää sen kans, heti ku ehtii....

-Ile-


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com